کد خبر: ۳۲۹۹۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
تلاش ادامه دار دولت برای حذف دستاوردهای دولت گذشته:
دولت در مصوبه‌ای، ستاد مدیریت و حمل‌ونقل سوخت را از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی منتقل کرد. معنای این مصوبه، تمرکز عملکرد ستاد مذکور بر مدیریت حمل‌ونقل است. با توجه به اینکه اجرای سهمیه‌بندی و پایش سامانه هوشمند سوخت، از وظایف مهم این ستاد است، این اقدام دولت بر خلاف وعده مسئولین وزارت نفت مبنی بر حفظ سامانه هوشمند سوخت است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، تک‌نرخی شدن بنزین از اوایل خرداد ماه، انگیزه مردم برای استفاده از کارت سوخت خود کم شده است. چرا که امکان استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران با قیمت برابر (یعنی هزار تومان) وجود دارد.

با توجه به اهمیت این موضوع، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی گام سوم هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت.



در بخش پیشنهادهای این گزارش آمده است: «ارائه سوخت با کارت‌های سوخت که از سال ۱۳۸۶ آغاز گردیده است، دستاوردهایی برای کشور به ارمغان آورده که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون شفافیت نظام توزیع سوخت، کاهش واردات و قاچاق سوخت به خارج از کشور و نیز مدیریت بر مصرف سوخت اشاره کرد.  

به علاوه کارت‌های سوخت بستر و ابزار مناسبی برای اعمال سیاست‌های انرژی و جمع‌آوری اطلاعات با ارزش از میزان سوخت مصرفی در کشور است؛ لذا استفاده از کارت‌های سوخت باید تداوم یابد و حذف آن یک اشتباه بزرگ بوده و باعث کاهش شفافیت نظام توزیع سوخت و کاهش ظرفیت مدیریت بر مصرف سوخت خواهد شد؛ اما با توجه به برداشته شدن سهمیه بنزین مصرفی و تک‌نرخی شدن آن حتماً لازم است، به منظور ایجاد انگیزه برای مصرف‌کنندگان به استفاده از کارت‌های سوخت تدابیر انگیزشی اتخاذ گردد؛ چراکه توصیه صرف مسئولین در این رابطه کارساز نخواهد بود. پیشنهادهای انگیزشی مختلفی در این ارتباط می‌تواند طرح شود.»



همچنین هیأت دولت در مصوبه‌ای، ستاد مدیریت و حمل‌ونقل سوخت را از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی منتقل کرد. معنای این مصوبه، تمرکز عملکرد ستاد مذکور بر مدیریت حمل‌ونقل است. با توجه به اینکه اجرای سهمیه‌بندی و پایش سامانه هوشمند سوخت، از وظایف مهم این ستاد است، این اقدام دولت بر خلاف وعده مسئولین وزارت نفت مبنی بر حفظ سامانه هوشمند سوخت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها