أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۲۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به خودکفایی ایران در تولید یک کالای پرمصرف در صنایع نفت و گاز، جزئیات همکاری گازی با شرکت‌های گازپروم روسیه و ترکمن گاز ترکمنستان را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه 598، ناصر درویشی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خودکفایی ایران در طراحی و ساخت انواع عایق‌های گرم و سرد ضد خوردگی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، انتقال آب، نیروگاهی و انرژی هسته ای، گفت: برای نخستین بار با دانش فنی و طراحی تمام ایرانی این محصول پرکاربرد در داخل کشور عرضه می شود.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اعلام اینکه هفته آینده خط تولید محصول استراتژیک «قلاف‌های حرارتی انقباضی» مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و انرژی به صورت رسمی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بر این اساس برای نخستین بار امکان تولید یک محصول بسیار پیشرفته و به اصطلاح "های تک" در کشور فراهم شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این محصول جدید حتی در صنایع و انرژی هسته ای هم دارای کاربرد است، بیان کرد: با تولید این محصول جدید پلیمری مهندسی شده پیش بینی می شود که از خروج سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود و یک خودکفایی ارزی برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، نخستین کشور اسلامی منطقه خاورمیانه بوده که به دانش فنی تولید این محصول دست یافته است سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از این محصول استراتژیک به کشورهای مختلف همسایه و منطقه خاورمیانه صادر شود.

درویشی با بیان اینکه نکته و ویژگی بارز راه اندازی این خط جدید تولید و عرضه این محصول جدید آن است که طراحی و تدوین دانش فنی تولید این محصول با ابتکار و خلاقیت دانشمندان جوان ایرانی انجام گرفته است، تاکید کرد: در کنار تولید این محصول، ایران به دانش کاملا بومی طراحی و ساخت خطوط تولید این محصول هم دست یافته است.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با یادآوری اینکه با تولید این محصول ایران از واردات محصولات مشابه آمریکایی و کانادایی خودکفا شده است، تبیین کرد: در تهیه و تامین مواد اولیه و خام این محصول هم به صورت حداکثری از توان و ظرفیت‌های داخلی استفاده شده است.

وی با اعلام اینکه در طول چند سال گذشته محصولات مشابه به به کشورهای عراق، اقلیم کردستان عراق، هند، ترکمنستان، ترکیه، عمان، بنگلادش، کویت، پاکستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، کشورهای منطقه آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز صادر شده است، گفت: پیش بینی می شود محصول جدید هم به بازارهای منطقه‌ای و جهانی صادر شود.

درویشی هزینه تمام شده تولید این محصول جدید در مقایسه با نمونه‌های چینی را ۱۰ درصد ارزان قیمت تر و در مقایسه با نمونه های آمریکایی و اروپایی ۳۰ درصد ارزان تر عنوان کرد و اظهار داشت: با این وجود کیفیت محصولات تولیدی به مراتب بالاتر از حتی نمونه های مشابه اروپایی و آمریکایی بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه در تولید این محصول جدید به عنوان قلاف حرارتی انقباضی، مقاومت و خواص فیزیکی محصول به شدت ارتقا یافته است، تبیین کرد: علاوه بر این تاکنون همکاری های مشترکی با شرکت گازپروم روسیه، ترکمن گاز ترکمنستان و شرکت ملی گاز ایران به عنوان سه شرکت بزرگ گازی جهان انجام شده است.

وی ظرفیت فعلی تولید این محصول در داخل کشور را حدود ۲۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: نیاز واقعی بازار ایران به ویژه در سطح شبکه انتقال نفت، گاز، پتروشیمی، آب و انرژی سالانه حدود ۱۵ هزار تن است که امکان تامین نیازهای داخلی بدون نیاز به واردات وجود دارد.

درویشی با استقبال از لغو تحریم‌های بین‌المللی و بازگشایی بازار صادرات پیش روی سازندگان و صنعتگران ایرانی، خاطرنشان کرد: نگرانی بازگشت شرکت‌های بزرگ خارجی به ایران پس از لغو تحریم ها نیستیم زیرا کیفیت و قیمت تمام شده محصول ایرانی قابل رقابت با تمامی برندهای جهانی است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها