أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۲۹۹۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
جمعی از دانشجویان بورسیه با صدور نامه‌ای خطاب به ائمه جمعه خواستار شفافیت سازی و دفاع از مظلومیت جبهه علمی انقلاب در پرونده بورسیه‌ها از تریبون نماز جمعه شدند.
به گزارش پایگاه 598، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه نکاتی را درباره پرونده بورسیه‌ها اعلام کردند.
 
در بخشی از این نامه آمده است: یکی از چالش‌هایی که دنباله‌روهای جریان فتنه 88 با هدف از میدان خارج کردن نیروهای مومن و انقلابی از محیط دانشگاه کلید زده‌اند بحث بورسیه‌‌های دولت قبل با کلیدواژه بورسیه‌های "غیرقانونی" است. این جریان با القای تهمت‌ها و بهانه جویی‌های کذب و غیرحقوقی سعی در بدنام کردن نیروهای ارزشی و متعهد دانشگاه‌ها داشته و برنامه‌ای خطرناک را در این باره در دست اقدام دارند.
 
این نامه می‌افزاید: براساس دلایل متقن حقوقی تمام بورسیه‌های دولت قبل که به تایید کمیسیون اصل 90 نیز رسیده است قانونی بوده و در حیطه اختیارات قانونی و حقوقی وزارت اعطا شده‌اند. این تصدیق به تایید وزیر محترم علوم در کمیسیون اصل 90 نیز رسیده است که پس از گذشت نزدیک به 40 روز از ابلاغ قانونی آن وزرات‌علوم با به سخره گرفتن نهادهای قانونی کشور از اجرای آن استنکاف می‌ورزد.
 
در بخش دیگر از این نامه آمده است: این مظالم آشکار در کنار بی‌یاوری دانشجویان مظلوم بورسیه به حدی رسید که امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله شخصا نسبت به مظلومیت جوانان متعهد و ارزشی موضعی قاطع را بیان فرمودند. پس از این بیان تاریخی لازم است پیروان صدیق ولایت به ولی واجب الطاعه خویش اقتدا نمایند و مواضع محکمی در دفاع از مظلومیت دانشجویان بورسیه اتخاذ نمایند. در روزهای پس از این بیانات ارزشمند رهبر حکیم انقلاب، مطالبه تحقق عدالت مد نظر معظم له در مورد جوانان مظلوم باید سرلوحه تمام نهادهای نظام و افراد موثر در جای جای میهن اسلامی قرار گیرد و بر همه سربازان ولایت لازم است نسبت به اعمال بانیان یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های اخیر که در وزارت علوم لانه کرده و با خیال باطل خویش نظرات و اوامر ولی فقیه را مشمول مرور زمان و فراموشی خواهند کرد، عکس‌العمل در خور شان سربازی ولایت نشان دهند.
 
در پایان این نامه آمده است: ما دانشجویان مظلوم بورسیه از شما به عنوان فرماندهان خط مقدم بصیرت که کارنامه‌ای شایسته در فتنه‌های مختلف در دفاع از ولایت داشته‌اید تقاضای کمک در روشنگری داریم. تریبون مقدس نماز جمعه همواره محلی برای ندای حق طلبی و دفاع از مظلومان بوده است. تاسی ائمه جمعه محترم به بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در دفاع از مظلومیت جبهه علمی و دانشگاهی انقلاب مطمئنا در ناکام گذاشتن عناصر فتنه‌گر در تسخیر این جبهه موثر و پر برکت خواهد بود ان شاالله.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها