کد خبر: ۳۳۱۱۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
با پایان مذاکرات وین شبکه BBC فارسی برای تحقیر توان تولید داخلی اقدام به پخش یک گزارش عجیب کرد و توان تولید ایرانی را برای صادرات به کشورهای اروپایی تنها در "زیرپوش" خلاصه کرد!
به گزارش پایگاه 598، با پایان مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ شبکه بی بی سی با پخش گزارش‌هایی عجیب، توان عظیم ایران برای صادرات کالاهای متنوع که بر اثر تحریم ها محدود شده را تنها به لباس زیر تنزل داد. انگار خسارت محدودیت های شدید غرب علیه ایران تنها در حد صادرات شورت و زیرپوش بوده و ایران محصول دیگری برای صادرات نداشته است.

 

این شبکه با رویکرد تحقیر و تقلیل توان صادرات و بخش های تولیدی داخلی، با پخش یک گزارش عجیب تلاش کرد تا باز بودن دروازه بازارهای جهانی به روی اقتصاد ایران را فقط برای صادرات اجناس نازل نشان دهد و به نظر می رسد این پیش دستی بی بی سی فارسی با توجه به سابقه بدعهدی کشورهای طرف مذاکره ایران به ویژه آمریکا در عمل به تعهدات خود از هم اکنون به دنبال آن است تا با برهم خوردن توافقات صورات گرفته آن را به عهده دولت ایران و عدم توان رقابت تولیدکنندگان داخلی برای تسخیر بازارهای جهانی بیندازد!

 

شبکه دولتی انگلیس با پخش یک گزارشی، از فروشنده یک مغازه کوچک در آلمان، از وی به عنوان یک "هنرمند" نام برده که اقدام به فروش لباس زیر ایرانی در شهر برلین نموده و آن را یک نشانه خوب برای "باز شدن بازارهای جهانی به روی ایران در دوران پسا توافق" معرفی می کند!

 

فروشنده این مغازه در شهر برلین درباره تاثیر دوران پسا تحریم بر زندگی وی می گوید" اگر تحریم ها برداشته شود من شاید مجبور شوم کارهای دیگر خود را تعطیل کرده و فقط به فروش این لباس روی بیاورم چون هم اکنون به علت تحریم گاهی اوقات وقتی اجناس من تمام می شود دیگر راهی برای وارد کردن آنها به آلمان ندارم!"

 

 

آناهیتا رزمی اعلام کرده با فروش زیرپوش ساخت ایران می خواهد میزان استقبال از اجناس ایرانی پس از دوران تحریم را ارزیابی کند!

 

 

نکته عجیب در این گزارش شبکه دولتی انگلیس در جایی است که فعالیت یک فروشگاه کوچک لباس زیر را گامی مهم در "راستای تغییر نگاه مردم آلمان به ایرانیان از طریق پوشاندن لباس زیر ایرانی بر تن آنها" اعلام می کند!

 

گفتنی است در حالی که مسائلی همچون رفع تحریم های بانکی، بیمه و هواپیمایی و ... از مهم ترین مسائل مورد بحث در مذاکرات بوده و تمام گروه های داخلی با گرایش های مختلف سیاسی به دنبال رفع این تحریم ها برای تامین منافع کلان ملی پس از مذاکرات می باشند، شبکه بی بی سی فارسی که در طول زمان مذاکرات نیز به ایجاد فضای مسموم و کارشکنی مشغول بوده است، همچنان تلاش دارد تا به روند خبری کارشکنانه و ایجاد فضای منفی خبری خود ادامه دهد.

منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها