يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۰۱۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
تصاویر اشک ها در زمان خوشحالی، ناراحتی یا حتی پوست کندن پیاز در زیر میکروسکوپ با یکدیگر متفاوت و قابل توجه است.
به گزارش پایگاه 598، اشک ها در زمان های مختلفی از چشم ها سرازیر می شوند، گاهی به دلیل واکنش به غم، اندوه یا در مواقعی به خاطر خوشحالی بی حد و وصف یا گاهی نیز هیچ احساسی در سرازیر شدن اشک ها وجود ندارد و تنها به خاطر دلایلی مانند پوست کندن پیاز یا مصرف غذایی تند جاری می شوند.

تصاویر مختلف اشک ها زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گرفته که شگفت انگیز است. اشک ها نه تنها به دلایل احساسی متففاوتی سرازیر می شوند بلکه از تصاویر متفاوتی نیز برخوردارند.

ساختار و میزان چسبندگی اشک ها یکسان نبوده و هر یک حاوی مخلوطی از مواد بیولوژیکی مانند چربی، آنزیم یا پادتن های متفاوتی هستند که در نمک و آب شناورند. تصاویری که در زیر مشاهده می کنید در زمان های مختلف شادی، غم، پوست کردن پیاز و ... در زیر میکروسکوپ دیده می شوند.

جاری شدن اشک از چشم ها به دلیل تحریک احساسات

اشک

ریزش اشک بعد از مصرف فلفل تند

اشک

تصویر اشکی پس از چند دقیقه خیره ماندن به پنکه

0

جاری شدن اشک به دلیل پوست کندن پیاز

01


ریزش اشک به دلیل پوست کندن پیاز و مصرف فلفل

8

تصویر اشک پس از قرار گرفتن روغن روی چشم

2

تصویر دیگری از جاری شدن اشک به دلیل واکنش احساسی

2


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها