کد خبر: ۳۳۰۰۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
ایندیپندنت در گزارشی از تلاش رستوران‌های ایرانی برای نزدیک شدن به ظاهر و استفاده از نام شرکت‌ رستوران‌های زنجیره‌ای خارجی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایندیپندنت، طی سال‌های گذشته رستوران های مک دونالد همه جای جهان از توکیو تا چین و تورکی بریتانیا فرا گرفته است.

تنها جایی از جهان که این رستوران ها همچنان اجازه حضور نداشته و دیده نمی شوند، ایران است.

از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 57 تا کنون مقامات ایرانی محدودیت‌هایی را برای حضور رستوران‌های زنجیره ای خارجی در ایران اعمال کرده اند.

طی سال های گذشته مقامات ایرانی تصمیماتی را برای بایکوت کامل محصولات آمریکایی در ایران اتخاذ کردند اما آنچه مشخص است این اقدامات نتوانسته است از حرکت رستوران‌داران ایرانی به سوی برندهای خارجی جلوگیری کنند.

در حال حاضر رستوران هایی با نام هایی مانند «مش دونالد» با هدف ایجاد تشابه با رستوران های زنجیره ای مک دونالد در سطح ایران تأسیس شده اند که تمام ظاهر رستوران و حتی سطل آشغال‌های زردرنگ شبیه رستورانهای مکدونالد گذاشته است.

صاحب یکی از این رستوران ها طی مصاحبه ای با نیویورک  تایمز اعلام کرده بود ما در حال تلاش برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به مک دونالد هستیم.

این رویه تنها به مک دونالد محدود نمی شود بلکه رستوران های زنجیره ای پیتزا هت، ZFC و برگر هوس نیز از این قاعده در ایران مستثنی نبوده اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها