يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۰۱۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
خستگی چشم، سوزش، ریزش اشک، تاری دید و درد گردن و شانه‌ها از جمله علایم ابتلا به این سندروم بینایی است.
به گزارش پایگاه 598، یک جراح و متخصص بیماری‌های چشم با بیان اینکه 75 درصد از افراد طی فعالیت مکرر با کامپیوتر به سندروم بینایی ناشی از کامپیوتر مبتلا می‌شوند، تاکید کرد: مجموعه‌ای از علایم چشمی و بینایی حاصل از کار مکرر با کامپیوتر، باعث تضعیف چشم می‌شود که با حفظ رطوبت چشمی و استفاده از عینک مناسب برای دید متوسط می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

دکتر بهرام عین‌الهی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از علایم چشمی و بینایی که بر اثر کار با کامپیوتر ایجاد می‌شوند، سندروم بینایی ناشی از کامپیوتر یا CVS نامیده می‌شود، گفت: خستگی چشم، سوزش، ریزش اشک، تاری دید و درد گردن و شانه‌ها از جمله علایم ابتلا به این سندروم بینایی است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی و سوزش چشم هنگام کار با کامپیوتر کاهش میزان پلک زدن است که با خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار سبب می‌شود تا پلک‌ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع‌تر تبخیر ‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: پلک زدن ارادی سبب می‌شود سطح چشم با اشک آغشته شده و خشک نشود و در صورتی که خشکی چشم شدید باشد، می‌توان از قطره‌های اشک مصنوعی استفاده کرد.

عین‌الهی با بیان اینکه هنگام کار با کامپیوتر لازم است تا روشنایی اتاق به نصف وضعیت معمولی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: هنگام کار با کامپیوتر باید هر پنج تا ۱۰ دقیقه چشم را از مانیتور برداشته و طی مدت پنج تا ۱۰ ثانیه به نقطه‌ای دور نگاه شود، این کار سبب استراحت عضلات چشم می‌شود. همچنین زمان پلک زدن طبیعی و به دست آوردن رطوبت کافی برای چشم‌ها فراهم می‌شود.

این جراح و متخصص بیماری‌های چشم در پایان یادآور شد: در صورت رعایت توصیه‌ پزشکان و عدم برطرف شدن علایم سندروم بینایی ناشی از کامپیوتر می‌توان از عینک‌های مخصوص با دید متوسط استفاده کرد، زیرا گاهی مشکل در دید متوسط افراد است اما رعایت آن مورد فراموشی قرار می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها