أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۰۴۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
پشت پرده نظرسنجی های توافق هسته ای در آمریکا :
جیم گریستین، ناظر انتخاباتی طرفدار نتایج نظرسنجی وال استریت، که از یک گروه یهودی متمایل به چپ است با حمایت از توافق گفت: ”تفاوت در نظرسنجی ها به این بستگی دارد که سوال ها چگونه طرح شده باشند! اگر [در خلال پرسش] یک تعریف منصفانه از توافق ارائه شود مردم از توافق حمایت خواهند کرد. اما در غیاب آن و صرفا با پرسش درخصوص توافق هسته ای با ایران نباید انتظار بازخورد مثبتی از مردم داشت."
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، هفته ی گذشته موسسه ی یو گو اکونومیست درخصوص توافق هسته ای با ایران یک نظرسنجی عمومی برگزار که نتایج جالبی در پی داشت. طبق این نظرسنجی، 51% مردم امریکا از توافق با ایران حمایت می کنند. اما نکته ی جالب تر این است که نتایج نظرسنجی موسسه ی کوینیپیاک که دوشنبه ی گذشته برگزار شد، نشان میداد که 57 درصد امریکایی ها مخالف توافق هستند! چند ساعت پس از اعلام نتایج کوینیپیاک، نتایج یه نظرسنجی دیگر منتشر شد که ابهام ها درخصوص اقبال یا ادبار امریکایی ها نسبت به توافق را دو چندان کرد: وال استریت ژورنال/ان بی سی اعلام کردند یک سوم امریکایی ها موافق توافق، یک سوم مخالف، و یک سوم هم ممتنع بودند.



نشریه ی پولیتیکو در این رابطه می نویسد: ”تفاوت ها بسیار فراتر از آن است که مشکل را به گردن خطاهای محاسباتی بیاندازیم. بیشتر به نظر میرسد هر گروهی بنا به وابستگی های سیاسی خود، فضای نظرسنجی را طوری رقم زده که به نتایج مطلوب خود برسد."

جیم گریستین، ناظر انتخاباتی طرفدار نتایج نظرسنجی وال استریت، که از یک گروه یهودی متمایل به چپ است با حمایت از توافق گفت: ”تفاوت در نظرسنجی ها به این بستگی دارد که سوال ها چگونه طرح شده باشند! اگر [در خلال پرسش] یک تعریف منصفانه از توافق ارائه شود مردم از توافق حمایت خواهند کرد. اما در غیاب آن و صرفا با پرسش درخصوص توافق هسته ای با ایران نباید انتظار بازخورد مثبتی از مردم داشت."

اما پاتریک دورتون، سخنگوی یک گروه وابسته به کمیته ی ضد توافق امور عمومی اسرائیل با نام شهروندان حامی ایران غیرهسته ای اظهار داشت: ”حتی با یک نگاه اجمالی به نظرسنجی ها می توان بدبینی مردم را به وضوح حس کرد. اگر سوال ها را منصفانه بپرسید خواهید دید مردم تا چه حد مخالف توافق هستند!"

حدود یک ماه پیش نیز دو نظرسنجی در میان مردم امریکا انجام شد. یکی از آنها که توسط مرکز تحقیقاتی پیو (Pew)  انجام شد در ابتدا از مردم می پرسید که تا چه حد درباره ی توافق شنیده اند؟ سپس می پرسید که با توجه به اطلاعاتی که دارند آیا توافق را تایید می کنند یا رد. 79% اعلام کردند که درباره ی توافق اطلاعاتی شنیده اند، 48% مخالف و 38% موافق آن بودند.

در نظرسنجی دوم که بررسی های دو خبرگزاری واشنگتن پست و ای بی سی نیوز انجام داده بود ابتدا و قبل از پرسیدن درباره ی موافقت یا مخالفت مردم با توافق، اطلاعاتی با این مضمون به شرکت کنندگان داده میشد: همانطور که احتمالا میدانید، ایالات متحده و چند کشور دیگر توافقی را اعلام کرده اند که بر مبنای آن، در مقابل برداشتن تحریم ها، ایران موافقت خواهد کرد که سلاح اتمی تولید نکند. بازرسان بین المللی تاسیسات ایران را رصد خواهند کرد  و اگر ایران توافق را نقض کرد، تحریم ها به جای خود برخواهند گشت.

در این نظرسنجی درصد حامیان توافق به 56 رسید.

پولیتیکو با تشریح نتایج نظرسنجی های مختلف، ثابت ماندن تقریبی موافقان و افزایش مخالفان را زنگ خطری برای دولت اوباما دانسته و مدعی است بدین ترتیب کار اوباما برای متقاعد کردن کنگره سخت تر میشود.

البته حقیقت سیاسی ماجرا این است که درصد دقیق مخالفین یا موافقین معامله ی هسته ای با ایران، چندان اهمیتی برای اوباما ندارد. آنچه که برای وی حائز اهمیت است این است که در بین حقوقدانان و قانون گذاران به اندازه ای موافق و حامی داشته باشد که بتواند کلیت کنگره را با خود همراه کند.

در هر حال جای خالی آنچه در فضای عمومی جامعه ی ما حس می شود، نظرسنجی های غیرقابل خدشه و غیرمغرضانه است که قطعا مسیر پیش روی دولت و ملت را برای همگان آشکار خواهد کرد. ملتی که تن به دموکراسی داده است و در حدود دو سال است که با اختلافی اندک (کمی بیش از 50 درصد از کل آرا) شخصی را به ریاست جمهوری پذیرفته، قطعا از نتایج یه نظرسنجی –هرچه که باشد- هراسی نخواهد داشت. البته این نظرسنجی به معنای رفراندوم نیست، بلکه صرفا باعث خواهد شد دولت و حتی منتقدین، با اطمینان بیشتری گام های بعدی خود را بردارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
سردار فضلی:

کفن امام خمینی(ره) خشک نشده بود که حسادت ها آغاز شد/ ظهور فتنه 88 حاصل عینی اینگونه رفتارها بود

http://basijpress.ir/fa/news-details/52842/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
بفرمایید در راستای اهداف دولت تدبیر چون این دولت هم نظرسنجی های مشابه انجام داده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
سردار نقدی:

کسانی که سخن از بازگشایی سفارت آمریکا و انگلیس در ایران می زنند حقوق بگیر بیگانگان هستند

http://basijpress.ir/52770
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها