يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۱۰۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه نباید دولت‌ها امور جاری خود را خط قرمز فعالیت رسانه‌ها قرار دهند گفت: چگونه ادعا داریم که رسانه‌ها حکم چهارم دموکراسی هستند اما اجازه نمی‌دهیم انتقادات خود را مطرح کنند و به آنها فشار می‌آوریم که نباید راجع به قراردادی مانند کرسنت حرف بزنند و نتیجه آن این می‌شود که دولت متحمل پرداخت خسارت می‌شود در حالی که اگر رسانه‌ها ورود پیدا می‌کردند با توجه به فاسد بودن قرارداد امکان داشت اصل قرارداد ملغی شود.

به گزارش پایگاه 598، سید نظام‌الدین موسوی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در محل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد، با تبریک این روز به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: از آنجایی که کار خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است روزی که به این نام مشخص شده عجین شده است با تلاش در حوزه خبر، روزی که خبرنگار شهید صارمی در حادثه تلخ 17 مرداد در مزارشریف توسط یک گروه خشن به شهادت رسید در حالی که این شهید بزرگوار در این مقطع هنوز دوران نقاهت یک عمل جراحی را طی نکرده بود اما آنقدر وظیفه شناس بود که در حالی که خیلی از افراد مطلع می‌دانستند شهر مزارشریف به زودی سقوط خواهد کرد رفتند و به شهادت رسیدند و ایشان الگوی وظیفه‌شناسی برای تمام خبرنگاران ایرانی است.

وی ادامه داد: یاد و خاطره خبرنگاران، عکاسان و فیلمبردارانی که بعد از انقلاب اسلامی در جریان مأموریت‌های مختلف جان خود را از دست دادند گرامی می‌داریم.

موسوی در بخش اول سخنان خود به مسائل هسته‌ای کشور اشاره کرد و افزود: این روزها مسئله هسته‌ای یکی از مسائل عمومی کشور است که با آن درگیر هستیم و بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی جامعه نیز درگیر است. مسئله مذاکرات هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک و جمع‌بندی مذاکرات بین ایران و کشورهای 1+5 که این جمع‌بندی‌ها به کشورمان آمده است و باید مسیری را طی کند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان افزود: نکته اولی که در مورد مذاکرات هسته‌ای وجود دارد این است که تیم مذاکره‌کننده زحمت کشیدند تا پس از پیگیری‌های فراوان عاقبت این توافق و جمع‌بندی حاصل شد، بنابر این اجر آنها مأجور است و کسانی که اهل مسائل دیپلماتیک هستند می‌دانند که این مذاکرات حالت رقابت و کاری سخت و نفس‌گیر است.

موسوی افزود: در طرف مقابل ما کشورهایی وجود داشتند که هم تعداد آنها بیشتر است و هم سوابق بیشتری دارند و مواجهه با آنها نیازمند درایت و کیاست بیشتری است. کشورهایی که قبل از این در زمینه مذاکرات هسته‌ای تجربه اینچنینی داشته‌اند از کره شمالی تا لیبی و عراق و همچنین آنها تجربه مذاکراتی مانند مذاکرات مقابله با اشاعه تسلیحاتی را نیز داشتند که سالیان سال ادامه داشت و این تجاربی است که آنها اندوخته‌اند. تیم مذاکره‌کننده باید با آنها مواجه می‌شد و به طور طبیعی کار آنها ارزنده بود اما آیا این کاری که دوستان انجام دادند و نتیجه‌ای که حاصل شد کاملاً مورد تأئید است یا خیر، این مسئله‌ای است که امروز در سطح جامعه ما دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آیا مذاکرات صرفاً محصول همین دو سال اخیر است یا خیر افزود: برخی تمایل دارند کل معادله را در دو سال اخیر محصور کنند ما منکر زحمات این گروه نیستیم اما حقیقت این است که مسئله هسته‌ای بیش از 10 سال است که دنبال شده و طیف‌ها و عناصر مختلفی در این زمینه زحمت کشیده‌اند و ما در این راه شهید داده‌ایم.

موسوی با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری است که برای رسیدن به فناوری هسته‌ای شهید داده است، خاطرنشان کرد: در این راه تحریم‌های سنگینی را متحمل شدیم اما در این مدت توانستیم به 19هزار سانتریفیوژ دسترسی پیدا کنیم و مرکز آب سنگین اراک را راه اندازی کردیم و فردو را که یک مرکز حیاتی است تأسیس کردیم در عین حال که با تهدیدات جدی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر که تحریم‌هایی علیه کشور ما اعمال می‌شد توانستیم درصد غنی‌سازی را از 3.5 درصد به 20 درصد برسانیم در حالیکه غربی‌ها در ابتدا آن را با تمسخر بیان می‌کردند بنابراین مذاکرات در بستر یک اقتدار ملی به وجود آمده است و کسی نمی‌تواند ادعا کند با استفاده از قدرت چانه‌زنی صرف توانسته‌ است این مذاکرات را جلو ببرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس خطاب به گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای با بیان اینکه مگر می‌شود با دست خالی مذاکرات را پیش برد، افزود: طرف مقابل شما طرفی طماع و زورگو است و تا در دستان شما عناصری از قدرت را پیدا نکند با شما مواجهه درستی ندارد و اینکه عده‌ای بخواهند این داشته‌ها و اندوخته‌های جمهوری اسلامی را کنار بگذارند و مسئله را یک چانه‌زنی صرف خلاصه‌کنند این ساده کردن مسئله است.

موسوی افزود: مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها و شهدای هسته‌ای ما عقبه ارزشمندی هست که بسترها را برای این مذاکرات فراهم کرده است. کشورهای بزرگی که در برابر تحریم به زانو در آمدند اما ایران توانست در همین مدت دستاوردهای خوبی داشته باشد حتی یک از استدلال‌های رئیس‌جمهور آمریکا و جان کری برای پذیرفتن توافقات این بود که تحریم‌ها بی اثر شده است و آنها اذعان داشتند که هم پیمانان آنها با آنها همکاری لازم را ندارند، این از کجا حاصل شده است و آیا صرفاً محصول چانه‌زنی دیپلماتیک است؟

وی به فرآیند آینده جمع‌بندی مذاکرات نیز اشاره کرد و افزود: همانطور که طرف مقابل تأکید دارد که برجام باید یک فرآیند قانونی را طی کند این فرآیند باید در کشور ما نیز پیگیری شود اما برخی طوری برخورد می‌کنند که انگار کار تمام شده است در حالی که تمام مقاوله‌نامه‌ها که ایران با سایر کشورها امضاء می‌کند باید یک راه قانونی را طی کند ضمن اینکه در مسئله شورای عالی امنیت ملی نیز باید ورود پیدا کند و بررسی نمایندگان ملت و شورای عالی امنیت ملی نافی وظایف یکدیگر نیست.

برخی خطوط قرمز در جمع بندی مذاکرات رد شده است/ مسئولان میانی دولت با منتقدان مذاکرات هسته‌ای با حوصله برخورد کنند

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: برخی اعلام کردند که ما قطعنامه 598 را نیز به مجلس نیاوردیم در حالی که این دو موضوع کاملاً متفاوت است و جایگاه ثالثی قطعنامه را صادر می‌کند که ما تعهدی در قبال آن نداریم اما برجام چیزی است که ما آن را پذیرفته‌ایم و این بررسی نباید عجولانه باشد چرا که حدود 150 صفحه با پیچیدگی‌های زیاد و ضمائم و پیوست‌هایی دارد که رفرنس‌های متعددی از خارج از برجام به آن داده شده است که حتی باید تمام مقررات تحریم‌های اروپا و آمریکا بررسی شود تا آن کسانی که می‌خواهند این ماجرا را سر هم بیاورند به کشور خدمت نمی‌کنند. نمایندگان ملت و کارشناسان باید آن را با دقت بررسی کنند.

موسوی افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها گفته‌اند که بگذارید مذاکرات طول بکشد، همانطور که راجع به پروتکل الحاقی نیز مذاکرات چند سال به طول انجامید نباید با عجله چیزی را تصویب کنیم ما به تیم هسته‌ای قطعاً اعتماد داریم و آنها دلسوز هستند اما به هر حال احتمال خطا وجود دارد و احتمال دارد مسائلی در نظر گرفته نشده باشد و از آن منظر دچار مشکل شویم.

وی با بیان اینکه ما به دشمن اعتماد نداریم، تصریح کرد: باید حفره‌های امنیتی بسته شود چرا که در توافق ژنو نیز ابتدا اینگونه القاء شد که یک پیروزی بزرگ حاصل شده است اما سپس مشخص شد که خلأهای زیادی وجود دارد.

دبیرکل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان به توافق لوزان نیز اشاره کرد و گفت: در توافق لوزان نیز ابتدا این‌گونه القاء شد به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌ایم اما با کارهای کارشناسی سپس تیم مذاکره‌کننده که این یک چرک‌نویس است و باید در توافق نهایی مشکلات آن حل شود. در این توافق ایران و کاخ سفید دو فکت‌شیت متفاوت ارائه دادند که بسیار جای تأمل داشت.

موسوی افزود: بنده از وزارت خارجه انتقاد دارم چرا که در ابتدا تصویری از این توافق منتشر شد که کاملاً مثبت بود اما سپس که کل آن منتشر شد انتقادهای زیادی به آن وارد بود که اگر بدون بررسی پذیرفته شوند در آینده با مشکل مواجه می‌شویم . برخی از خطوط قرمز در آن رد شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال قرار بود تحریم‌ها یک جا لغو شود در حالی که تحریم‌های آمریکا هیچ کدام لغو نمی‌شود یا توقف یا تعلیق یا تلاش برای لغو در مورد تحریم‌های آمریکا عنوان شده است. تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز برای هشت سال آینده است و تحریم‌های سوئیفت نیز به هشت سال آینده منتقل شده است. اینها در حالی است که قرار بود تحریم‌ها برداشته شود و همین موارد است که باعث بی‌اعتمادی می‌شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به نوع مواجهه با رسانه‌های داخلی و انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی شفاف و سریع از روند ادامه مذاکرات گفت: در درجه اول نحوه اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات و توافق بسیار ضعیف بود در حالیکه بسیاری از رسانه‌ها با همکاری جدی مواجه نشدند و بسیاری از آنها هزینه‌های زیادی را تقبل کردند تا بتوانند به اخبار این مذاکرات دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: ما مجبور بودیم بسیاری از خبرها را از رسانه‌های غربی برداشت کنیم و در این صورت به ما گفته می‌شد که در دام روانی رسانه‌های غرب افتاده‌اید در صورتی که این به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی از سوی گروهی بود که این مسئولیت را برعهده گرفته بودند.

موسوی اظهار داشت: روزی که محور برجام از سوی وزارت خارجه به رسانه‌ها داده شد بنده بسیار تعجب و اظهار تأسف کردم چرا که مسائلی که آنجا آمده با برجام تفاوت‌های اساسی دارد. کجای برجام از تحریم‌ها با عنوان تحریم‌های ظالمانه یاد کردند و آیا اصلاً کشورهای 1+5 ظالمانه بودن تحریم‌ها را قبول دارند اینها ایراداتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید منتظر می‌بودیم تا رسانه‌های غربی یک خبر را منتشر می‌کردند که بخشی نیز عملیات روانی آنها بود تیم مذاکره‌کننده باید برنامه جامعی برای اطلاع‌رسانی داشت چرا که بستن اطلاعات و نحوه انتشار آنها بسیار مهم است.

دبیرکل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان، صبوری دولتمردان در مورد رسانه‌ها موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت چرا که بعد از توافق انتقاداتی در خصوص مذاکرات وجود دارد که عموماً این انتقادها فنی و حقوقی است.

موسوی با اشاره به توقیف‌هایی که اخیراً از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات اعمال می‌شود، گفت: اخیراً هیأت نظارت برخی از مطبوعات را توقیف کرده است در حالی که نقد آنها نقد حقوقی و فنی بوده است. اینکه به بخش‌هایی برجام انتقادهایی داشته باشیم مبنی بر اینکه ممکن است خطراتی کشور را تهدید کند، این انتقادها چه ایرادی دارد؟ به عنوان مثال توقیف نشریه 9 دی بر اساس آنچه که مدیرمسئول آن نوشته است غیرقانونی است چرا که اگر برخلاف مصوبه شورای امنیت مطلبی منتشر شده باشد مرجع رسیدگی کننده به آن دادگاه است نه هیأت نظارت بر مطبوعات.

وی افزود: در مورد دیگری روزنامه کیهان که موضع می‌گیرد به آن تذکر داده می‌شود مگر انقلاب و نظام را زیر سؤال برده‌اند؟ اگر کسی خدای ناکرده تیم مذاکره‌کننده را به خیانت متهم کند و یا اتهام ناجوری به آنها بزند برخورد حقوقی با آنها لازم است اما نقد حقوقی در مورد برنامه‌ای که شاید امروز باشد و فردا تغییر کند نیازمند قدری صبوری از سوی مسئولان است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، به ماجرای کرسنت نیز اشاره کرد و افزود: در آن زمان نیز اعلام کردند که هیچ رسانه‌ای حق پرداختن به این موضوع را ندارد در حالیکه قرارداد کرسنت یک قرارداد نفتی بود که در آن فساد وجود داشته است و وزیر ارشاد اعلام کرد به خاطر این ماجرا نزدیک به 14 میلیارد دلار جریمه باید به دیوان لاحه جریمه پرداخت کنیم.

موسوی اظهار داشت: چطور ادعا داریم که رسانه‌ها حکم چهارم دموکراسی هستند اما اجازه نمی‌دهیم انتقادات خود را مطرح کنند و به آنها فشار می‌آوریم که نباید راجع به قراردادی مانند کرسنت حرف بزنند و نتیجه آن این می‌شود که دولت متحمل پرداخت خسارت می‌شود در حالی که اگر رسانه‌ها ورود پیدا می‌کردند با توجه به فاسد بودن قرارداد امکان داشت اصل قرارداد ملغی شود.

وی ادامه داد: در مورد دکل 75 میلیون دلاری نیز مواضع متعددی در رسانه‌ها گرفته شد و خود ما در خبرگزاری فارس،‌ اولین رسانه‌ای بودیم که به آن پرداختیم و جالب است که برخی از افراد در دولت کنونی و برخی آقازاده‌های دولت اسبق نیز در این ماجرا دست دارند. باید اجازه دهیم رسانه‌ها به صورت معقول و غیرسیاسی به این موضوع بپردازند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان افزود: ما نیز قبول داریم که در دولت گذشته برخی مفاسد وجود داشت آقایان رحیمی و مشایی در دولت قبل از ما و بسیاری از رسانه‌ها شکایت کردند چرا که ما معتقدیم مبارزه با فساد به یک بستر نیاز دارد. هم اکنون شاهد هستیم که در مورد پرونده مهدی هاشمی چه غوغایی می‌شود و برخی دوستان در مورد آقایانی مانند رحیمی و بقایی موضع‌گیری می‌کنند اما در مورد پرونده مهدی هاشمی سکوت می‌کنند. در حالی که برخی از منصوبین آقای رحیمی در این دولت مسئولیت گرفته‌اند و بالاخره باید مشخص شود آقای رحیمی به کدام جریان وصل بوده است.

برخورد دولت با رسانه‌های منتقد برخلاف شعارهای رئیس جمهور است

موسوی با بیان اینکه برخورد دولت با مطبوعات سیاسی شده است، افزود: رئیس‌جمهور بارها تأکید کرد که باید فضای آزاد و نقادانه‌ای وجود داشه باشد و ما از مسئولان میانی دولت نیز می‌خواهیم در برابر منتقدانی که متین نقد می‌کنند مقداری با حوصله و صبر بیشتر برخورد کنند.

*انتقادهای جدی در مورد نحوه پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران وجود دارد/عدم حمایت دولت از فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران در خارج از کشور

وی در ادامه به برخی از معضلات و دغدغه‌های خبرنگاران اشاره کرد و افزود: متأسفانه به رغم شعارهایی که داده شد توجه جدی به مقوله خبرنگاری نمی‌شود انتظار می‌رفت در این دوره برخی مسائلی که برای خبرنگاران وجود داشت حل شود و زمینه‌ها برای گسترش فعالیت خارج از کشور رسانه‌های داخلی فراهم شود تا به همان اندازه که در عرصه سیاسی در منطقه فعال هستیم در عرصه رسانه‌ای نیز حضور فعال‌تری داشته باشیم اما متأسفانه هیچ حمایتی در این زمینه از خبرنگاران صورت نگرفته است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، ادامه داد: انتظار داشتیم حمایت‌هایی از خبرنگاران صورت بگیرد که در حالی که نتیجه معکوس پیدا کرد. یکی از این موضوعات بیمه خبرنگاران است که با اینکه معاونت مطبوعاتی برای آن فرمول‌های مختلفی ذکر کرده است اما هنوز مشکل بیمه خبرنگاران حل نشده است.

موسوی افزود: از بنده نیز درخواست شده بود که اسامی خبرنگارانی که بیمه آنها با مشکل مواجه شده است برای معاونت مطبوعاتی ارسال کنم که البته یک گلایه نیز در این زمینه وجود دارد که قبل از اینکه این نامه به ما داده شود در فضای مجازی منتشر شد اما به هر حال با پیگیری‌ها و جو رسانه‌ای که ایجاد شد بخشی از خبرنگاران موفق شدند تا دوباره از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: اعترا‌ض‌های جدی نسبت به نحوه پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران وجود دارد و بخش‌نامه‌های بی‌مبنای قانونی ارائه شده است و بر اساس آنها عمل می‌شود در حالیکه بسیاری از رسانه‌ها عملاً قادر به تأمین هزینه بیمه خبرنگاران خودشان نیستند و باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد.

موضع گیری وزیر ارشاد در باره توقیف 9 دی بعید بود

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: ما با برخوردهایی مانند توقیف مطبوعات و نشریات مخالف هستیم چرا که به نوعی فضای بسته سیاسی را ایجاد می‌کند اگر ما شاهد باشیم در یک نشریه به مبانی دینی و اعتقادی خدشه وارد شود یا به شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی توهین می‌شود راه‌های رسیدگی قانونی به آنها وجود دارد اما اینکه برخی انتقادی را مطرح کنند و در مقابل توقیف شوند برخورد صحیحی نیست.

وی افزود: مگر در کشورهای طرف مقابل ما که در حال مذاکره با ما هستند رسانه‌های منتقد غربی وجود ندارند آیا با آنها نیز اینگونه برخورد می‌شود؟ اگر به مبانی اعتقادی مردم توهین شود توقیف توجیه دارد اما بسیاری از مسائل از این قبیل که در سیاست‌های کلی نظام نیامده است نباید هر دولتی برخی از امور جاری خود را جزء خط قرمزها قرار دهد و این موضوع محل ایراد است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: پس رسانه‌ها قرار است به چه چیزی بپردازند، وزیر ارشاد در جاهایی از برخی از نشریات دفاع می‌کند که با مسائل اصلی نظام در تعارض است اما در مسائل این‌چنینی شاهد موضع‌گیری‌هایی هستیم که از وزیر ارشاد بعید بود و خواهشمان این است که مسئولان در مقابل منتقدان با صبوری بیشتری برخورد کنند.

وی در مورد شرایط کسب مجوز صدور نشریه در کشور گفت: در قانون مطبوعات حرفه‌ای ما حداقل‌هایی از شرایط لازم برای گرفتن مجوز وجود دارد اما بنده اعتقاد دارم ایراد بزرگی که ما به دولت‌های مختلف داریم این است که تلاش جدی در مورد ارتقای سطح علمی خبرنگاران صورت نگرفته است.

موسوی اظهار داشت: سطح خبرنگاران و رسانه‌های ما سطح قابل قبولی است و جوانان ما توانستند آموزش‌های خوبی را دریافت کنند. امروزه برخی رسانه‌های ما محل توجه در جوامع جهانی هستند. به عنوان مثال در مذاکرات اخیر هسته‌ای به رغم تمام گلایه‌ها رسانه‌ها خوش درخشیدند و با رسانه‌های غربی برابری می‌کردند.

دبیرکل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان افزود: دانش روزنامه‌نگاری و خبرنگاری و در مجموع دانش رسانه‌ای سیال و قابل رشد است. موضوعاتی مانند شبکه‌های اجتماعی، مولتی‌‌مدیاها و خرد رسانه‌ها و رسانه‌های کوچکی که در حال شکل گرفتن هستند مواردی هستند که باید در خصوص آنها آموزش‌های لازم به خبرنگاران ارائه شود اما متأسفانه در این حوزه متولی وجود ندارد.

موسوی با انتقاد از اینکه وزارت ارشاد چه در گذشته و چه در زمان حال بیش از آنکه با قشر خبرنگار ارتباط داشته باشد برای مدیران مطبوعات برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: با این روند به جایی نمی‌رسیم چون برنامه خاصی نداریم.

وی افزود: جان کری حتی در روند مذاکرات هسته‌ای نیز موضوع جیسون رضائیان را به اذعان خود پیگیری می‌کرد اما آیا وزارت ارشاد از خبرنگارانی که برای فعالیت حرفه‌ای به خارج از کشور می‌روند حمایت می‌کنند به عنوان مثال خبرنگار ما در افغانستان 6 ماه بازداشت بود اما هیچ کاری برای او انجام نشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، گفت: شاهد هستیم جشنواره مطبوعات و نمایشگاه مطبوعات کنار گذاشته شده است و متأسفانه هیچ انباشت تجربه‌ای نداریم. دانشکده‌های خبری ما نیز بسیار جدی در این زمینه تلاش نکرده‌اند البته خبرگزاری فارس دانشکده علمی کاربردی‌ را راه‌اندازی کرده است تا آموزش‌های ضمن خدمت را به خبرنگاران خود ارائه دهد و همچنین افرادی که علاقه‌مند به این حرفه هستند بتوانند آموزش‌های لازم را در این دانشکده فرا گیرند که حداقل خودمان بتوانیم بخشی از کار آموزشی خبرنگاران را جلو ببریم و امیدوار هستیم این کارهای کوچک و جزیره‌ای با حمایت دولت به ظرفیت خوبی تبدیل شود.

وی در خصوص اصلاح قانون مطبوعات گفت: در این مورد بررسی دقیقی انجام نشده است. طرحی در دولت گذشته با عنوان طرح جامع رسانه‌ای قرار بود آماده شود اما هنوز به پختگی لازم نرسیده است و مشخص نیست آنچه که در وزارت ارشاد تهیه شده است ادامه همان طرح دولت قبلی است یا تغییرات دیگری دارد که باید در این زمینه مطالعات بیشتری انجام شود.

گفتنی است دبیرکل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان به همراه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه فردا برای تجدید پیمان با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) حاضر می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها