أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۱۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
پس از پایان مذاکرات ایران و 1+5 دولتمردان آمریکایی سخنانی تهدیدآمیز علیه کشورمان به زبان راندند که فرماندهان نظامی کشورمان پاسخ این تهدیدات را داده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، «ما می‌توانیم اگر بخواهیم و انتخاب کنیم، ارتش آنها(ایران) را از بین ببریم؛ این جمله‌ای است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اندکی پس از پایان مذاکرات ایران و 1+5 در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز مطرح کرد.

اما این تنها سخن تهدیدآمیز دولتمردان آمریکایی علیه کشورمان پس از توافق نیست، جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: «گزینه نظامی هنوز از روی میز برداشته نشده و می‌توانیم آن را در دست بگیریم».

همچنین اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور در سخنان مخاصمه جویانه‌ای اعلام کرد: «این توافق خوب است چون هیچ پیشگیری از گزینه نظامی آمریکا علیه ایران انجام نمی‌دهد».

بی‌شک با توجه به سابقه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی، این سخنان جای تعجب ندارد و نباید از گرگ انتظار دوستی داشت، اما نکته اینجاست که این سخنان می‌تواند تلنگری باشد برای کسانی که فکر می‌کنند آمریکا دست دوستی با ملت ایران دراز کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا نیز در یکی از سخنان خود در جمع فرماندهان نیروهای مسلح از استراتژی «تهدید در برابر تهدید» سخن گفت و حالا این فرماندهان نظامی هستند که در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز آمریکایی ها، آنها را تهدید می‌کنند.

در این گزارش، برخی مواضع‌ صریح و مقتدرانه تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان پس از سخنان تهدید آمیز دولتمردان آمریکایی گردآوری شده است که در ادامه می‌خوانید:

* سردار سلامی: کوچکترین حرکتی علیه ایران اسلامی کاخ آرزوهای آنها را ویران می‌کند

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز آمریکا می‌داند کوچکترین حرکتی علیه ایران اسلامی کاخ آرزوهای آنها را ویران می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدرت نظامی استکبار سال‌ها است که ساقط شده است، افزود: نباید گول ظواهر گفتمان دشمن را بخوریم، دشمن سم در میان جامعه ما توزیع می‌کند و لحظه‌ای دست از توطئه علیه ایران اسلامی برنمی‌دارد.

سلامی گفت: آمریکایی‌ها همیشه به زور متوسل شده‌اند، در زمینه دیپلماتیک مهارت ندارند و عاجز هستند، هر جا که کم آورده‌اند تهدید نظامی را پیش گرفته‌اند.

* سردار فدوی: آماده غرق کردن ناوهای دشمن هستیم/ آمریکایی‌ها وقتی قدرت ما را درک‌ می‌کنند که دیگر زنده نیستند

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز اظهار داشت: طی سال‌های طولانی آمریکا مرتب گزینه‌های روی میز را به رخ کشیده است در حالی که می‌داند قادر به مقابله با توان و قدرت جمهوری اسلامی نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه مستکبر حاضر نیست، تمکین‌کننده باشد، خاطرنشان کرد: خوی مستکبر بر مبنای زور است و سال‌هاست که شیطان بزرگ فهم کاملی از قدرت انقلاب اسلامی پیدا کرده، اما باز هم می‌گوید گزینه‌هایش روی میز است.

فدوی با بیان اینکه گزینه‌های روی میز آمریکا مضحکه رسانه‌های غربی شده است، اضافه کرد: آمریکا مرتب حرف‌هایی می‌زند که قادر به انجام آن نیست و ما به اتکای قدرت شهدا آماده‌ایم کوچک‌ترین اقدام آمریکا را چنان با قدرت پاسخ دهیم که نتواند حرکتی از خود نشان دهد.

فدوی به تفکر جدید نیروی دریایی سپاه در عرصه دریا اشاره کرد و افزود: شناورهای تندروی سپاه قادر هستند ناوهای دشمن را در خلیج فارس غرق کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکایی نیاز دارند اتفاقات سال‌های 66 و 67 خلیج فارس برای آنها یادآوری شود، اظهار داشت: در زمان مذکور 85 فروند ناو آمریکایی وارد خلیج فارس شد و سیاستمداران آمریکایی باید بدانند ناو ساموئل بی‌رابرتز چگونه منهدم شده است.

وی دشمن انقلاب اسلامی را شیطان صفت خواند و تصریح کرد: اقتدار انقلاب اسلامی در برابر شیطان بزرگ به قدرت بازدارندگی فعال تبدیل شده است.

فدوی با بیان اینکه آمریکا براساس فایده، هزینه اقدام می‌کند، گفت: هنوز از جلسه مذاکره با ایران برنخاستند حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و این سخنان برای رسانه‌های غربی تبدیل به مضحکه شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، اقتدار رزمندگان اسلام را با اتکال به خدا، پیامبر (ص)، امام (ره) و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین اقدام آمریکا را با قدرت پاسخ دهیم و این مقابله قابل مقایسه با نبرد نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سوریه و ... نیست.

وی با اشاره به اینکه در رزمایش‌ها توان اندکی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار کرد: رزمندگان اسلام در بالاترین آمادگی قرار دارند و زمانی نیروهای آمریکایی قدرت انقلاب اسلامی را درک می‌کنند که دیگر زنده نیستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا از خباثت‌های خود از سال 32 تاکنون علیه ایران برائت بجوید و معذرت‌خواهی کند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به تعهداتی که دادند بی‌خباثت عمل کنند زیرا انقلاب اسلامی اکنون در بالاترین توانمندی قرار دارد.

وی به اصابت موشک به 580 فروند کشتی در مدت 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: 49 درصد از اصابت کشتی‌ها مربوط به یک سال و نیم سال‌های 66 و 67 زمان حضور نیروهای آمریکایی در منطقه است.

فدوی وجود نیروهای آمریکایی را سبب افزایش 9 برابری ناامنی در منطقه خواند و بیان کرد: ورود نیروهای آمریکایی در هر نبرد در منطقه موجب افزایش ناامنی و شکست آنها شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نبرد دشمنان با مردم یمن، اظهار کرد: صد درصد اعلام می‌کنیم نیروهای آمریکایی، صهیونیستی و... در یمن با شکست مواجه می‌شوند.

* سردار دهقان: خودمان را متناسب با تهدیدات تجهیز می‌کنیم

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان نیز طی سخنانی با بیان اینکه مذاکرات صورت گرفته صرفاً روی موضوع هسته‌ای بوده است، گفت: مسائل گذشته PPI با آژانس توافق شده و ما براساس آن اقدام خواهیم کرد و قطعاً اجازه دسترسی به اسرار نظامی و امنیتی خود را به هیچ مرجعی نخواهیم داد.
وزیر دفاع افزود: تاکنون آمریکایی‌ها بایستی متوجه این شده باشند که ما برای تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح کشورمان از هیچ مرجعی اجازه نمی‌گیریم و متناسب با تهدیدات نیروهای مسلح خود را تجهیز می‌کنیم.
دهقان تصریح کرد: مسایل مربوط به موشک‌ها نیز، هیچگاه در دستور کار مذاکرات هسته‌ای نبوده و نظام برنامه‌های خود را در این زمینه با قاطعیت به اجرا می‌گذارد.
سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه آمریکایی‌ها اقدام به رجز خوانی کرده‌اند و تصور می‌کنند توانسته‌اند چیزی را بر ملت ایرانی تحمیل کنند ناشی از شناخت نادرست آنان از ملت ایران است.

وزیر دفاع تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند دیگر ارباب دنیا نیستند و کسی آنها را در این موضع به رسمیت نمی‌شناسد.
دهقان در ادامه گفت: فراموشکاری رئیس جمهور،‌ مشاورین و مقامات مسئول قبلی و فعلی آمریکا در رابطه با میزان تأثیر تهدیدات و اقدامات آنها بر روی اراده، مقاومت و ایستادگی ملت ایران حقیقتاً موجب تعجب است و این چیزی نیست جز قدرت و نفوذ لابی صهیونیستی بر ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آمریکا که در آن تنها منافع و امنیت اسراییل مورد توجه است نه منافع مردم آمریکا که با مالیات آنان هزینه خواسته‌ها و امیال رژیم صهیونیستی تامین می‌گردد.

* امیر پوردستان: اوباما غلط می‌کند که ارتش ایران را تهدید کند

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش اما در سخنانی کوبنده‌تر درباره گزافه‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا، به سخن امام علی(ع) درباره پرهیز از دشمن به ویژه هنگامی که از در صلح و دوستی وارد شده است استناد کرد و گفت: احساس نکنیم پس از مذاکرات دشمنی آمریکا با ما تمام شده است، چرا که این دشمنی عمیق و ریشه‌دار است.

پوردستان با تأکید بر اینکه آمریکا حتی اگر با ما عکس یادگاری هم بگیرد همیشه شیطان باقی خواهد ماند، گفت: در عرصه بین‌المللی، کشورها به سه طریق تعامل، رقابت و تقابل با هم رابطه دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با آمریکا در حوزه هسته‌ای با کار بزرگی که دیپلمات‌های ما انجام داده‌اند تعامل داریم و ممکن است در آینده در زمینه تبادلات تجاری و سفر ورزشکاران دو کشور هم تعامل داشته باشیم، اما در بسیاری از مسائل منطقه‌ای از جمله حمایت از مقاومت حزب‌الله لبنان، حمایت از ثبات عراق و حمایت از بیداری اسلامی تقابل داریم؛ به عنوان مثال، در حوزه بیداری اسلامی همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند، آمریکا آمده است تا برای بدن‌های این حوزه سر بسازد که متأسفانه تا حدی هم موفق شده است.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکا نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند، خاطرنشان کرد: هنوز امضای توافق میان ایران و 1+5 خشک نشده است که رئیس‌جمهور آمریکا «لاف در غریبی» می‌زند، اما او غلط می‌کند که ارتش ایران را تهدید می‌کند.

پوردستان خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: شما ارتش ایران را در زمان انقلاب اسلامی محک زدید، چرا که سالیوان را به ایران فرستادید تا ارتش را در مقابل انقلاب قرار دهد، اما این ارتش با امامش بیعت کرد. همچنین ارتش در بحران کردستان و نیز جنگ هشت ساله در زیر سایه تحریم‌ها گوش به فرمان رهبرش ایستاد و هنوز هم در همان مدار حرکت می‌کند و پس از جنگ نیز به تجهیزات علم و فناوری مجهز شده است.

وی با توصیه به دولتمردان آمریکایی برای گوش دادن به نصایح رهبر معظم انقلاب به جای گزافه‌گویی‌ها افزود: مشخص نیست 2 هزار مؤسسه آینده‌پژوهی در آمریکا چه می‌کنند که آمریکا اینقدر مرتکب اشتباه می‌شود؟

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی می‌گویند اظهارات اوباما مصرف داخلی دارد، اما بعضی صحبت‌های او مصرف داخلی هم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ما طالب جنگ نیستیم، تصریح کرد: اما اگر کسی بخواهد نیروهای مسلح ایران را امتحان کند، شاید شروع‌کننده جنگ باشد، اما پایان‌دهنده آن نخواهد بود و در هر نقطه‌ای که باشد، ارتش جمهوری او را دنبال کرده و به سزای عملش خواهد رساند.

* سردار جزایری: موشک‌های نسل جدید ایران آماده برخورد با هر متجاوزی است

سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به اظهارات رئیس هیئت حاکمه امریکا مبنی بر بازبودن حساب‌های بزرگتر بین ایران و آمریکا گفت: اوباما اتفاقا این موضوع را به‌درستی مورد اعتراف قرار داده است. آنها می دانند سیاهه‌ خیانت‌ها و خباثت‌های آمریکا علیه ملت ایران آنقدر متراکم است که نباید مذاکرات هسته‌ای با ایران آنها را احساسی و هیجان زده کند، چراکه ملت ایران هرگز کارنامه سیاه ایالات متحده علیه خود را فراموش نخواهد کرد.
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه عظمت ایران اسلامی مقامات آمریکایی را به تناقض گویی و اعلام مواضع ناهماهنگ و متفاوت وادار کرده است و افزود :رئیس جمهور ایالات متحده در کمال وقاحت همچنان از تهدید و روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران می گوید در حالی که وزیر خارجه آمریکا با صراحت سخن از ناتوانی در حمله نظامی و تسلیم کردن ایرانیان به زبان می راند.

وی با تاکید بر اینکه ایرانیان واکنش خود را با لبخند و اخم کاخ سفید و سردمداران نالایق و جنگ طلب آن تنظیم نمی‌کنند، تصریح کرد: مقامات آمریکایی بهتر است واقعیات را بپذیرند و از هذیان گویی پیرامون دسترسی به مراکز نظامی ایران و محدود کردن توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی دست بردارند.
جزایری با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بالنده دفاعی کشور ما از جمله موشک‌های بالستیک نقاط ممنوعه‌ای است که ملت ایران به احدی از بیگانگان اجازه اندیشیدن به آن را نمی دهد، گفت: مجموعه توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی از جمله موشک‌های نسل جدید آماده مقابله و برخورد با هر متجاوزی است.

* امیر اسماعیلی: سامانه‌های موشکی تحت هیچ شرایطی خاموش نمی‌شود

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) پس از بازدید از سایت‌های راداری و موشکی این قرارگاه گفت: پدافند هوایی همواره در حال مأموریت است و تحت هیچ شرایطی سیستمهای راداری و الکترونیکی و سامانه های موشکی و دیده‌بانی آن خاموش نمی‌شوند و به طور مداوم در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی 24 ساعته و بدون تعطیلی همواره در حال رصد نقطه به نقطه آسمان کشور است به طوریکه امروز با تلاش تمامی همکاران به گسترش بالای 3600 نقطه در کشور رسیده است و ما بسته به نوع تهدیدات و نوع گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای، فضای کشور را رصد می‌کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم امنیت بی نظیری است و مطمئناً یکی از عوامل ایجاد و پایداری این امنیت، در کنار سایر نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند هوایی است.

* سردار فضلی: ملت ایران در مواجهه با ترفندهای دشمن از ولی امر خود اطاعت می‌کند

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از آزمون‌های سخت، سربلند بیرون آمده است، تصریح کرد: ملت ایران در مواجهه با ترفندهای دشمن از ولی امر خود اطاعت کرده و می‌کند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خطاب به ملت ایران تصریح کرد: ما با ادامه راه شهدا و بصیرت‌افزایی باید از توطئه آمریکا، کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و حامیانش غافل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: ایران امروز به خاطر داشتن نعمت ولایت در امنیت کامل به سر می‌برد و اجازه تعدی هیچ متجاوزی را به خاک وطن نخواهیم داد.

* سردار فرحی: تجهیزات مدرن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سردار سیدمهدی فرحی معاون آماد و امور تحقیقاتی و صنعتی دفاعی وزارت دفاع هم اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی با تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های شدیدی که دشمنان و استکبار جهانی برای کشورمان به وجود آوردند، با تلاش و پشتکار متخصصان کشورمان امروز بحمد‌الله تمام تجهیزات دفاعی مدرن، پیشرفته و کاملا بومی ساخته شده و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

فرحی خاطرنشان کرد:‌ تحویل به موقع محصول و کیفیت بالا مهم‌ترین اصل در وزارت دفاع برای تولید تجهیزات است و با قدرت در حال ورود به بازارهای جهانی هستیم.

وی افزود: امروز در بخش صنعت هوایی اورهال تمام هواپیماها با بهترین کیفیت انجام می‌شود و در بخش پهپادها نیز انواع پهپاد در حال حاضر توسط صنعت دفاعی در حال تولید است.

* سردار سنایی راد: تهدید آشکار آمریکایی‌ها را با واکنش به موقع و اعلام شکایت دنبال کنیم

سردار رسول سنایی‌راد رئیس اداره سیاسی سپاه نیز با اشاره به موضوع تهدیدات دولتمردان آمریکایی علیه ایران اظهار داشت: بخشی از این تهدیدات را باید نوعی رجزخوانی بعد از یک توافق که هنوز نهایی نشده، دانست.

وی خاطرنشان کرد: اما واقعیت این است که از طرف دیگر این ماهیت برملا شده هشداری به ما می‌دهد که بایستی در نوع نگاه و ارزیابی‌مان نسبت به آمریکایی‌ها و ادامه خصلت دشمنی آنها با ما، مواظبت‌هایی داشته باشیم.

سنایی‌راد ادامه داد: یعنی علی‌رغم اینکه آنها سر میز مذاکره نشسته‌اند و از توافق صحبت کردند اما همچنان اسلحه را هم به سمت ما گرفتند و این موضوع این پیام را به ما منتقل می‌کند که بایستی همچنان بی‌اعتمادی‌مان را به آمریکایی‌ها حفظ کنیم و آمادگی‌های خودمان را داشته باشیم.

رئیس اداره سیاسی سپاه تاکید کرد: ما باید این تهدید آشکار را با واکنش به موقع و اعلام شکایت و انتقال موضوع به محافل بین‌المللی دنبال کنیم.

رئیس اداره سیاسی سپاه بر این موضوع تاکید کرد که شکایت در محافل بین‌المللی در مقابل این تهدیدات باید در دستور کار باشد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها