أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۳۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۲ دی ۱۳۹۰

پایان ثبت نام کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان داد که انتخابات پیش‌رو، رقابتی جدی و تا حدودی درون گفتمانی خواهد بود و حضور نيافتن تجدیدنظرطلبان در عرصه ثبت نام و حضور کم رنگ عناصر وابسته به نفوذی های دولت دهم سبب نشد تا نخبگان و روشنگران فتنه 88 غایب صحنه باشند.

به گزارش رجانيوز، جبهه پایداری انقلاب اسلامی در روزهای قبل از ثبت نام از جمعی از نخبگان انقلاب اسلامی دعوت به ثبت نام كرد و تعدادي از آنها علی رغم امتناع اولیه با این استدلال که مشغول درس و بحث و روشن‌گری در عرصه فرهنگی و اجتماعی هستند، بالاخره در روزهای آخر به صحنه آمدند و کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن دکتر مرتضی آقاتهرانی از طلاب فعال مدرسه حقاني پيش از پيروزي انقلاب اسلامي است كه پس از جدا شدن از اين مدرسه نيز در مؤسسه‌ي "در راه حق" تحت نظارت آيت‌الله مصباح يزدي ادامه درس و بحث داد و پس از انقلاب نيز بارها در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حضور يافت.

در همان سال های ابتدای جنگ دو برادرش را از دست داد؛ شهید مصطفی ردانی پور که هم‌درس و هم فکر و رفیق صمیمی اش بود و شهید مصطفی آقا طهرانی، که برادر کوچک تر او بود. وی گذشته از فقه و اصول، در حوزه تفسیر قرآن را خدمت آیات خزعلی، جوادی آملی و بیش از همه استاد مصباح تلمذ کرده است. فلسفه را به طور عمده نزد آیت الله مصباح خواند. کلام را در شرح تجرید نزد مرحوم آقا طه کافی خوانده و خارج فقه را محضر آیت الله مظاهری بهره برد. از محضر بسیاری دیگر از فضلا همچون آیت الله بهجت، آیت الله صافی اصفهانی، آیت الله کشمیری، آیت الله پهلوانی و... بهره ها برد.

فوق لیسانس روانشناسی را از مؤسسه امام خمینی (که آن روزها به نام بنیاد باقر العلوم (ع) شناخته می شد) گرفت و با نظر آیت الله مصباح برای کسب علوم روز، به همراه زن و فرزند عازم غرب شد و دکترای فلسفه عرفان را از دانشگاه آمریکا گرفت. در کنار مطالعه سنگین و شبانه روزی، مسئولیت امامت جمعه و جماعت، اداره مؤسسه اسلامی نیویورک را هم به عهده داشت. مؤسسه اسلامی نیویورک در زمان حضور حاج شیخ مرتضی بسیار زنده و پررونق بود.

پس از بازگشت به قم، با راه اندازی واحد تربیت مربی اخلاق در مؤسسه امام خمینی فعالیت خود را آغاز کرد و در کنار آن به امر تألیف نیز پرداخت. وي در دوره دوم خرداد نقش مؤثري در پاسخ به شبهات جوانان و القائات جريان منحرف داشت و با حضور فعال در دوره‌هاي ولايت دانش‌آموزي و دانشجويي و منابر متعدد در تهران، قم و شهرستان‌ها به‌عنوان يك روحاني مجاهد و عالم ايفاي نقش كرد.

در سال 1384 به دعوت ریاست جمهوری اسلامی ایران و به امر اساتید خود و تشخیص تکلیف، معلم اخلاق هیئت دولت شد. در سال 86 بر مبنای تشخیص تکلیف و مشورت با اساتید و به ویژه استاد معظم حضرت آیت الله بهجت برای حوزه نمایندگی تهران کاندیدا شد و در انتخابات مجلس شرکت کرد و در حوزه انتخابیه تهران، حائز دومين رأي شد.

حجت الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی و رئيس كميسيون شوراها و سياست داخلي مجلس نیز علی رغم آن که از مدت ها پیش اعلام کرده بود که در انتخابات کاندیدا نمی‌شود اما با اصرار و درخواست‌های فراوان دوست‌داران انقلاب اسلامی، بالاخره روز پنج‌شنبه گذشته ثبت نام کرد.

حسينيان نيز از طلاب فعال مدرسه حقاني است كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مسئوليت‌هاي متعدد قضايي داشت و در دوره دوم خرداد و در جريان قتل‌هاي زنجيره‌اي نيز با سخنراني‌ها و برنامه‌هاي افشاگرانه‌اش، در زمينه خنثي كردن يك توطئه بزرگ عليه نظام نقش مؤثري داشت.

وي در طول دو دهه اخير با حضور در مركز اسناد انقلاب اسلامي تلاش زيادي در زمينه ثبت و ضبط تاريخ انقلاب و انتشار نظرات و روايت‌هاي نيروهاي انقلاب كرد و در مجلس شوراي اسلامي نيز در بزنگاه‌هاي حساس نقش مؤثري داشت. وي در تابستان سال 88 در اعتراض به نحوه اداره مجلس و شخص رئيس مجلس از نمايندگي استعفا داد اما پس از چندي به‌دليل رايزني‌ها استعفايش را پس گرفت.

در میان ثبت نام کنندگان روز آخر نام دکتر محمدسلیمانی، دکتر مسعود میرکاظمی و مهندس سیدمهدی هاشمی و حجت اسلام و المسلمین دکتر ناصر سقای بی ریا نيز كه سه عضو کابینه دولت نهم بودند، به چشم مي‌خورد.

دکترمحمدسلیمانی استاد تمام رشته برق دانشگاه علم و صنعت که پدر دانش ماهواره در ایران لقب گرفته، در دولت نهم وزیر ارتباطات بود و منشأ خدمات گسترده ای در حوزه زیر ساخت، تلفن‌هاي ثابت و همراه و اینترنت شد. وي در عين اينكه، در رشته‌ي خود فول پروفسور است و در ميان دانشجويان دانشكده دانشگاه علم و صنعت از نظر علمي به‌عنوان يك استاد سرآمد شناخته مي‌شود، برادر دو شهيد نيز هست و حساسيت‌هاي ويژه‌اي در حراست از گفتمان انقلاب اسلامي نيز دارد، به‌طوري كه در دوره‌ي دوم خرداد كه دانشگاه علم و صنعت و به‌ويژه دانشكده برق يكي از پاتوق‌هاي اصلي جريان حزب مشاركت بود، وي با همراهي تعداد ديگري از اساتيد متعهد مقابل اين جريان‌ها ايستادگي مي‌كرد.

دکتر مسعود میرکاظمی عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه های تربیت مدرس، امام صادق و امام حسين است که سابقه ریاست دانشگاه شاهد را نیز در کارنامه خود دارد. دکتر میرکاظمی در دولت نهم وزیر بازرگانی و در دولت دهم وزیر نفت بود که به خاطر مقاومت در برابر خرده فرمایشات برخی چهره های ناموجه برکنار شد. بیش از 210 نماینده مجلس پس از کناره گیری دکتر میرکاظمی از وزارت نفت از او حمایت کردند.

ميركاظمي به كلان‌نگري و تيزهوشي معروف است و بخش عمده‌اي از دستاوردهاي بزرگ حوزه انرژي ايران در شرايط تحريمي ناشي از همين تيزهوشي و مديريت استراتژيك وي بود. "خودكفايي در توليد بنزين" يكي از همين شاهكارها بود كه برنامه‌ي راهبردي امريكا مبني بر فلج كردن ايران با "تحريم بنزين" و شعله‌ور شدن اعتراض‌ها و ناآرامي‌هاي داخلي را ناكام گذاشت.

در روزهاي ابتداي سال جاري نيز رهبر معظم انقلاب پس از آنكه سال 90 را به "جهاد اقتصادي" نام‌گذاري كردند، به عسلويه رفتند و از فازهاي احداث شده و يا در حال ساخت "پارس جنوبي" بازديد و از وزير و كاركنان تلاش‌گر نفت تقدير كردند.

مهندس سیدمهدی هاشمی نیز از دوستان نزدیک دکتر احمدی نژاد پیش از دوران ریاست جمهوری بود که در شهرداری تهران معاونت امور مناطق را بر عهده داشت. او در دولت نهم، معاون امور عمرانی وزیر کشور و قائم مقام وزیر راه بود که مدتی نیز پس از برکناری مصطفی پورمحمدی از وزارت کشور، سرپرست این وزارتخانه شد.

هاشمی هم اکنون رئیس سازمان تخصصی نظام مهندسی و رئيس فدراسيون تيراندازي است كه اين فدراسيون با مديريت قوي وي از يك فدراسيون فراموش شده به يكي از سه فدراسيون برتر كشور تبديل شده است كه بالاترين شانس مدال‌آوري را در المپيك 2012 لندن دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر سقای بی‌ریا نیز استاد دانشگاه و حوزه است که همچون دکتر آقا تهرانی، تحصیلات حوزوی‎اش را در قم و تحصیلات دانشگاهی‎اش را در امریکا گذراند و امام جمعه ايالت واشنگتن بود. او در دولت نهم و بخشی از دولت دهم مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت بود اما به‌دليل انتقادهايي كه به جريان نفوذي داشت، در سال جاري از اين مسئوليت استعفا داد و به دعوت آيت‌الله يزدي، مسئوليت مهم رياست دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را بر عهده گرفت.

حضور اساتید حوزه و دانشگاه نیز در ميان نخبگان برخاسته از جريان انقلاب اسلامي قابل توجه است.

دکتر علی اصغر زارعی استا دانشگاه، موسس واحد جنگ الکترونیک در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق بسیج اساتید کشور که در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.

وي كه در دولت نهم از گزينه‌هاي تصدي وزارت نفت بود، سوابق برجسته‌اي در مقابله با گروهك‌هاي ضد انقلاب و التقاطي در سال‌هاي اول انقلاب، راه‌اندازي سپاه خوزستان و حضور مؤثر در جبهه‌هاي دفاع مقدس داشت و در سال ۱۳۶۴ بنابه تدبیر مسئولین قرارگاه خاتم الانبیاء وارد یگان کاملا تخصصی و فنی جنگ الکترونیک شد و دراواخر ۱۳۶۵ فرماندهی یگان را عهده دار شده و تا سال ۱۳۷۰ ادامه داشت و در سال 1375 نيز رياست دانشكده فني دانشگاه امام حسين عليه السلام را برعهده گرفت.

اگرچه اين روزها مدعيان برخورد با جريان انحرافي و نفوذي زياد شده‌اند اما وي جزو پيش‎روترين افراد در مقابله با تحركات اين اعضاي وابسته به اين طيف است، به‌طوري كه در سال 87 با مشاهده اولين رگه‌هاي اين تحركات و توزيع پول در ميان نمايندگان از سوي يكي از وابستگان اين جريان، وي از فرد عامل فساد با سيلي استقبال كرد. زارعي اكنون مسئول كميته استان‌هاي جبهه پايداري است و نيروهاي انقلابي در استان‌ها وي را با تواضع، صداقت و تدبير مي‌شناسند.

دکتر محمدهادی زاهدی وفا استاد برجسته اقتصاد و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق عليه السلام نيز يكي ديگر از نخبگان دانشگاهي است كه براي كانديداتوري مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده است. او که مدرک دکترایش را از دانشگاه اتاوا در کانادا اخذ كرده و در همین دانشگاه هم سابقه تدریس دارد، در دولت نهم معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و جانشین کارگروه تحول اقتصادی بود.

وي از سال 1382 رئيس دانشكده معارف اسلامي و اقتصاد دانشگاه امام صادق عليه السلام است و مطالعات و پژوهش‌هاي وي در زمينه "اقتصاد اسلامي" موجب شد كه جزو يكي از چهره‌هاي اصلي اقتصادي در دولت نهم باشد اما وي نيز در زمره جريان متخصص انقلابي قرار گرفت كه در دولت دهم تحمل نشد.

حضور وي در مذاكرات ژنو3 (آبان 89) در كنار دكتر سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد ايران، تحليل‌هاي زيادي را در رسانه‌هاي بيگانه در پي داشت، اين در حالي بود كه تخصص و تسلط وي بر مباحث اقتصادي و اطميناني كه دبير شوراي عالي امنيت ملي و نظام به وي داشت، حضور او را در مذاكره تثبيت كرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود نبویان و حجت الاسلام قاسم روانبخش نيز دو عضو هیات علمی موسسه آموزشي و پژوهشي امام خمینی هستند که در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت.

دكتر نبويان به‌عنوان يكي از مبرزترين استادان اين مؤسسه شناخته مي‌شود كه وي نيز در دانشگاه‌ها و محافل دانشجويي به‌عنوان يك روحاني دانشمند و قوي در پاسخ‌گويي به شبهات و به چالش كشيدن مباني نظري جريان‌هاي سكولار، لبيرال و وابسته‌گرا شناخته مي‌شود. بنيه علمي قوي فقهي او موجب شده است كه هم اكنون در دبيرخانه فقهي مجلس خبرگان رهبري نقش مؤثري داشته باشد.

حجت‌الاسلام روانبخش نيز به‌عنوان يكي از اساتيد شجاع مؤسسه امام خميني شناخته مي‌شود كه تندروترين عناصر جريان فتنه نيز در مناظرات خود با وي معمولاً مغلوب جلسه را ترك مي‌كردند. خاطره دو جلسه سه ساعته مناظره روانبخش با مصطفي تاج‌زاده قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم و مناظره‌هايش با محمد رضا خاتمي و صادق زيباكلام، يكي از شيرين‌ترين خاطره‌ها براي نيروهاي انقلابي در دانشگاه‌هاست.

دکتر مهدی کوچک زاده عضو هیات علمی و استاد با رتبه دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس که سابقه دو دوره (هفتم و هشتم) نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

كوچك‌زاده در مجلس و محافل دانشجويي با صراحت و صداقتش شناخته مي‌شود و تأكيد دارد كه براي كارهايش بايد حجت داشته باشد. تعبد وي به ولايت فقيه و ابا نداشتن از اظهار آن، مثال زدني است. وي نيز معمولاً پاي ثابت جلسات سخنراني در دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه است و در دوره فتنه نيز خار چشم ساكتين فتنه در مجلس و عوامل فتنه در بيرون از آن بود. اوج كينه جريان‌هاي ضد انقلاب از وي را شايد بتوان از هجونامه‌هايي دريافت كه عليه وي در رسانه‌هاي ضد انقلاب دريافت. دكتر كوچك‌زاده جانباز دفاع مقدس نيز هست و خاطرات شنيدني از آن روزهاي طلايي دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حمید رسایی را مي‌توان از فعال‌ترين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دانست. وي مؤسس و مدير دفتر جريان‌شناسي تاريخ معاصر ايران است كه 22 كتاب مستند و افشاگرانه اين دفتر از عملكرد جريان برانداز دوم خرداد به تيراژ ميليوني رسيد و برخي از آن‌ها مورد تفقد رهبر معظم انقلاب نيز قرار گرفت.

وي كه از روحانيون فعال قم در زمينه مقابله با جريان‌هاي منحرف بود، در دولت نهم و در دوره وزارت صفارهرندي با وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامي، مشاور وي و مديركل اداره ارشاد قم بود كه نقش مؤثري در سالم‌سازي فضاي فرهنگي و هنري اين شهر داشت، به‌طوري كه حتي دو جشنواره هنري در حرم حضرت معصومه برگزار شد و مورد عنايت مراجع عظام تقليد نيز قرار گرفت.

رسايي با حضور در مجلس هشتم، يكي از اصلي‎‌ترين مخالفان عناصر فتنه، ساكتين فتنه و جدي‌ترين منتقد رياست مجلس بود. وي در ماجراي اعتراض به مصوبه وقف دانشگاه آزاد و يكشنبه سياه مجلس و مخالفت با حقوق مادام العمر و ارائه طرح دو فوريتي براي لغو اين قانون با همراهي نمايندگاني از جمله حسينيان، كوچك‌زاده و زارعي نقش محوري داشت.

اين نماينده مجلس در قبال جريان نفوذي دولت نيز روشن‌گري‌هاي مؤثري داشت و در مناظره تلويزيوني با علي اكبر جوانفكر از عوامل اين جريان حاضر شد. وي با راه‌اندازي هفته‌نامه 9 دي به ظرفيت رسانه‌هاي جريان انقلاب افزود و با انتشار گزارش‌ها و گفت‌وگوهاي مؤثر نقش مهمي در مقابله با جريان‌هاي فتنه و نفوذي در دولت داشته و دارد.

از بانوان انقلابی و تحصیلکرده نیز چهره های شاخصی همچون دکتر زهره طبیب زاده دندانپزشك و استاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مرکز امور بانوان و خانواده در دولت نهم، فاطمه آلیا نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی از تهران، زهره لاجوردی استاد دانشگاه و فرزند شهید بزرگوار سیداسدالله لاجوردی و دکتر نامجو دیده می شود.

همچنین چهر های فرهنگی مانند نادر طالب زاده فیلم ساز و مستندساز و مجری -کارشناس برنامه راز، حسین استاد آقا مشاور سابق وزیرا رشاد و مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیر جشنواره ملی کریمه اهل بیت، سردار حميدزاده معاون سابق پارلمانی ستاد کل نیروهای مسلح و احسان جهاندیده دبیر شورای اطلاع رسانی در دولت نهم، معاون سابق دفتر رئیس جمهور نيز برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران ثبت نام کرده اند.

از سوی دیگر حضور برخی چهره های سرشناس و خوشنام انقلاب مانند دکتر غلامعلی حدادعادل، سردار ایثارگر محمد کوثری، دکتر مجتبی رحماندوست، دکتر علی رضا مرندی، مهندس مهرداد بذرپاش، حسین شیخ الاسلام، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، حسین طلا و بیژن نوباوه نیز نشان‌گر قوت و استحکام فهرست های انتخاباتی است.

لازم به ذکر است برخی نخبگان و چهره های فرهنگی نیز علی رغم دعوت نيروهاي انقلاب از جمله جبهه پايداري و استقبال اولیه از این دعوت به دلیل ترجیح دادن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خارج از مجلس شورای اسلامی در انتخابات ثبت نام نکردند. از جمله این افراد می توان به دکتر کامران باقری لنکرانی، حجت الاسلام و المسلمین علی رضا پناهیان، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، دکتر غلامحسین الهام، مهندس سعید قاسمی، دكتر وحید یامین پور و دکتر جميله علم الهدی اشاره کرد. اگرچه اين افراد نظير لنكراني و پناهيان تأكيد كرده بودند كه در صورت كانديداتوري به هيچ‌وجه به ليست ساكتين فتنه نخواهند پيوست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
شهریار صالحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
به لطف خدا ناب ترین چهره های مذهبی سیاسی کشور درانتخابات نهم حضور دارند.انشاالله با تدبیربزرگان به مجلس راه خواهند یافت
پاسخ
مادون قرمز _ دید در تاریکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۳
۰
افراد مورد تأیید " مادون قرمز " از لیست فوق :

حجت الاسلام روح الله حسینیان
دکتر علی اصغر زارعی
دکتر محمدهادی زاهدی وفا
زهره لاجوردی
نادر طالب زاده
دکتر علی رضا مرندی
حسین شیخ الاسلام
دکتر غلامعلی حدادعادل
سردار ایثارگر محمد کوثری
سردار حميدزاده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها