کد خبر: ۳۲۹۹۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
تایید توافق توسط اعراب
کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس که از برجام ابراز نگرانی کرده بودند، در دیدار با وزیر خارجه آمریکا به صورت محتاطانه توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را مورد تأیید قرار دادند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه نیویورک‌تایمز با این مقدمه به جدیدترین سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج‌فارس اشاره کرد و نوشت، «خالد العطیه» وزیر خارجه قطر که میزبان نشست شورای همکاری خلیج‌فارس با حضور جان کری بود، درباره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: این بهترین گزینه در بین دیگر گزینه‌ها بوده است.
 
طبق این گزارش، کری و دیگر همتایان وی در کشورهای خلیج‌فارس همچنین در ارتباط با راههای تسریع‌ بخشیدن به حمایت نظامی از کشورهای عربی و همچنین برنامه‌های آموزشی برای آنها که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ماه مه با مقامات کشورهای خلیج فارس در کمپ دیوید وعده داده بود، توافق کردند.
 
ایران و ۱+۵ در ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در «وین» در خصوص موضوع هسته‌ای ایران به یک جمع‌بندی رسیدند اما کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تأکید داشتند که این یک توافق خوب نبوده است و درباره آن ابراز نگرانی کرده بودند.
 
در تل‌آویو، چندین نفر از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله ژنرال‌های ارتش، روسای «شین بت» و سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی «موساد» و مدیر سابق کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل، نامه‌ای را به امضا درآوردند و از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا توافق هسته‌ای ایران را بعنوان یک «حقیقت تثبیت‌شده» بپذیرد.
 
نیویورک‌تایمز درباره تأیید محتاطانه توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ توسط اعراب گفت، کشورهای عربی برخلاف رژیم صهیونیستی، به جای آنکه برجام را مورد حمله خود قرار دهند، محاسبه کردند که از انتقاد آشکار از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ که احتمال تأیید آن علیرغم مخالفت کنگره وجود دارد، می‌تواند دستاورد کمی برای آنها به همراه داشته باشد و چیزی از این انتقاد عایدشان نشود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها