امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۲۶۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
آمریکایی‌ها رسانه‌های مزدور منطقه‌ای و چهره‌های شناخته شده در عراق را فعال کرده‌اند تا با به سؤال کشیدن ماهیت اصلاحات، آن را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه 598، «هادی محمدی» در روزنامه «جوان» نوشت:

اینگونه نیست که از پدیده فساد مالی و سیاسی فقط عناصر فرصت‌طلب داخلی در عراق بهره‌مند شوند و این مجموعه افراد فاقد یک پوشش فراگیر داخلی- حزبی و خارجی باشد.

از نگاه دیگر اینکه بازیگران بزرگ‌تر چه در داخل و چه خارج از عراق برای گسترش کارت‌های بازی، نیازمند زمینه‌های لازم اجتماعی، امنیتی و سیاسی فسادآلود هستند تا بتوانند یک برنامه جامع اثرگذار برای عراق طراحی یا اجرا کنند. به معنای دیگر شبکه عناصر فساد داخلی در یک تعامل منطقی و الزامی با برنامه‌ریزان بزرگ‌تر داخلی و خارجی قرار می‌گیرند. بازیگران بزرگ‌تر داخلی- حزبی نیز زمانی می‌توانند تضمین بیشتری برای استمرار قدرت‌افزایی در داخل عراق داشته باشند که به بازیگران خارجی وصل شوند، به همین دلیل به سادگی می‌توان پیوند برخی جریان‌ها و افراد در عراق با بازیگران منطقه‌ای مانند ترکیه، ارتجاع عرب و امریکا و غرب در شبکه‌های گسترده فساد مالی، امنیتی و نظامی و اجتماعی را ملاحظه کرد. این پیوند نوعی پوشش و حاشیه امن به شبکه فساد داخلی در عراق می‌دهد و عنوان حضور و فعالیت را برای آنها تغییر می‌دهد، یعنی جریان‌ها و افراد فاسد، در تیتر عنوان دیگران خود را قرار داده و مسئله اصلی را پنهان خواهند کرد. امریکا یکی از این بازیگران خارجی است که بنیان‌های اثرگذاری در کشورهای مختلف و خصوصاً عراق را بر شبکه‌ای از عناصر و جریان‌ها فاسد در این کشور قرار داده و بدون آن امکان بقا و ادامه حیات ندارد. امریکایی‌ها که برای الگوسازی یک مدل امریکایی در حکومت به اشغال عراق دست زدند، به دلیل کارکردهای هوشمندانه مرجعیت و مردم عراق نتوانستند به اهداف بزرگی در عراق دست یابند و مجبور به خروج از این کشور شدند. اکنون که جنبش مبارزه با فساد و نهضت اصلاحات در عراق با راهنمایی مرجعیت و طرح نخست وزیر آغاز شده، ‌امریکایی‌ها برای حفظ سامانه‌های اثر‌گذار در این کشور و با عنوان دفاع از طیف‌های گوناگون و محافظت از حقوق کردها و سنی‌ها! دست به تحریک در سه بخش زده‌اند تا اراده مرجعیت و طرح اصلاحات نخست وزیر را عقیم گذاشته و از آن جلوگیری‌کنند. تحریک برای تجزیه،‌ مخالفت با طرح اصلاحات و متهم کردن آن به رویکرد‌های طایفه‌ای و ائتلاف‌سازی از مجموعه عناصر فاسد کرد- سنی به  دنبال متوقف کردن یا مخدوش نمودن این جنبش اصلاح‌طلبانه و مبارزه با فساد هستند. همانگونه که امریکایی‌ها به دنبال مانع‌تراشی در مقابل نقش بسیج مردمی و حشد الشعبی در مبارزه با داعش هستند، ائتلاف‌سازی از جریان‌های وابسته به خود و با توجیه دفاع از حقوق برخی طوایف و اقوام و متهم کردن ماهیت طرح اصلاحات را برنامه اصلی برای حفظ اهرم‌های مداخله‌گری در عراق قرار داده‌اند و رسانه‌های مزدور منطقه‌ای و چهره‌های شناخته شده در عراق را فعال کرده‌اند تا با به سؤال کشیدن ماهیت اصلاحات، آن را متوقف کنند. هوشمندی مرجعیت و دولت عراق و حضور فعال و حمایت مردم این کشور ضامن ادامه این طرح نجات بخش است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها