أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۲۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
روزنامه مسکو تایمز خبر داد که رئیس‌جمهور روسیه با فراخواندن سفیر ترکیه درباره حمایت‌های آنکارا از تکفیری‌های داعش به صورت شدید‌الحنی انتقاد و تهدید کرده که اگر ترکیه دست از حمایت از تروریست‌ها برندارد، مسکو آمادگی قطع روابط دیپلماتیک با ترکیه را دارد.
به گزارش پایگاه 598، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اقدامی «اومیت یاردیم» سفیر ترکیه در مسکو را فراخواند و به او هشدار داد که فدراسیون روسیه آمادگی دارد هرچه سریعتر روابط دیپلماتیک با ترکیه را قطع کند، مگر آنکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دست از حمایت از تکفیری‌های داعش در سوریه بردارد.

بنا به گزارش مسکوتایمز، رئیس‌جمهور روسیه در انتقاد از سیاست خارجی ترکیه و نقش نحس این کشور در سوریه، عراق و یمن از طریق حمایت از ترویست‌های القاعده به سفیر آنکارا زخم زبان زده است.

بنا بر اطلاعات فاش شده‌ای که در اختیار مسکو تایمز قرار گرفته است، دیدار بین پوتین و سفیر ترکیه در روسیه، با خشم شدید دوطرفه‌ای همراه بوده است به طوریکه یاردیم تمامی اتهامات روسیه را رد کرد و روسیه را عامل جنگ داخلی تلخ و دنباله‌دار روسیه دانست.

طبق این گزارش، پوتین در این نشست محرمانه دو ساعته با سفیر ترکیه، گفت:...به رئیس‌جمهور دیکتاتورت بگو که می‌تواند در کنار ترویست‌های داعش خود به جهنم برود و من می‌توانم سوریه را به نبرد «استالینگراد بزرگ» برای اردوغان و همپیمانان سعودی وی که شرورتر از آدولف هیتلر نیستند تبدیل کنم.

 رئیس‌جمهور روسیه در ادامه در انتقاد از رئیس‌جمهور ترکیه گفت: رئیس‌جمهور شما تا چه اندازه ریاکار است که در عین حال که از دموکراسی حمایت می‌کند و از کودتای نظامی در مصر انتقاد می‌کند، به طور همزمان از تمامی فعالیت‌های تروریستی برای سرنگونی رئیس‌جمهور سوریه چشم‌پوشی می‌کند.

وی تأکید کرد که مسکو دولت قانونی سوریه را رها نمی‌کند و با همپیمانان خود از جمله ایران و چین برای یافتن یک راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی تمام نشدنی سوریه همکاری خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
عبد الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
۲
۰
ای کاش ظریف و روحانی هم 1% غیرت پوتین را داشتند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
۱
۰
ای کاش دستگاه دیپلماسی راجه به یمن. سوریه عراق حداقل یک بیانیه هم می‌دادند ای کاش........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۱
بمیر بابا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها