يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۲۰۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب آهن در ورزشگاه آزادی شکست خورد تا با این باخت پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ به رده آخر جدول لیگ سقوط کند.
به گزارش پایگاه 598، تیم فوتبال استقلال از ساعت 19 و 20 دقیقه در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از سی هزار تماشاگر به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان رفت که مسابقه با نتیجه 2 بر صفر به سود ذوب آهن به پایان رسید.

در دقیقه 6 مسابقه اولین کرنر مسابقه را ذوب آهن روی دروازه استقلال زد که ضربه سر کاوه رضایی از بالای دروازه آبی‌پوشان تهرانی به بیرون رفت.

در دقیقه 8 خسرو حیدری پابه توپ وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و ضربه او را مدافعان ذوب آهن برگشت دادند.

در دقیقه 10 جابر انصاری در محوطه جریمه توپ را به آرش برهانی پاس داد اما مهاجم استقلال با یک شوت بی‌دفت توپ را به بالای دروازه ذوب آهن زد تا فرصت خوب گلزنی از دست برود.

در دقیقه 17 سانتر خسرو حیدری از سمت چپ روی سر آرش برهانی فرود آمد که ضربه سر مهاجم استقلال از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

در دقیقه 20 مگوییان و خرسند‌نیا دو مدافع استقلال برای زدن یک ضربه سر به هوا پریدند که سر‌هایشان بهم خورد و هر دو دچار مصدومیت شدند تا بازی‌ چند دقیقه‌ای متوقف شود و مگوییان با سربانداژ شده به بازی ادامه داد.

در دقیقه 24 شوت پروپیچ مهاجم استقلال را رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن برگشت داد.

در دقیقه 28 جابر انصاری ضربه کرنر استقلال را زد که مدافعان ذوب آهن این توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 31 ارسال خسرو حیدری از جناح چپ روی سر پروپیچ فرود  آمد که ضربه این مهاجم استقلال از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

در دقیقه 33 ضربه کاشته خسرو حیدری در محوطه جریمه مقابل پروپیچ فرود آمد که ضربه او را رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن به خوبی دفع کرد.

در دقیقه 35 ضربه کرنر ذوب آهن را مهدی رجب‌زاده زد که ضربه سر بازیکن ذوب آهن به بالای دروازه‌ استقلال زده شد.

در دقیقه 36 شوت خسرو حیدری از پشت محوطه جریمه ذوب آهن از بالای درواز‌ه این تیم به بیرون رفت.

در دقیقه 38 شوت کاوه رضایی مهاجم ذوب آهن با برخورد به مدافعان استقلال به کرنر رفت. ضربه کرنر صادقی را سیدمهدی رحمتی مهار کرد.

در نیمه اول استقلال برتری محسوسی نسبت به ذوب آهن داشت و بیشتر از حریف اصفهانی خود صاحب توپ و میدان و حتی موقعیت‌ گلزنی بود.

نیمه دوم:

تیم ذوب آهن نیمه دوم را هجومی‌ آغاز کرد و در ابتدای این نیمه دو شوت به سمت دروازه استقلال زدند که به مدافعان استقلال برخورد کرد.

در دقیقه 49 ضربه کاشته مهدی رجب‌زاده را مدافعان استقلال برگشت دادند.

در دقیقه 51 ارسال زمینی رجب‌زاده را مگوییان با یک تکل به کرنر فرستاد. ضربه کرنر را رجب‌زاده زد که مدافعان استقلال آن را برگشت دادند.

در دقیقه 54 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که ضربه کرنر را خسرو حیدری زد و مدافعان ذوب آهن برگشت دادند.

در دقیقه 57 شوت مهدی رجب‌زاده با برخورد با مدافعان استقلال به کرنر رفت.

در دقیقه  58 ضربه کرنر مهدی رجب‌زاده را بازهم مدافعان استقلال برگشت دادند آبی‌پوشان در این دقایق نامنظم بازی کردند.

گل ذوب آهن: در دقیقه 60 ارسال زمینی کاوه رضایی با اشتباه مگوییان مدافع استقلال همراه شد تا توپ در محوطه شش قدم به احسان پهلوان برسدو او با یک ضربه آرام دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

در دقیقه 67 داور مجتبی حسینی مربی تیم ذوب آهن را از روی نیمکت این تیم اخراج کرد.

در دقیقه 69 دانیال اسماعیلی‌فر درون محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که شوت او را سیدمهدی رحمتی مهار کرد و مانع از گلزنی دوباره ذوب آهن شد.

در دقیقه 70 جاسم کرار دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه بدهد.

در دقیقه 71 شوت کاوه رضایی را مهدی رحمتی دفع کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

تا دقیقه 74 بازیکنان استقلال مرتکب 6 خطا و  بازیکنان ذوب آهن 10 خطا انجام داده بودند.

در دقیقه 77 پروپیچ صاحب یک موقعیت گلزنی شد که ضربه او را رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن مهار کرد و توپ را به کرنر فرستاد که این کرنر تبدیل به یک ضد حمله برای ذوب آهن شد.

در دقیقه 80 قنبری بازیکن ذوب آهن درون محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که شوت او را سیدمهدی رحمتی مهار کرد و یک موقعیت گلزنی مسلم دیگر را از شاگردان گل‌محمدی گرفت.

در دقایق پایانی نیز مرتضی تبریزی نتوانست از موقعیت خود استفاده کند.

گل دوم ذوب آهن: در دقیقه 84 کاوه رضایی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به مرتضی تبریزی رساند تا او گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه 91 پروپیچ بازهم صاحب موقعیت گلزنی شد اما نتوانست از آن استفاده کند.

یدالله جهانبازی داور مسابقه به مگوییان و محسن کریمی از استقلال کارت زرد نشان داد.

این اولین برد ذوب آهن در لیگ برتر بود و شاگردان یحیی گل‌محمدی با این پیروزی از انتهای جدول جدا شد و به رده دهم صعود کرد و پرسپولیس برای اولین مرتبه در تاریخ به رده شانزدهم سقوط کرد و قعر نشین شد و استقلال هم نتوانست صدر جدول را پس بگیرد آبی‌پوشان اگر در این مسابقه رحمتی را درون دروازه نداشتند شاید شکست سنگین‌تری را متحمل می‌شدند.

گل‌محمدی به عنوان مربی تاکنون به استقلال بازی را نباخته است و این رکورد بازهم حفظ شد تا آبی‌پوشان به رده سوم سقوط کنند. استقلال در هفته دوم صدرنشین لیگ بود.

ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی،امین حاج محمدی،هرائیر مگویان،محمدرضا خرسندنیا( از دقیقه 79 باربوزا دسوزا)،میثم مجیدی،امید ابراهیمی،پروپیچ،روزبه چشمی،خسرو حیدری،جابر انصاری و آرش برهانی( از دقیقه 60 جاسم کرار( از دقیقه 70 محسن کریمی))

سرمربی: پرویز مظلومی

ترکیب ذوب آهن:

رشید مظاهری، علی حمام، مهدی مهدی‌پور، حجت حق‌وردی، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری،اکبر صادقی، دانیال اسماعیلی‌فرد( از دقیقه 83 مرتضی تبریزی)، احسان پهلوان، کاوه رضایی ( 90+2 محمد رضا عباسی )و مهدی رجب‌زاده.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی
منبع : جهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها