يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۲۱۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش سرویس چند رسانه‌ای 598، در زیر تصویر به خیابان که هر کدام دارای ویژگی خاص هستند را مشاهده می کنید.

"هیچ جا مث خونه خود آدم نمیشه" اما اگه یه نگاهی به دور و اطاف خودمان بیاندازیم، خواهیم دید که برخی از مردم در مکان های واقعا غیر معمولی و جالبی زندگی می کنند.
اگر این مکان ها ویژگی به خصوصی هم داشتنه باشد آن وقت به یک جاذبه گردشگری نیز تبدیل می شوند.
 
جالب است که ببینید معماران و طراحان چنین مکانهایی ،چگونه درونیات خود را از طریق ساخت این مکان ها، بیان می کنند.


1. Lombard Street, San Francisco


خیابان لومپارد ، سان فرانسیسکو
اگر یک راننده حرفه ‌ای نیستید، فکر گذر از این خیابان را از سر خود بیرون کنید. خیابان لومپارد به عنوان کج و معوج ترین خیابان شناخته می شود.
این خیابان نه تنها یک طرفه است، بلکه پارک کردن در آن نز امکان پذیر نمی باشد.



2. The Magic Roundabout, UK


میدان جادویی ، انگلستان
رانندگی باید ایمن باشد. با این وجود ممکن است ما در رانندگی با مشکلاتی هم رو به رو باشیم. یکی از این مشکلات می تواند ضعف افراد در مهارت رانندگی باشد. اما میدان ها، پیچ و خم ها و نیز تقاطع ها در این امر نقش مؤثری دارند.
یکی از منحصر به فرد ترین نوع اتصالات در swindon انگلیس واقع شده است. این میدات متشکل از 5 میدان فرعی و یک میدان مرکزی است. گذر از این میدان چیزی شبیه به حل کردن یک ماز (maze ) است.
بدترین قسمت این ماز این است که رانندگان باید در میدان مرکزی در جهت خلاف میدان های کوچک بچرخند. این میدان جادویی یک مکان جهنمی برای رانندگان با مهارت و یک کابوس برای مبتدیان است.



3. Yonge Street, Canada


خیابان یونگ، کانادا
طولانی ترین خیابان جهان در کانادا. خیابان یونگ طولی در حدود 187 مایل دارد. (خیابان ولیعصر تهران که طولانی ترین خیابان خاورمیانه است در حدود 11.1 مایل دارد.) 
پروژه‌ی این خیابان یک رویداد از اهمیت تاریخ ملی نامیده می شود. گفتنی است که این حخیابان در کتاب رکورد های گینس نیز ثبت شده است.



4. 9de Julio , Buenos Aires


خیابان 9 ژولیه ، بوینس آیرس
عریض ترین خیابان جهان. نام این خیابان به روز ملی این کشور اختصاص یافته ( 9 ژولای 1816 ). این خیابان از 9 لاین ساخته شده و اگر کسی بخواهد از یک سمت آن به سمت دیگر برود باید مسافتی حدود 300 فوت را طی کند. بخش میانی این خیابان جنبه‌ی تزئینی دارد.



5. Putrajaya, Malaysia


پوتراجایا ، مالزی
یک میدان پهناور که یک باغ وسط آن جا می شود؛ شاید این باور کردنی نباشد اما چنین مکانی در مالزی وجود دارد.
جالب است بدانید که هیچ میدانی مشابه این مکان وجود ندارد.(لازم به ذکر است که در ایران نیز میدان هایی وجود دارند که در مرکز آنها مسجد یا امامزاده بنا شده باشد اما نه با چنین وسعتی) .
محیط این میدان در حدود 2.11 مایل (5.3 کیلومتر) است یعنی قطری معادل 830 متر (!) .
همچنین باید گفت که این مکان در نزدیکی دفتر نخست وزیری مالزی بنا شده که خود یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
۸
۰
پس میدان نقش جهان اصفهان چی ................ای بی سلیقه ها
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها