يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۹۹۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین مقدسی گفت: آیت الله خزعلی در مدرسه علمیه آقای بروجردی (ره)، علمایی را که موضعی انفعالی و مخالفت آمیز نسبت به نهضت امام (ره) داشتند، «برادران یوسف» خطاب کرد.
به گزارش پايگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن مقدسی حاجی آباد، حافظ کل قرآن، استاد حوزه و امام جمعه مسجد شهید بهشتی تهران با اشاره به فعالیت های انقلابی خود در دوران مبارزه علیه طاغوت اظهار داشت: عموم طلاب، علما و فضلا در مسیر حرکت انقلابی امام خمینی (ره) قرار داشتند. در این میان طلاب جوان، بانشاط و متاثر از حرکت آزادی خواهانه و ضد استعماری امام (ره)، بیش از دیگران در صحنه حاضر بودند.

وی اضافه کرد: آیات طبرسی و هاشمی نژاد از جمله پرشورترین و انقلابی ترین منبری های مشهد و آیات عظام محمد یزدی، ابوالقاسم خزعلی، شهید سعیدی و مشکینی در زمره برجسته ترین علمای انقلابی در قم بودند.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی اظهار داشت: زمانی که در سال 42، امام (ره) را دستگیر کردند؛ جمعی از طلاب و علما نامه ای مبنی بر آزادی امام خمینی(ره)، تهیه و این نامه را خدمت آیت الله سیدهادی میلانی (ره) از مراجع تقلید در مشهد رساندیم که ایشان ضمن استقبال و امضا، سخنرانی قرایی نیز ایراد کردند. سپس نامه را خدمت آیت الله سیدحسن قمی تقدیم داشتیم که ایشان علاوه بر امضا، بسیار تشویق نمودند.

وی با اشاره به سخنرانی های انقلابی مقام معظم رهبری در مساجد و مدارس علمیه مختلف مشهد تصریح کرد: یکی از سخنرانی هایی که بسیار آتشین و تاثیرگذار بود توسط آیت الله خزعلی در مدرسه علمیه آقای بروجردی (ره) ایراد شد. ایشان در آن سخنرانی بسیار شجاعانه، علمایی را که موضعی انفعالی و مخالفت آمیز نسبت به نهضت داشتند، «برادران یوسف» خطاب کرد.

این روحانی پیشکسوت ادامه داد: گاهی جمعی از طلاب و فضلا در صحن حرم حضرت معصومه (س) و در نماز آیت الله مرعشی نجفی اقدام به شعار دادن و توزیع اعلامیه حضرت امام (ره) می کردند که اخبار آن، تمام شهر قم را تحت تاثیر قرار می داد.

وی درپایان، طلاب را به حرکت در مسیر انقلابی و اسلامی امام راحل و مقام معظم رهبری توصیه کرد و گفت: طلاب، دعای مکارم اخلاق و همچنین خطبه همام حضرت امیر (ع) را مطالعه و حفظ کنند که مطمئنا در موفقیت آنان اثرگذار است.
منبع: شبستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها