أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۸۴۵
زمان انتشار: ۲۱:۵۶     ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
معاون وزارت خارجه گفت: مقاومت دلیرانه مردم در برابر تحریم‌ها و تسلیم‌ناپذیری در برابر مشکلات موجب شد تا قدرت‌های بزرگ خواسته‌های جمهوری اسلامی را در مذاکرات منطقی و هدفمند بپذیرند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، صبح امروز نشست آقای عراقچی معاون امورحقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با پژوهشگران دانشگاهی و تحلیلگران رسانه‌ای برگزار شد و نتایج برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عراقچی با اشاره به اهداف وزارت امور خارجه در اطلاع رسانی شفاف و به‌موقع درباره شکل گیری توافق وین اظهار داشت: ما وظیفه خود می دانیم که در چارچوب احترام به افکار عمومی و نخبگان ، چگونگی شکل گیری توافق وین را تشریح کنیم.

وی افزود: تاکنون با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با مدیران و سردبیران رسانه‌ها ، تشکل های مردمی ، محافل دانشگاهی و طیف های مختلف مردم در صدد بوده ایم شفافیت های لازم را قبل از مرحله تصویب توافق برجام به عمل آوریم.

مذاکره کننده ارشد اظهار داشت: ما برای تمام نگاه ها و نگرش های موجود در طیف های مختلف جامعه احترام قائل هستیم، آنچه برای اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران مهم است بلوغ و رشد سیاسی و نیل به منافع ملی در شرایط کنونی کشور است.

عراقچی با اشاره به افکارسنجی در خصوص میزان رضایت مردم از توافق وین خاطرنشان کرد: افکارسنجی‌های مختلف آشکار می سازد که اکثریت جامعه از توافق برجام ابراز رضایت و حمایت داشته و دارند.

معاون امورحقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با ارزیابی نگرش های مختلف درباره توافق وین گفت: به لحاظ علمی و کارشناسی می توانیم آثار و پیامدهای آن را از منظرهای مختلف بین المللی، منطقه ای و داخلی بررسی کنیم.

مذاکره کننده ارشد با تبیین آثار مقاومت شجاعانه مردم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مقاومت دلیرانه مردم در برابر تحریم ها و تسلیم ناپذیری در برابر مشکلات موجب شد تا قدرت های بزرگ خواسته های جمهوری اسلامی را در مذاکرات منطقی و هدفمند بپذیرند.

معاون امورحقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با اشاره به چشم انداز آینده توافق وین گفت: توافق برجام نیاز به مراقبت ویژه برای شکل گیری فرصت های مناسب نهفته در جوهره این توافق دارد و با حفظ هوشیاری و مدیریت صحیح می توان منافع سیاسی و اقتصادی بیشتری را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد.

وی افزود: با فضای همدلی و برنامه ریزی سنجیده می توان میزان فایده و هزینه این توافق را در راستای خواسته های حداکثری مردم کشورمان سوق داد.

عراقچی گفت: به نظر ما نگاه معقول و مسئولانه و منصفانه به آثار واقعی توافق برجام می تواند منافع ملی و دیدگاه های آرمانی مردم کشورمان را تأمین کند؛ مهم آن است که ما به یک توافق ملی و یک گفتمان ملی در خصوص این توافق برسیم.

همچنین در این نشست آقای عراقچی به سؤالات پژوهشگران شامل نظام بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نحوه تصویب توافق برجام، رآکتور آب سنگین و رسیدگی به اختلافات فی‌مابین به طور مفصل پاسخ داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
سلام،مگه می شه مگه داریم؟؟!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
اکثر مردم میدونن برجام چیه که اینجوری حرف می زنی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
بيخود از طرف اكثريت مردم نظر ندهد زيرا اكثريت مردم كه همان عده قليلي كه ريختند توي خيابانها و رقصيدند نيستند !!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
رفراندوم كنيد ببينيد واقعاً آمار و ارقام تان درست است بعد اينقدر مطمئن بگوئيد اكثريت جامعه از برجام رضايت دارند. هيچ بقالي نميگه ماست من ترشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها