أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۰۷۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
فرانکفورتر‌آلگماینه:
یک روزنامه آلمانی نوشت که نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره اخیر نشان دادند که با وجود اختلافات، در زمینه مخالفت با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران با هم، هم عقیده هستند.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»‌ نوشت که مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد که همه آنها در یک موضوع با هم هم‌نظر هستند  و آن رد کردن توافق هسته‌ای با ایران است و اگر یکی از آنها رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود در این صورت توافق را زیر سوال خواهد برد.

در این گزارش آمده است:‌«اکنون یک افق زمانی مطرح است؛ در 15 ماه آینده رئیس‌جمهور جدیدی در آمریکا انتخاب خواهد شد و تغییر در کاخ سفید 2 ماه بعد از آن رخ خواهد داد. اما شواهد نشان می‌دهد که تنش‌ها زودتر از موعد به وقوع خواهد پیوست. مبارزات انتخاباتی هم‌اکنون بسیار شدت گرفته است و تا انتخاب رئیس‌جمهور در نوامبر 2016 طول نخواهد کشید.»

«در جریان نخستین مناظره رسمی جمهوری‌خواهان که در آن 10 نامزد اصلی حضور داشتند، «دونالد ترامپ» در حد یک نامزد مستقل ظاهر شد و نشان داد که نمی‌خواهد خود را تحت فشار  (حزبی) قرار دهد. این موضوع یادآور سال 1992 است وقتی «راس پروت» نامزد مستقل، به پیروزی خود در برابر «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق بیش از حد مطمئن بود. چنین موضوع‌گیری در آغاز رقابت‌های انتخاباتی کاری درست نیست. اما ترامپ که میزان مغرور بودنش را با آسمان‌خراش های نیویورک مقایسه می‌کنند ،مهم نیست که حزب از وی در انتخابات حمایت کند.»

نویسنده در ادامه نوشت:‌« میان جمهوری‌خواهان شکاف افتاده است اما همه آنها در یک مورد آن هم رد توافق هسته‌ای با ایران با یکدیگر هم عقیده هستند. به طوری که اگر یکی از این افراد به قدرت برسد، توافق هسته‌ای را زیر سوال خواهد برد. این در شرایطی است که توافق در واشنگتن هیچ پشتوانه قدرتمندی ندارد و آخرین صحبت‌های اوباما در دفاع از آن هم نتوانست مخالفان را متقاعد کند.»

فرانکفورترآلگماینه نوشت: «جمهوری‌خواهان که به ایران اعتماد ندارند و شماری از آنها چنین دیدگاهی درباره اوباما دارند، در جایگاهی نیستند که نگاه خوبی به توافق داشته باشند. در این شرایط نگاه اوباما مبنی بر اینکه نمی‌توان به دموکرات‌ها هم تکیه کرد شدت گرفته است به خصوص پس از اینکه «چاک شومر» سناتور دموکرات هم مخالفت خود را با این توافق اعلام کرد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها