أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۲۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
فوتبال ایران با تمام دنیا تفاوت دارد این تفاوت حتی در ترانسفر بازیکنان قابل مشاهده است.
به گزارش پایگاه 598، هر چه سن بازیکن بالاتر می‌رود قیمتش هم بیشتر می‌شود،در صورتی که در لیگ‌های معتبر جهان بهترین بازیکن دنیا هم که باشی وقتی سن بالا می‌رود از سکه می‌افتد.

لیگ  پانزدهم در حالی شروع شد که  مثل سال‌های گذشته ستاره‌ها و بازیکنان گران قیمت لیگ را اکثرا بازیکنان بالای 30 سال تشکیل می‌دهند و شاید فقط مهدی طارمی و مهدی شریفی را بتوان از بین جوانان پیدا کرد که قرارداد بالایی دارند و نزدیک میلیارد هستند.

مهدی رحمتی، خسرو حیدری، جاسم کرار، میشل اومانا، جلال حسینی و هادی عقیلی گران قیمت ترین بازیکنان لیگ ایران محسوب می‌شوند که همگی بالای 30 سال سن دارند.

اما در لیگ‌های معتبر اروپایی کاملا قضیه متفاوت است کسی نمی‌تواند انکار کند که پیرلو هنوز هم بین بهترین هافبک‌های جهان قرار دارد، اما به دلیل سن  بالایی که دارد باشگاه یوونتوس تلاش زیادی برای حفظ هافبک خلاق خود نکرد و به لیگ آمریکا مهاجرت کرد.

همین اتفاق برای سایر ستاره‌های دنیا که پا به سن گذاشته‌اند هم افتاده است.به دلیل این که باشگاها‌یشان دیگر زیر بار حقوق بالای آنها نمی‌روند واز لیگ‌های معتبر به امریکا، چین و یا کشورهای عربی مهاجرت می‌کنند.

این اتفاق در حالی می‌افتد که بازیکنی مثل پوگبا که به مراقب سطح پایین‌تری نسبت به پیرلو دارد، اما به دلیل جوان‌ بودن چندین برابر او قیمت دارد و باشگاه‌اش با وجود پیشنهادهای وسوسه انگیز حاضر به فروش او نشده است.

باشگاه‌های معتبر و حرفه‌ای با قراردادهای بلند مدت روی بازیکنان جوان خود سرمایه گذاری می‌کنند، اتفاقی که انگار در ایران کسی اعتقادی به آن نداد و اکثر بازیکنان با باشگاه‌یشان قراردادهای یکساله و یا دو ساله می‌بندند.

افاضلی: مدیران نمی دانند روی کدام بازیکن سرمایه گذاری کنند

هومن افاضلی درباره علت این امر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شعف مدیران باشگاه‌ها باعث می‌شود آنها نتوانند تشخیص دهند روی کدام بازیکن سرمایه گذاری کنند چون این تشخیص را نمی‌دهند و با هیچ بازیکنی قرارداد بلند نمی‌بیندند.

همه بازیکنان لیگ ایران دوست دارند قرارداد یک ساله ببندند تا سال بعد به هر تیمی که می‌خواهند بروند در حالی که ویدال به دلیل این که یوونتوس حاضر نشد با او قراردادی پنج ساله ببندند از این تیم جدا شد و  به بایرن مونیخ پیوست.

افاضلی در این باره بیان کرد: بازیکنان لیگ ایران هم علاقه‌ای به قراردادهای بلند مدت ندارند. در اروپا ثبات اقتصادی وجود دارد و همچنین وقتی مدیران می‌بینند یک بازیکن پیشرفت کرده خودشان قراردادش را افزایش می‌دهند اتفاقی که در ایران نمی‌افتد.

رحمتی،  اومانا و حسینی گرانترین بازیکنان لیگ ایران محسوب می‌شوند چون باشگاه‌ها آنها را برای یک سال می‌خواهند و مدیران با بازیکنانی قرارداد می‌بنندند که فقط برای یک سال به درد آنها می‌خورد.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: مدیران ما قبل از این که مسئولیت بگیرند باید یک دوره ببینند تا باشگاه‌ دارای را یاد بگیرند در حال حاضر همه مدیران ما به شیوه آزمون و خطا عمل کنند یک شبه به فوتبال می‌آیند و تا بخواهند چیزی یاد بگیرند کنار می‌روند ما در فوتبالمان به جز یکی دو نفر مدیر متخصص ورزشی نداریم.

موضوع عدم تغییر نسل فقط یکی از موضوع‌هایی است که فوتبال ایران را از حرفه‌ای بودن دور کرده که این هم مانند دیگر مشکلات یک شبه حل نخواهد شد اما در هر صورت اگر ما بخواهیم به سوی حرفه‌ای شدن برویم باید به جوانان بهای بیشتری داد و دغدغه‌ما باید نرفتن بازیکنان جوان به لیگ‌های عربی باشد نه مسن‌ها.جوانان با استعداد زیادی در کشورمان وجود دارد، اما مشکل اصلی پیدا کردن و پرورش آنهاست . باشگاه‌های ایران می‌توانند با پیدا کردن جوانان با استعداد و بستن قراردادهای بلند مدت با آنها این جوانان را پرورش دهند و به رشد فوتبال کشور کمک کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها