امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۲۹۸۲۲
زمان انتشار: ۰۳:۲۳     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
رئیس شورای ملی یهود در آمریکا اذعان کرد که توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی باعث اختلاف میان یهودیان حاضر در این کشور شده است.
به گزارش پایگاه 598، جروزالم پست نوشت: گرگ روسنبام، رئیس شورای ملی دموکراتیک یهود روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد جامعه یهودیان حاضر در آمریکا درباره موضوع توافق هسته‌ای ایران دارای موضعی واحد نیستند و این اختلافات به حدی است که برخی از جلسات سازمان‌های یهود لغو شده است.

وی در گفتگو با هیئتی از خبرنگاران اسرائیلی که برای سفری به آمریکا آمده بودند تاکید کرد که چنین مسائلی می‌تواند باعث تفرقه میان جامعه یهودیان آمریکا شود.

روسنبام درارتباط با این موضوع گفت: ما از وضعیت بحث مدنی عبور کرده‌ایم و تقریبا در حالت برادرکشی قرار داریم. شک دارم قادر به پرکردن این شکاف باشیم.

وی مدعی شد بیشتر نگرانی وی در این مدت این بوده که یهودیان حاضر در آمریکا به دلیل اختلاف‌نظر بر سر توافق ایران قادر به حل موضوعات گروهی و مشترک خود نباشند. به گفته روزنبام برخی از گروه‌های یهود در مورد مسائل و مشکلات پیش‌روی خود تشکیل جلسه نمی‌دهند زیرا نگران کشیده شدن فضای این جلسات به موضوع توافق هسته‌ای ایران هستند.

پیش از این نیز یارون سایدمن، مشاور کل رژیم صهیونیستی در فیلادلفیابا ارسال پیامی به اسرائیل اعلام کرده بود: جامعه یهودیان آمریکا در برهه حساسِ مسئله ایران که برای سالها مهمترین بخش سیاست خارجی اسرائیل بود و بارها از سوی رهبران اسرائیلی تهدیدی برای ماهیت اسرائیل به شمار می‌فت، به شکلی متحد از اسرائیل حمایت نمی‌کنند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها