أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۵۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
مادر غواص شهید تازه تفحص شده گفت: در بازگشت پیکر فرزندم «کل» خواهم زد.
به گزارش پایگاه 598، مادر شهید احمد آذریان از شهدای تازه تفحص شده غواص عملیات کربلای 4 بعد از 30 سال دوری از فرزند خویش، عصر امروز در جمع خبرنگاران از فرزند شهیدش سخن گفت.

مادر شهید احمد آذریان بعد از شنیدن خبر تشخیص هویت پیکر مطهر فرزند شهیدش ضمن ابراز شادمانی و خرسندی از تائید هویت این شهید والا مقام از شادی و سرور خویش در مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهید خبر داد و افزود: من فرزند خویش را به خدای متعال سپردم و او جان و وجود خویش را در این مسیر اهدا کرد و من قطعا از بازگشت ایشان با شادی محلی (کِل) هلهله و شادی می‌کنم و شما انتظاری جز این از یک مادر بعد از بازگشت فرزند خویش نداشته باشید.

این مادر صبور که بعد از 30 سال چشم انتظاری فرزند خویش را به زودی در آغوش خویش خواهد کشید، در یک فضای روحانی و احساسی ادامه داد: بعد از تفحص شهدای غواص، به همراه فرزند شهید آذریان در بهار امسال آزمایش‌های خون و هویت را انجام دادیم و عصر دیروز توسط بنیاد شهید و سپاه پاسداران مطلع شدم که پیکر فرزندم تشخیص هویت شده است.

مادر شهید آذریان که به تازگی عمل قلب انجام داده است و هیجانات و اضطراب برای او خطرناک است، با آرامش کامل و سکینه الهی که در وجودش مشاهده می‌شد، به تشریح خاطرات خود با فرزند بزرگوارش پرداخت و گفت: پسرم در سن کم عازم میدان‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل شد و او به ندای امام خویش خمینی کبیر و عمل به دستورات دین اسلام لبیک گفت. آن زمان ما در روستا سکونت داشتیم و پسرم بسیار کم از میادین به مرخصی می‌آمد، در یکی از سفرهایی که او به روستایمان بازگشت، به او گفتم ما برایت دلتنگی می‌کنیم و مدت اقامتت پیش ما را بیشتر کن و او در پاسخ به من گفت فدایت شوم به شما مرتب سر خواهم زد، ولی وظایف مهمتری در میادین بر دوش خود احساس می‌کنم.

این اسوه صبر و مقاومت در ادامه با ذکر خاطره‌ای از ازدواج فرزند شهیدش در سن کم خاطرنشان کرد: پسرم در 14 سالگی ازدواج کرده بود و بعد از آن به میدان نبرد اعزام شد، هنگامی که در میادین حضور داشت، صاحب فرزند شد و در یکی از بازگشت‌ها از میادین متوجه این مساله شد و به من گفت: مادر عزیزم اختیار فرزندم با توست و اختیار من با جبهه‌هاست، من او را به خدا و مادرش و به تو می‌سپارم تا بتوانم به وظایف خویش جامه عمل بپوشانم. به زودی پیروزی از آن رزمندگان اسلام خواهد بود، به سوی فرزند تازه متولد شده و مادرش و شما باز خواهم گشت.

این مادر شهید در ادامه افزود: مدتی از فرزندم در میادین جنگ اطلاع نداشتم و انتظار می‌کشیدم تا اینکه خبر شهادت شهید زمان را شنیدیم. در بازگشت پیکر شهید زمان، پسرم همراه با پیکر وی بازگشت. وقتی وی را دیدم، بیقراری کردم و گفتم تحمل دوریت را ندارم، ولی وی باز هم به من گفت مادر عزیز من باید راه شهید زمان را ادامه دهم و مسیر او ادامه راه شهدای اسلام است و من نیز با شنیدن دلایلی که گفت، او را به خدا و خمینی بزرگ سپردم و به او گفتم خدا پشت و پناهت باشد.

وی در ادامه یادآور شد: بعد از این عزیمت به میادین جنگ دیگر از او خبری نداشتیم و روایت‌های متفاوتی را از شهادت او می‌شنیدیم که توسط مقامات و مراجع ذی‌صلاح تایید نشد.

مادر شهید آذریان در تشریح تلاش‌ها برای تفحص شهید عنوان کرد: طی سال‌های قبل که پیکر مطهر شهدای گمنام را که به شهرستان آوردند، به من اطلاع دادند که برای شناسایی به سپاه بروم و من با بی قراری گفتم «نبرینم دم سپاه بی سپاه و قهرم. رو می شهیدله بهر ایکنن کو شهید بهرم؟» یعنی «من را به درب سپاه پاسداران نبرید که با آنها قهر هستم، آنها شهیدان همه را بین مادرانشان تقسیم می‌کنند، ولی فرزند من را به من نمی‌‌دهند؟»

به گفته این شیر زن، در این لحظه فرمانده سپاه با چشمان گریان گفت که مادرم بی‌قراری نکن که شهید تو هم به زودی باز خواهد گشت.

اسوه صبوری کهگیلویه با ابراز شادمانی از شنیدن خبر بازگشت فرزندش با بیان اینکه چشم انتظار فرزندم بودم و امروز و فردا می‌کردم تا اینکه دیروز این خبر را به من دادند و گفتند فرزندت بازگشت، افزود: من حضرت باری تعالی را سپاسگزارم که بعد از اینکه امانت خویش نزد من را از من تحویل گرفت، وی را به آغوشم بازگرداند و من فقط به یک تکه استخوان فرزندم نیز شاکرم و بعد از زیارت پیکر مطهرش صورتم را کنار صورتش می‌گذارم و یک دور دورش میزنم و دیگر چیزی از این دنیا نخواهم خواست.

مادر این نوجوان شهید با ابراز خوشحالی از بازگشت غرورآفرین فرزندش تصریح کرد: پسری می‌خواهد پیش مادرش بیاید و مادرش شادی نکند؟ من او را به دست خدای بزرگ سپرده بودم و پیش خدا رو سفید خواهم شد.

به گزارش فارس پیکر مطهر شهید احمد آذریان از شهدای تازه تفحص شده غواص روز سه شنبه همزمان با شهادت امام صادق(ع) در دهدشت تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
توصیف ترا خامه ز خون می باید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها