أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۷۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
حمید رسایی در رابطه با توقف هفته نامه 9 دی گفت: شنیدن خبر توقیف هفته نامه 9 دی در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست.
به گزارش پایگاه 598، حمید رسایی نماینده مردم تهران در واکنش به توقیف هفته نامه 9 دی گفت : شنیدن خبر توقیف هفته نامه 9 دی در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست،این دولت نشان داده که بسیار کم تحمل‌تر از تراز یک دولت مدعی انتقادپذیری است.

وی افزود: 9 دی پیش از این یک بار در دولت دهم وقتی انتقادات صریح و محکمی از مشایی و برخی رفتارهای آقای احمدی نژاد نسبت به چند نفر از حلقه ‌اطراف وی کرده بود، توقیف شد. آن روز معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد کسی بود که این روزها با حکم علی جنتی، رئیس روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد دولت یازدهم شده است که بعدها مطلع شدیم وی با تلفن رحیم مشایی، سازوکار توقیف 9 دی را فراهم کرده بود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه ترکیب اصلی هیئت نظارت بر مطبوعات همواره در اختیار دولت و چند تن از ارادتمندان آقای لاریجانی است تأکید کرد: آن روز دو جریان مقابل هم مانند دو لبه قیچی برای بریدن 9 دی توافق کردند و امروز آن دو جریان دست در دست هم هستند. بنابراین توقیف سه باره عجیب نیست. خصوصا که هر دو جریان (دولت و علی لاریجانی) در توافق هسته‌ای باهم یک نظر دارند.

رسایی با بیان اینکه هفته نامه 9 دی سومین بار است که در دولت یازدهم توقیف می‌شود، تصریح کرد: هر سه بار، دلیل اصلی توقیف روشنگری صریح، مستند و مستدل این هفته نامه درباره توافقات هسته‌ای بوده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در توضیح موارد توقیف هفته نامه 9 دی بیان داشت: هفته نامه 9 دی بار اول بعد از توافق ژنو، بار دوم دو هفته قبل از توافق لوزان و امروز بعد از توافقنامه برجام 9 دی بدلیل انتقادات خود توقیف می‌شود. 

رسایی در ادامه اظهار داشت: جالب اینجاست که حتی یکبار آقای مدعی تحمل و انتقادپذیری در یکی از جلسات مهم شوراهای عالی کشور، وقتی درباره لزوم و کنترل برخی رسانه‌های منتقد هسته‌ای بحث می‌کردند، 9 دی را از جمله رسانه‌های اصلی دانسته بودند که باید مهار شود.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطر نشان کرد: 9 دی تاکنون هر سه بار در دادگاه حکم به تبرئه و رفع توقیف گرفته است و انشاءالله بازهم با ارائه مستندات تبرئه و رفع توقیف خواهد شد چرا که این بار دست ما پرتر از دفعات قبل است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
اتفاقا در دولت روحانی چیز عجیبیه . صبح تا شب سایتها و روزنامه های جریان دلواپس دارن بر علیه دولت دروغ می نویسند و خیلی هم آزاد هستند . دوران محمود رو فراموش کردید که همه روزنامه های اصلاح طلب رو توقیف کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها