أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۱۷۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
هفته سوم لیگ برتر؛
تقابل دو مربی سرخابی در روز رویارویی صدرنشین با یکی از دو قعرنشین، برگزاری دربی جذاب در اهواز و رقابت نارنجی‌پوشان تهران با بدشانس‌ترین تیم لیگ پانزدهم از اتفاقات جالب روز دوم از هفته سوم لیگ است.
به گزارش پایگاه 598، هفته سوم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا جمعه با برگزاری چهار مسابقه پیگیری می‌شود که در تهران استقلال صدرنشین میزبان قهرمان جام حذفی است، تراکتورسازی در خانه پذیرای تیم ناهماهنگ راه‌آهن است و در ورزشگاه دستگردی سایپا از بدشانس‌ترین تیم لیگ پانزدهم پذیرایی می‌کند.

همچنین در اهواز دربی این شهر بین دو تیم فولاد و استقلال برگزار می‌شود که در زیر نگاهی گذرا به این دیدارها خواهیم داشت:

تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن تهران
دو تیم با شرایط‌ مختلف مقابل همدیگر قرار می‌گیرند، تیم‌هایی که هفته اول را با تساوی آغاز کردند اما در هفته دوم یکی برنده شد و دیگری بازنده. برنده هفته دوم میزبان این بازی یعنی تراکتورسازی است که دربی تبریز را با یک پیروزی پرگل جشن گرفت و حالا با روحیه بالاتر مقابل راه‌آهن صف‌آرایی می‌کند.

شاگردان اولیویه‌را برای اینکه ثابت کنند یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ پانزدهم هستند، باید در بازی‌های خانگی و خصوصا مقام تیم‌هایی همچون راه‌آهن به برتری برسند، به همین دلیل انگیزه بالایی برای کسب سه امتیاز این مسابقه دارند.

در سوی دیگر میدان راه‌آهنی به میدان می‌آید که هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و هفته قبل هم در خانه شکست تلخی را تجربه کرد. شاگردان کاظمی برای اینکه لیگ را با نتایج ضعیف و قرار گرفتن در پایین جدول آغاز نکنند، نیاز به حداقل کسب امتیاز در تبریز دارند.

دیدار تیمهای فوتبال تراکتور سازی و گسترش فولاد

فولاد خوزستان - استقلال خوزستان
بعد از دربی اصفهان و تبریز، سومین رقابت همشهری‌ها در لیگ همین مسابقه است، جایی که فولادی‌های قدیم برابر تیم سابقشان صف‌آرایی می‌کنند و قطعا جدالی زیبا و مهیج را رقم خواهند زد. فولاد خوزستان قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر که در فصل گذشته روزهای پرنوسانی داشت و در نهایت نه قهرمان شد و نه آسیایی، آنها فصل جاری را نیز خوب شروع نکرده و تنها دو تساوی به دست آوردند.

شاگردان اسکوچیچ برای رسیدن به نخستین برد خود در لیگ برتر در این بازی به میدان می‌آیند، آنهم در شرایطی که عبدالله ویسی سرمربی رقیب و چندین بازیکن گذشته خود را در تیم مقابل می‌بینند و همین شناخت ممکن است کارشان را برای رسیدن به پیروزی سخت کند.

آبی‌پوشان اهوازی هم پس از پیروزی مقابل پرسپولیس در هفته گذشته، از روحیه و انگیزه بالایی برخوردارند و اگر بتوانند از فولاد هم امتیاز بگیرند، همچنان در نیمه بالای جدول خواهند ماند و این یعنی شروع بسیار خوب و امیدوارکننده در لیگ پانزدهم.

استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان
پیروزی در دو مسابقه نخست لیگ برتر باعث صدرنشینی استقلالی‌ها شد، نتیجه‌ای که شروع بسیار خوبی برای مظلومی و تیمش بود. حالا استقلالی‌ها در سومین بازی لیگ پانزدهم باید مقابل تیم مدعی قرار بگیرند که در دو هفته نخست شکست خورده است، مسابقه‌ای که برایشان سخت‌تر از دیدار با سیاه‌جامگان و ملوان است.

آبی‌پوشان تهرانی که هنوز وضعیت پروپیچ مهاجم جدیدشان مشخص نیست، سعی دارند در بازی سوم قهرمان جام حذفی را شکست داده و همچنان صدر جدول را حفظ کنند، اما رسیدن به این هدف مقابل ذوب‌آهنی که به فکر جبران است، کار بسیار سختی است.

همانطور که اشاره شد شاگردان گل‌محمدی لیگ را با دو شکست آغاز کردند که دومی آن باخت در دربی بود. حالا این تیم برای دوری از بحران نتیجه‌گیری و جبران هر چه بهتر این باختها، نیاز به بردن استقلال در تهران دارد. کسب امتیاز از استقلال در تهران علاوه بر اینکه برای ذوب‌آهن مفید است، به سود سپاهان هم خواهد بود و یک اتفاق مثبت برای اصفهانی‌های لیگ محسوب می‌شد.

ضمن اینکه تقابل پرویز مظلومی با یحیی گل‌محمدی رقابت دو مربی سرخابی است که خودش جذابیتهای خاصی دارد و هر کدام از این دو مربی از بردن تیم مربی دیگر، لذت ویژه‌ای خواهند برد.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و ذوب آهن

سایپای تهران - پدیده مشهد
پیروزی مقابل راه‌آهن با گلزنی جواد نکونام اتفاق ویژه‌ای برای شاگردان مجید جلالی بود که باعث شد نخستین برد خود در لیگ پانزدهم را جشن بگیرند. سایپایی‌ها پس از انتقال از کرج به تهران بازی‌های خود را در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌کنند که جلالی سرمربی و نکونام کاپیتان این تیم خاطرات بسیار خوشی از این ورزشگاه دارند که یکی از آنها قهرمانی با پاس در لیگ سوم است.

این تیم حالا تهرانی، برای اینکه جایگاه بهتری در بالای جدول به دست آورد، امیدوار به پیروزی مقابل پدیده است، اما از دست دادن امتیاز، جایگاه چهارمی این تیم را به خطر می‌اندازد.

پدیده مشهد میهمان سایپایی‌ها تا به امروز یکی از بدشانس‌ترین تیم لیگ پانزدهم بوده است زیرا ابتدا پیروزی مقابل پرسپولیس در تهران را با تساوی عوض کرد و سپس در خانه برد مقابل فولاد را در دقایق پایانی از دست داد. این تیم مشهدی امیدوار است بتواند حداقل در تهران دست به کار بزرگی است و نخستین بردش در لیگ جاری را به دست آورد، هر چند گرفتن امتیاز از سایپا هم نتیجه قابل قبولی برای این تیم خواهد بود.

برنامه دیدارهای هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - ۲۲ مردادماه
* سیاه‌جامگان مشهد - نفت تهران، ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۹:۲۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۹:۲۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جمعه - ۲۳ مردادماه
* تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
* فولاد خوزستان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۹:۲۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* سایپا تهران - پدیده مشهد، ساعت ۱۹:۲۵، ورزشگاه دستگردی تهران

جدول رده بندی لیگ در پایان هفته دوم

 نام تیمبازیبردتساویباختزدهخوردهتفاضل گلامتیاز
۱استقلال تهران۲۲--۴۱۳۶
۲سپاهان اصفهان۲۲--۲-۲۶
۳تراکتورسازی تبریز۲۱۱-۳۱۲۴
۴سایپا تهران۲۱۱-۲-۲۴
۵استقلال اهواز۲۱۱-۱-۱۴
۶استقلال خوزستان۲۱-۱۲۲-۳
۷ملوان بندرانزلی۲۱-۱۱۲۱-۳
۸پدیده مشهد۲-۲-۳۳-۲
۹فولاد خوزستان۲-۲-۳۳-۲
۱۰نفت تهران۲-۲-۱۱-۲
۱۱صبای قم۲-۲-۱۱-۲
۱۲پرسپولیس تهران۲-۱۱۳۴۱-۱
۱۳راه‌آهن تهران۲-۱۱۲۴۲-۱
۱۴گسترش فولادتبریز۲-۱۱۱۳۲-۱
۱۵سیاه‌جامگان مشهد۲--۲۱۳۲--
۱۶ذوب‌آهن اصفهان۲--۱-۲۲--

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها