يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۳۶۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
به نظر می‌رسد باز هم قانون دور زده شده و دو بازیکن کامرونی بدون بازی ملی در سه سال گذشته به عضویت فولاد در آمده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، هر روز اخبار جدیدی پیرامون نقض قانون در نقل و انتقالات بازیکنان خارجی به گوش می‌رسد. بعد از ماجرای پروپجیچ، حالا می‌توان از انتقال غیرقانونی ماتیاس چاگو و آلویز نانگ و بازی آنها در لیگ برتر پرده برداشت.

 

درست مثل محمدرضا خلعتبری، فرهاد مجیدی و شاید هم پروپجیچ، به نظر می رسد نانگ و چاگو نیز راه قبلی‌ها را طی کرده‌اند. راهی که خلاف قانون است!

 

ماده 34 و بند 3 آیین نامه نقل و انتقالات در مورد شرایط حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران نوشته: «بازیکنان آفریقایی و آمریکای شمالی می‌بایست در سه فصل (سه سال) گذشته عضویت تیم ملی بزرگسال یا امید کشور متبوع را داشته باشند.» قانونی که ملاک حضور بازیکنانی از این دو قاره در لیگ ایران است.

 

در مورد ماتیاس چاگو و آلویز نانگ این قانون رعایت نشده است! چاگو که 32 ساله است تنها یک بازی ملی برای کامرون انجام داده که آن هم در تاریخ ششم جولای 2009 بوده است. مقابل مراکش در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا که بازی با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید.

 

یعنی 6 سال قبل که شامل آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران نمی‌شود. پس حضور چاگو در فولاد که از شش سال گذسته در عضویت تیم ملی کامرون نبوده غیرقانونی است و به همین دلیل او نمی‌توانسته برای این تیم در فصل قبل و البته لیگ پانزدهم بازی کند.

 

چاگو البته از جمله بازیکنان بارزومه فوتبال ایران محسوب می‌شود. بدون شک این هافبک کامرونی همسطح با بهترین بازیکنان لیگ ایران و شاید بالاتر از آنها قرار دارد اما براساس قانون نقل و انتقالات فوتبال ایران نمی‌تواند در لیگ برتر بازی کند و پیراهن فولاد را بپوشد. او در دینامو زاگرب سال‌ها بازی کرده و در لکوموتیو نیز همینطور.

 

در مورد آلویز نانگ نیز قانون اجرا نشده است. این مهاجم 31 ساله تنها یک بار برای تیم ملی کامرون بازی کرده است. آن هم در روز دهم سپتامبر 2010؛ یعنی چیزی حدود 5 سال قبل. نانگ در این بازی که با نتیجه یک- یک به پایان رسید 20 دقیقه بازی کرد. او با پیراهن تیم ملی کامرون مقابل کنگو به میدان رفت؛ باز هم در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا.

 

نانگ بهترین رزومه را میان تمام بازیکنان خارجی لیگ دارد. او سال‌ها در لیگ بلژیک به میدان رفته. میشلن، استانداردلیژ و مونس در بلژیک، باشگاه‌هایی هستند که نانگ سابقه بازی در آنها را دارد. او دو فصلی را نیز در لالیگا سپری کرده است. در تیم‌هایی چون لوانته و رکرتیو اوئلوا. هر چند فقط یک گل به ثمر رسانده اما حضورش هم نکته مثبتی در کارنامه او محسوب می‌شود. البته برای فعالیت در فوتبال ایران.

 

قانون نقل و انتقالات فوتبال ایران در این زمینه تبصره‌ای ندارد. طبق آیین نامه فقط بازیکنانی از قاره آفریقا می‌توانند در لیگ ایران بازی کنند که در سه سال گذشته حتی یک بار به تیم ملی بزرگسالان یا امید خود دعوت شده باشند.

 

قانون درست است یا اشتباه جای بحث فراوان دارد اما نانگ و چاگو در طول سه سال گذشته هرگز در تیم ملی کامرون بازی نکرده‌اند و به این ترتیب حق حضور در لیگ برتر را ندارند. آنها با چه ملاکی در لیگ ایران بازی کرده‌اند را کسی نمی‌داند. فقط می‌توان با سند و مدرک اثبات کرد که حضور این دو بازیکن در فولاد و نفت تهران غیرقانونی بوده است.

 

شاید هم مثل اتفاق‌هایی که قبلا در این زمینه رخ داده باز هم دست‌های پشت پرده‌ای در میان بوده و زمینه حضور این دو را فراهم کرده است. مثل خارجی‌های دیگری که هنوز هم بحث در مورد حضورشان فراوان و پرابهام است!

منبع : ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها