يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۰۱۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه از محمد نوری خواسته بود قراردادش با باشگاه قطری را لغو کند، گفت: آیا ممکن است یک مربی در سطح آقای برانکو ساکت بنشیند و من تیم را اّرنج کنم؟
به گزارش پایگاه 598، علی اکبر طاهری در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس به سوالات و مباحث مطرح شده در حوزه باشگاه و تیم پاسخ گفت که مشروح این گفتگو در زیر می‌آید:

* سئوال: قبل از هر چیز به اولین بازی تیم بپردازیم. بعد از این بازی به این مساله پرداخته شد که شما از عملکرد تیم راضی نبودید؟

- علی اکبر طاهری: طبیعی است که در تمام مجموعه باشگاه و تیم همه به دنبال رقم خوردن موفقیت‌ها هستند. بحث عملکرد و نتیجه هم متفاوت است. برای من نتایج دلچسب است اگر با پیروزی همراه باشد؛ همانطور که در تیم هم غیر از این نیست. شادی من بعد  از پیروزی چندین برابر مضاعف می‌شود، وقتی خوشحالی هواداران را ببینیم. عکس این هم صادق است و ناراحتی ما با ناراحتی هواداران مضاعف می‌شود. در واقع احساسات ما نسبت به نتایج تابعی از احساسات هواداران است. اگر من بعد از اولین بازی خوشحالی نکردم به خاطر این بود که هوادار دوست داشت به پیروزی برسیم وگرنه همه بازی پرسپولیس را تحسین کردند. کادر فنی کار خود را از این جهت خوب انجام داد و بچه‌ها هم خوب تلاش کردند. مشکلی با کادر و تیم وجود ندارد ولی ما همه در پرسپولیس دنبال پیروزی هستیم بویژه وقتی تیم در عملکرد نشان می‌دهد این توانایی را دارد.

* یکی از شائبه‌هایی که از دوران نقل و انتقالات نزد بعضی باقی مانده این است که اختلافاتی بین مدیریت و کادر فنی وجود دارد، در این ارتباط توضیح می‌دهید؟

- قبل از این نیز به صراحت گفته‌ام که هیچ اختلاف و تضادی بین من، هیأت مدیره و کادر فنی بویژه آقای برانکو وجود ندارد ولی در جریان انجام کارها نیاز به تبادل نظر و رسیدن به تصمیم‌های بهتر وجود دارد. آقای برانکو در ابتدای نقل و انتقالات فهرستی تهیه کردند. برای جذب این فهرست باید آن را با الزاماتی که داشتیم و شرایط موجود تطبیق می‌دادیم. یکی از الزامات مثلا این بود که طبق قوانین نمی‌توانیم بیش از ۱۸ بازیکن بزرگسال داشته باشید. ما برای تطبیق این موارد به تبادل اطلاعات و تعامل نظرات پرداختیم تا فهرست را ببندیم.

در بحث شرایط، به عنوان مثال به موردی اشاره می‌کنم که ما با بازیکن مورد نظر توافق کردیم، رقم قرارداد را هم بستیم اما در آخرین لحظه باشگاه مورد نظر به بازیکن اعلام کرد که باید در همان تیم بماند. طبعا ما باید سراغ نفر جایگزین می‌رفتیم. برای انتخاب نفر جایگزین هم باید با سرمربی تعامل و همفکری می‌کردیم. در بعضی موارد هم ایشان خواستند نفراتی را ما معرفی کنیم که بررسی می‌کردند و با نفراتی که تائید می‌شدند وارد مذاکره می‌شدیم. باز هم به عنوان مثال می‌توانم محمد نوری را نام ببرم. او گزینه اول آقای برانکو بود. من شخصا با او در دو جلسه صحبت کردم، خود آقای برانکو هم با او صحبت کرد. خودش هم تمایل داشت که بماند ولی دیگر قرارداد بسته بود. شخصا از او خواستم امکان لغو قرارداد با باشگاه عربی را بررسی کند ولی امکانش فراهم نشد. در نتیجه باید سراغ گزینه‌های بعدی می‌رفتیم.

* ولی بعضی این مساله را مطرح می‌کردند که نفرات به برانکو تحمیل می‌شود.

- ما در مواردی که امکان حضور گزینه اول میسر نشد، ابتدا از خود آقای برانکو می‌خواستیم نفر بعدی را انتخاب کند و گاهی خود ایشان خواستند نفراتی را معرفی کنیم. از سوی دیگر اینکه بعضی می‌گویند مدیریت باشگاه نظرات خود را دنبال می‌کند از چند وجه قابل بررسی است. در ادبیات ورزشی، ویژه فوتبال اینطور نیست که یک مدیر بیاید تیم را ارنج کند و دیگران سکوت کنند. چنین صحبتی بی‌احترامی به هیأت مدیره و سرمربی تیم است. مگر می‌شود افراد وزین و با سابقه در هیأت مدیره باشند و مدیریت بخواهد به این شکل عمل کند و سکوت کنند؟ آیا ممکن است یک مربی در سطح آقای برانکو ساکت بنشیند و من تیم را ارنج کنم؟ پس شکی نیست که تعامل و تبادل نظر صورت گرفته است.

* اما یکی از مواردی که برای رسانه‌ها بسیار سوال برانگیز شد و به آن پرداختند این بود که محسن مسلمان بدون هماهنگی و در غیاب آقای برانکو جذب شد؟

- اینگونه نبود. در همین اتاق که با شما صحبت می‌کنم با آقای برانکو صحبت کردم. نه فقط مسلمان بلکه چند گزینه مطرح شدند و ایشان گفتند اگر باشگاه روی گزینه‌ای تصمیم بگیرد، مشکلی نیست، البته اولویت ایشان محمد نوری بود ولی وقتی نشد باید سراغ گزینه‌های دیگر می‌رفتیم. موارد مختلف را به همین ترتیب پیش بردیم و در حال حاضر هم اختلافی وجود ندارد و منتظر به ثمر نشستن تلاش‌های بازیکنان و تدابیر کادر فنی هستیم.

* یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این روزها تشکیل کمیته فنی است که در مقاطع دیگر نیز هر بار عنوان شد، صحبت‌های مختلفی درباره آن صورت گرفته است؟

- آنچه قرار است طبق مصوبه و دستور هیأت مدیره اتفاق بیفتد، این است که امور فنی زیر نظر سرپرست یا مدیر عامل باشگاه دنبال می‌شود. به این ترتیب به بنده به عنوان مدیریت باشگاه  و به فراخور حال، با توجه به موضوعاتی که وجود خواهد داشت، این اختیارات داده شده است که با توجه به موضوع از متخصصان امر و البته پیشکسوتان نظر و مشورت بگیریم.

و کمیته انضباطی در باشگاه چه شرایط و جایگاهی دارد، چون از مشکلات سال‌های اخیر عدم جدیت در این بخش بوده است؟

- 6 ماه قبل که در باشگاه بودم در تعامل با هیأت مدیره کمیته انضباطی را راه انداختیم. با آقای کاشانی و زفرقندی وقت و انرژی زیادی گذاشتیم و به جمع‌آوری اطلاعات پرداختیم. دو یا سه جلسه گذاشتیم تا به یک جمع‌بندی و پیش‌نویس برسیم و هیأت مدیره همان ۶ ماه قبل آئین‌نامه را مصوب کرد و ما هم جلسات را بر قرار کردیم.

* در مورد کمیته انضباطی پرسپولیس، گفته می‌شود که حضور فعالی ندارد و جلسات به صدور حکم منجر نشده یا احکام صادره اجرا نمی‌شود؟

- قطعا در زمان ما چنین شرایطی نبوده و نخواهد بود. ما همان ۶ ماه قبل جلسات را تشکیل دادیم و در مورد بازیکنان احکامی هم صادر شد ولی موضوع را رسانه‌ای نکردیم.

* با این اوصاف ما در این فصل شاهد حضور فعال و جدی کمیته انضباطی باشگاه خواهیم بود؟

- با حضور مجدد، کار را دوباره شروع کردیم. باز هم یک نشست با افراد حقوقی مرتبط با موضوع گذاشتیم. نقطه نظرات را اعمال کردیم و هیأت مدیره آئین‌نامه را مجددا مصوب کرده است. کمیته انضباطی جلسات هفتگی خواهد داشت و این کمیته فقط انضباطی نیست بلکه اخلاقی است. در واقع ما کمیته تنبیهات نداریم. این کمیته قرار است در موضوعات مختلف برای حل مسائل راهکارها و پیشنهاد هم ارائه کند. جلسات انضباطی هم بر اساس گزارش سرپرست و سرمربی انجام خواهد شد.

* اگر مسائلی پیش آمد و گزارشی نشد، خود باشگاه مسائل را رصد می‌کند؟

- کمیته روی گزارش‌های دیگر هم حساس است. همچنین قرار است سرمربی و سرپرست تیم پس از بازی‌ها، گزارش هفتگی ارائه کنند که اولین گزارش هم دریافت شد و اگر مواردی وجود داشته باشد توسط مدیریت به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

* از مسائل مهم باشگاه، بحث اسپانسر است، در این بخش به چه نتیجه‌ای رسیدید؟

* اسپانسر جزو اصول کار است. اسپانسر می‌تواند جزئی یا کلی باشد. جزئی یعنی اینکه متقاضی، بخشی از فضا را بخواهد، کلی به این معنی است که شخصیتی حقوقی تمامی فضاها را برای فعالیت و همکاری تقاضا کند. ما در هر دو بخش تقاضا داشتیم و ترجیح ما این است که یک اسپانسر کلی داشته باشیم تا بخشی از انرژی ما صرف کنترل فعالیت‌های جزئی اسپانسرهای مختلف نشود.

با همین نگرش مذاکرات را دنبال کردیم و در حال حاضر به دو، سه گزینه رسیده‌ایم که مسائل قانونی آن در حال انجام است. به هر حال در این بخش فقط باشگاه تصمیم گیرنده نیست. سازمان‌های ذیربط مثل وزارت اقتصاد و دارایی هم نقش دارند. اگر قرار باشد باشگاه روند خصوصی‌سازی را دنبال کند کار به یک شکل است و اگر باشگاه برای مقطعی از این موضوع خارج شود، شرایط به شکل دیگری خواهد بود. افرادی که می‌آیند، به هر حال این دغدغه را دارند که ادامه کار چگونه خواهد شد. از یک طرف آنها ضمانت‌های خاص خود را می‌خواهند و از سوی دیگر ما باید مراقب باشیم که کاملا طبق قانون پیش برویم. در هر یک از حالت‌های گفته شده نیز الزامات خاصی وجود دارد. به همین دلیل وقت و انرژی زیادی گذاشته شده است تا به توافق‌هایی برسیم که با بروز هر حالتی اجرای آن امکانپذیر باشد. از نظر حقوقی کار سنگینی است. حالا تقاضای ما این است که دوستداران و هواداران واقعی به شکلی عمل نکنند که جو خراب شود و کار به تعویق بیفتد که اثرات آن به تیم و باشگاه بر می‌گردد.

* موضوع مدیر عاملی شما به کجا کشید؟

- من از ابتدای کار هم با اختیارات مدیر عاملی آمدم و در خدمت باشگاه بودم. برای رعایت پاره‌ای موارد قانونی، از عنوان سرپرستی استفاده کردیم. کار مدیر عاملی در حال انجام است و حالا واژه‌ها را هم جابجا می‌کنیم تا موضوع حل شود. (وی سپس با خنده می‌گوید: موضوع این چند روز که گفتند مدیر عامل شده‌ام را هم از آقای قنبرپور بپرسید.)

* یکی از مسائل نگران کننده برای هواداران، پرونده‌های حقوقی بین‌المللی است، در این بخش چه اقداماتی در دست انجام است؟

- در دوره قبلی حضورم، این موضوع در دستور کار بود که برنامه‌ها نیمه کار ماند. در ورود اخیر به باشگاه این موضوع به طور جدی دنبال می‌شود و از طریق بخش حقوقی در حال پیگیری موارد هستیم. متاسفانه شرایط به شکلی است که با انبوهی از پرونده‌ها روبرو هستیم. مورد اولی که به آن رسیدگی شد مربوط به ممدوتال بود که توانستیم به جای پرداخت یکجا و فشار مالی به باشگاه، مبلغ پرداختی را تقسیط کنیم تا در تنگنای مالی قرار نگیریم. متاسفانه تعداد پرونده‌ها زیاد است و در آینده با دسته بندی موارد، آنها را، هم از طریق روابط عمومی اعلام خواهیم کرد و هم گزارشی برای سازمان لیگ می‌رود تا در تعاملی که بوجود می‌آید مشکلی برای تیم حادث نشود.

* پرسپولیس این هفته در گرم‌ترین روزهای سال به اهواز می‌رود، بسیاری از تکرار این مساله در سال‌های اخیر با عنوان بدشانسی یاد می‌کنند، نظر شما در این باره چیست؟

- من نمی‌گویم بدشانسی است، تیمی که قرار است مدعی باشد باید آماده تحمل شرایط سخت باشد. البته به بچه‌ها خیلی فشار می‌آید. امیدوارم بازیکنان بتوانند در آن شرایط سخت آب و هوایی و زمین نامناسب، مزد زحمات خود را بگیرند و کادر فنی هم تمهیدات لازم را می‌اندیشد اما اعتقاد دارم فکر کردن به شادی هواداران می‌تواند تحمل این شرایط را سخت نکند.

* و به نظر می‌رسد جریانی وجود دارد که دوست دارد هواداران آستانه تحمل کمی داشته باشند؟

- من همیشه در صحبت‌های خودم گفته‌ام آنها سرمایه‌های باشگاه هستند. ما باید کاری کنیم این سرمایه هر روز بیشتر شود نه اینکه همین موجودی فعلی هم آسیب ببیند. این سرمایه، عامل و محرک اصلی برای هر فعالیت موفقیت‌آمیز است. اگر بخواهیم پایدار بمانیم به پشتیبانی هواداران و نگرش خوب آنها نیاز داریم. آنها یار دوازدهم و موثرترین و بهترین مهره ما در هر بازی هستند. هواداران را باید شاد کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم که نقش خودشان را ایفا کنند و با حمایت و پشتیبانی خود در نهایت در مسیر شادی دل خودشان گام بردارند.

* و به عنوان آخرین مورد باید به درخواست‌های مکرر رسانه‌ها برای گفتگو با شما اشاره کنیم، در اینباره صحبتی دارید؟

- درست است. رسانه‌های بسیاری مرتب با من تماس می‌گیرند ولی ما سرمان خیلی شلوغ است. بابت اینکه نمی‌توانم پاسخگوی تماس‌ها باشم از همینجا عذرخواهی می‌کنم. البته مجموعه باشگاه پاسخگو است و به امید خدا در آینده نزدیک با اقدام روابط عمومی، در یک گفتگوی خبری در خدمت رسانه‌های عزیز خواهم بود.
منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها