يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۰۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۱۱ دی ۱۳۹۰
حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنانی در چهارمین روز جشنواره عمار با بیان اینکه از هنرمندان اتو کشیده انتظاری نیست، گفت: جشنواره عمار یک خط شکنی در عرصه سینما است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، چهارمین روز جشنواره عمار با پخش ۱۳ فیلم امروز (شنبه) به کار خود ادامه داد.

بنابراین گزارش، فیلم «قصه حورا»، «روایت نحل»، «کاروان آزادی» و همچنین فیلم «نماز جمعه تاریخی» از جمله فیلم‌های مهم اکران شده امروز بود.

حورا موسوی در جریان نقد و بررسی فیلم مستند «قصه حورا» از زندگی سرشار از امید خود گفت و تأکید کرد: من از بسیاری از کسانی که دارای بیماری نیستند بهترم.

بنابراین گزارش، «قصه حورا» ساخته مریم‌السادات مؤمن‌زاده داستان یک خبرنگار تلویزیون است که برای ثبت یک موفقیت عملی به بیمارستان فارابی می‌رود اما با داستان زندگی دختری به نام حورا که از کودکی شیمیایی شده است و حالا به تازگی بینایی خود را از دست داده است، آشنا می‌شود.

به گزارش فارس، مهمترین برنامه روز چهارم جشنواره عمار سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی بود که ساعتی پیش به پایان رسید.

حسین قرایی دبیر اجرایی جشنواره عمار پیش از سخنان رحیم‌پور ازغدی با اشاره به ارائه ۳۳۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره عمار گفت:‌ این در حالی بود که سال گذشته تنها ۱۸ اثر به جشنواره ارائه شد.

وی با تشریح موضوعات جشنواره عمار افزود:‌ امیدواریم همچنان به رونق این جشنواره افزوده شود و بتواند در فضای انقلاب اسلامی به خوبی نفس بکشد.

قرایی ادامه داد: این جشنواره اکنون نیز دارای رونق است هرچند تلویزیون سعی می‌کند آن را کم‌رونق جلوه دهد.

حسین رحیم‌پور ازغدی نیز در بخشی از سخنان خود خطاب به برگزارکنندگان و حاضران در جشنواره عمار گفت: شما بدون در نظر گرفتن کلیشه‌های غرب و شرق کار می‌کنید و بدانید انقلاب از طریق خط شکنی‌های آدم‌های غیر رسمی رشد کرده و به پیروزی رسیده است.

وی افزود: اگر منتظر بخش‌های رسمی می‌ماندیم هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و همه از مسیر رسمی و کلیشه‌ای حرکت نکردند بلکه به جاده خاکی زدند و پیروز شدند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اوضاع پیش از انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما کلاسیک نبود، جنگ ما کلاسیک نبود و آنها که وارد جنگ شدند نمی‌دانستند جنگ چیست و اگر جنگ ما کلاسیک می‌بود شکست می‌خوردیم.

وی افزود:‌ در سینما نیز منتظر سینماگران رسمی و هنرمندان اتوکشیده نباید ماند و عتاب و خطاب‌هایی که به آنان می‌شود که چرا شما عمارگونه فیلم‌سازی نمی‌کنید توقع اضافی است و مطالبه از چنین افرادی مطالبه مالایطاق است و ظرفیت آنها همین است. اما جشنواره عمار نوعی خط شکنی در عرصه سینما است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها