يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۹۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
با وجود کاهش قیمت خانه، قیمت اجاره با افزایش 15 درصدی روبرو شد و این موضوع یک موج نا امیدی را در میان مستاجران ایجاد کرده است.
به گزارش پایگاه 598، اوضاع واحوال این روزهای بازار مسکن برخلاف روزهای داغ تابستان بسیار سرد است و بسیاری از مشاوران املاکی که تنها امیدشان جابه جایی مستاجران بود از این موضوع نیز نا امید شدند به طوری که بسیاری از مشاوران از سال گذشته اقدام به تغییر شغل کردند.

براساس گزارش های میدانی خبرنگار ما، بسیاری از مشاوران املاک با اشاره به اینکه این روزها وضعیت بازار اجاره تعریف چندانی ندارد، گفت: بسیاری از مستاجران به دلیل بالا بودن اجاره هر طور شده سعی می‌کنند مالکان خود را راضی به تمدید کنند.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان معتقدند که قیمت‌های اجاره تغییر چندانی نکرده و همانند روال قبلی است.

به گفته حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک کشوری: متاسفانه به دلیل سرمایه ای ومقایسه ای شدن بازار مسکن قیمت‌های اجاره برخلاف قیمت‌های مسکن افزایش یافته است.

وی درادامه افزود: بسیاری از مالکان بازار مسکن را با سود بانک‌ها و تورم کشور مقایسه می‌کنند درحالی که اصلی‌ترین شاخص آن قیمت مسکن بود، که نه تنها افزایش نیافته بلکه چند درصدی نیز کاهش یافته است.

در همین راستا علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قیمت اجاره بها بر خلاف صحبت‌های بسیاری از مسئولان 20 درصدی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از مسئولان و کارشناسان معتقد هستند، که قیمت اجاره بین 10 تا 8 درصد است در حالی که قیمت اجاره در این ایام بسیاری افزایش یافته است.

وی در خصوص بازار خرید و فروش مسکن معتقد است: این بازار در رکود شدید به سر می‌برد و نیازمند یک شوک بسیار قوی است تا شاید اندکی جان بگیرد.

براساس این گزارش واحدی 75 متری واقع در ستارخان 60 میلیون تومان رهن کامل، واحدی 73 متری واقع در مرزداران 50 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 900 هزار تومان اجاره، واحدی 75 متری واقع در اشرفی 80 میلیون تومان رهن کامل، واحدی 75 متری واقع در طرشت 70 میلیون تومان آر جمله مهم‌ترین واحدهای معرفی شده در بخش نیازمندهای بود.

براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه بازار اجاره بها این روزها نسبت به ماه گذشته بهتر شده است، گفت: قیمت‌های اجاره نسبت به ماه گذشته با رشد 10 تا 15 درصدی روبرو شده است.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه قیمت‌های اجاره نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: مالکان قیمت‌های اجاره خود را در چشم و هم‌چشمی بالا می‌برند.

از سوی دیگر مشاور املاک دیگری گفت: قیمت‌های اجاره به دلیل کاهش نرخ سود بانکی افزایش یافته و این مسئله باعث کاهش رهن کامل و ایجاد اجاره‌های میلیونی شده است.

براساس این گزارش چند وقتی است که بورس اقدام به راه‌اندازی طرح بورس مسکن کرده است که به گفته بسیاری از مسئولان بورس این طرح در راستای کمک به بازار مسکن است.

این در حالی است که بسیاری از مسولان وزارت راه وشهرسازی از راه‌اندازی این طرح بی خبر هستند و رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری به مخالف شدید با این موضوع پرداخته و این طرح را به نوعی به نگاهداری بورس خوانده است.

براساس این گزارش طی چند ماه اخیر دولت سعی کرده که به نوعی بانک‌ها را از بنگاه‌داری در بخش مسکن خارج نماید در حالی که با راه‌اندازی بورس مسکن نه تنها بانک‌ها از این وضعیت خارج نمی‌شوند بلکه به نوعی نیز بورس پایش به مسکن باز می‌شود.

حال باید منتظر ماند و اقدام دولت برای خروج رکود 3 ساله بازار مسکن سوق دادن سرمایه‌ها از بازار ارز به سمت مسکن را دید.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها