أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۸۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به استقبال مقامات پاکستانی از توافق هسته‌ای اعلام کرد که علیرغم این توافق تحریم‌ها علیه خط لوله ایران-پاکستان هنوز برقرار است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پاکستان هرالد، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به استقبال مقامات پاکستانی از توافق هسته‌ای اعلام کرد که تحریمها علیه خط لوله ایران-پاکستان هنوز برقرار است.

روز 14 ژوئیه، آمریکا و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به یک جمع‌بندی رسیدند.

«طارق فاطمی» مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی هفته گذشته به یک اندیشکده در واشنگتن اعلام کرد که پاکستان از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 حمایت می‌کند زیرا این توافق درهای همکاری اقتصادی با ایران را باز می‌کند و به ویژه فرصت‌هایی برای همکاری در زمینه ساخت خط لوله گاز برای آوردن گاز طبیعی به پاکستان را فراهم می‌کند.

«مارک تونر» یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات فاطمی گفت که لغو تحریم‌ها برای انجام معاملات تجاری با ایران هنوز آغاز نشده است.

وی ادامه داد: ما هنوز ایران را برای تجارت باز نمی‌دانیم و هیچ کاهش تحریم‌های جدید فراتر از کاهش تحریم‌های بسیار محدود طبق برنامه اقدام مشترک که از ژانویه 2014 تعیین شده است، وجود ندارد. وقتی ایران گام‌های کلیدی هسته‌ای خود را بردارد و به روز اجرا برسیم، آن هنگام کاهش متناسب تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران، خواهیم داشت.

این مقام آمریکایی تصریح کرد که هیچ «نظر خاصی درباره روابط احتمالی آتی اقتصادی یا قراردادهای اقتصادی، تجاری یا هرچیز دیگری با ایران ندارد اما اگر قبل از روز اجرای توافق، پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران در خصوص معاملات یا هر فعالیت‌ دیگری که هنوز تحت تحریم است، صورت بگیرد، آن هنگام ما به طور کامل تحریم‌های خود را اجرا و عملی خواهیم کرد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها