أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۲۹۹۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
یک روزنامه آمریکایی نوشت: نابودی امیال ایران منجمله توانایی در تهدید اسرائیل که در سیاست‌های کلی این کشور قرار دارد، بشدت به حزب‌الله لبنان متکی است و باید جلوی این مسئله گرفته شود.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: ایران از حمایت از سوریه دست نخواهد کشید.

واشنگتن پست در این گزارش با اشاره به سخنان باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در زمینه رفع دیگر مشکلات منطقه بعد از توافق با ایران که یکی از آن‌ها بحران سوریه است، نوشت: اوباما در سخنان اخیر خود ایران را به عنوان یکی از بازیگران مهم عرصه برای گفت‌وگو درباره حل بحران سوریه اعلام کرده بود.

بر این اساس، سخنان رییس جمهور آمریکا تغییر رویکردهای قبلی وی مبنی بر عدم شرکت ایران در گفت‌‌وگوهای صلح سوریه بود. این در حالی است که ایران پیشتر با فشارهای آمریکا از حضور در 2 نشست در سال‌های 2012 و 2104 در ژنو سوئیس باز ماند. در این میان  آنچه که از همه مهمتر بود سخنان یک مقام ایرانی است که می‌گوید هدف اوباما مورد دیگری است و او می‌خواهد در این مسیر حمایت ایران از حزب‌الله لبنان قطع شود.

در همین رابطه «رابرت فورد» سفیر پیشین آمریکا در سوریه معتقد است که حزب‌الله بسان «یک ناو هواپیمابر ایران» در شرق مدیترانه است. حزب‌الله لبنان ده‌ها هزار موشک در جنوب لبنان مستقر کرده که به سمت اسرائیل نشانه گرفته شده‌اند و همچنین با اطمینان باید گفت هیچ دولتی در لبنان نمی‌تواند بدون رضایت ایران شکل گیرد. هم اینک نیز هزاران مبارز حزب‌الله لبنان به کمک حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه در دمشق شتافته‌اند تا ارتباط با ایران حفظ شود.

واشنگتن پست نوشت: رابرت فورد و دیگر کارشناسان امور سوریه می‌گویند که سران ارشد جمهوری اسلامی هرگز حل بحران سوریه که در آن حزب‌الله لبنان به گل نشانده شود را نخواهد پذیرفت.

«فریدریک هاف» مشاور اسبق وزارت خارجه آمریکا و از کارشناسان فعلی اندیشکده شورای آتلانتیک نیز می‌گوید که نابود کردن امیال منطقه‌ای ایران منجمله توانایی در تهدید اسرائیل که جزو سیاست‌های کلی ایران است،  بشدت بر دوش حزب‌الله لبنان  قرار دارد و بنابر این باید جلوی این گروه گرفته شود.

هاف در ادامه گفت با اشاره بر استفاده از گزینه مسکو برای حل تنش سوریه بجای ایران و تشکیل ائتلاف  آمریکا _ روسیه در این باره گفت: «روسیه فاقد نفوذ و قدرت برای ایجاد تغییر در رهبری سوریه است. بشار اسد بشدت وابسته به ایران است و ایران نیز آماده رها کردن بشار اسد نیست. از دیدگاه ایران دلیلی برای عدم حمایت از حکومت سوریه وجود ندارد مگر این‌که ثابت شود حکومت اسد قادر به حفظ دمشق و مناطق مرزی نباشد.»

واشنگتن پست در خاتمه و در نتیجه گیری نوشت: جان کلام این‌که تلاش جدی  در خاتمه دادن به جنگ سوریه نیاز به انتخاب اوباما بین چالش انداختن پل زمینی ایران از سوریه به سوی حزب‌الله با حمایت بیشتر از نیروهای ضد اسد یا قبول ضمنی پذیرش حل و فصل این ماجرا با تداوم نبرد نیابتی ایران در مرزهای اسرائیل دارد. با توجه به سرمایه گذاری رییس جمهور آمریکا در توافق هسته‌ای تعجبی ندارد که او از هر دو گزینه پا پس بزند و پرداختن به کابوس سوریه را به جانشینش واگذار کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها