کد خبر: ۳۳۰۲۸۵
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: به نظر می رسد پس از اجرایی شدن برجام و تا انتهای سال جاری میلادی شاهد بازگشایی سفارت خانه انگلیس خواهیم بود.
به گزارش پایگاه 598، عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به اینکه به نظر می رسد پس از اجرایی شدن برجام و تا انتهای سال جاری میلادی شاهد بازگشایی سفارت خانه انگلیس خواهیم بود گفت: این مسئله به میزان مراودات و تعاملات دو کشور، همینطور گفتگوهای وزرای خارجه دو کشور بستیگی دارد.
 
نماینده مردم کاشان،آران و بیدگل در مجلس بازگشایی سفارت خانه رابا توجه به وجود تعداد زیادی از ایرانیان در انگلیس با اهمیت دانست و افزود: علاوه بر این با بازگشایی سفارت خانه شاهد افزایش صادرات به این کشور،رونق صنعت گردشگری همچنین همکاری بیشتر در زمینه فناوری ها و تبادلات علمی خواهیم بود.
 
منصوری آرانی با اشاره به اینکه مراودات ما با انگلیس ریشه تاریخی دارد ادامه داد: اگر چه این کشور در ابعاد مختلف نقاط منفی بسیاری به جا گذاشته است اما  بازگشایی سفارت خانه ها به معنی نگاه به آینده است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انگلیس نیز شرایط را درک کرده است و طی گفتگوهایی که با گروههای پارلمانی این کشور داشتم متذکر شدم که ایران به عنوان کشوری مستقل از منافع ملی خود دفاع می کند و به هیچ عنوان خدشه بر آن را قبول نمی کند.
 
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس افزود: همانطور که ما تلاش می کردیم بدون دخالت در امور داخلی با بازگشایی سفارت خانه ها منافع ملی تامین شود آنها نیز اذعان داشتند روابط مشترک و متقابل که دربرگیرنده منافع ملی دو کشور است را در دستور کار داشته باشیم.
منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها