امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۳۷۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش بعد از گذشته سه هفته از لیگ در حسرت برد در لیگ پانزدهم به سر می برند و امیدوارند ذوب آهن یحیی گل محمدی استارت پیروزی های آنها باشد. شاید اینبار عدد 4 در هفته "چهارم" برای سرخ های پایتخت خوش یمن شود.
به گزارش پایگاه 598، برانکو ایوانکوویچ که در وعده هایش قهرمانی پرسپولیس در لیگ پانزدهم را گنجانده بود هرگز تصور نمی کرد سه هفته ابتدایی لیگ را به بدترین شکل ممکن پیش ببرد و تیمش در بدترین رتبه تاریخ و در قعر جدول حضور داشته باشد. آنها در چهارمین بازی از لیگ پانزدهم به مصاف یحیی گل محمدی و شاگردانش خواهند رفت؛ ذوب آهنی که با پیروزی بر استقلال در هفته گذشته به دنبال سوغات سه امتیازی دیگری از استادیوم آزادی است.

شرایط:

مطمئنا نوشتن از شرایط پرسپولیس داغ هواداران این تیم را تازه خواهد کرد؛ سرخپوشان پایتخت در هفته سوم لیگ برتر در جایگاه شانزدهم و قعر جدول حضور دارند و هواداران این تیم این روزها تنها شنونده کری های داغ طرفداران رقیب هستند. تیم برانکو ایوانکوویچ با اندوخته یک امتیازی از اولین بازی خود در دو دیدار بعدی اش شکست را پذیرا شد تا یکی از بدترین آغازهای خود را در تاریخ ثبت کند.
ذوب آهن یحیی گل محمدی هم در دو بازی ابتدایی فصل شکست خورد تا همه نگران تاکتیکی ترین تیم فصل گذشته لیگ برتر باشند اما آنها با بازگشتی عجیب موفق شدند در استادیوم آزادی برابر استقلال 6 امتیازی یک برد مقتدرانه و دو گله را به نام خود ثبت کنند تا یحیی و شاگردانش تیم برتر هفته گذشته لقب گیرند. سفید و سبزپوشان اصفهانی اکنون با سه امتیاز در پایان هفته سوم به دنبال صید 3 امتیازی دیگری از آزادی هستند.


روی نیمکت

برانکو ایوانکوویچ: سرمربی کروات پرسپولیس در بدترین روزهای مربیگری خود به سر می برد؛ جایی که یک لغزش می تواند مهر اخراج را روی برگه قرارداد او بنشاند و آرزوهای مردی که با سه وعده صعود از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فصل گذشته، بقا در لیگ برتر و قهرمانی در فصل پانزدهم قراردادش را امضا کرد به یاس تبدیل کند. تیم او در فاز هجومی یکی از مخوف ترین تیم های سه هفته گذشته نشان داده و البته در یک سوم دفاعی راه را بر هر حریفی باز کرده تا عنوان ستاره میدان را از آن خود کند. برانکو امیدوار است در این بازی بازیکنانش گاف های عجیب و غریب گذشته را تکرار نکنند تا برای اولین بار لبخند روی لبانش بنشیند.

یحیی گل محمدی: برعکس نیمکت روبرو او خیالش از ادامه همکاری با ذوبی ها آسوده است و او نشان داده می تواند تیمش را تحت هر شرایطی از بحران خارج کند. کافی است فلاش بکی به نتایج ابتدای فصل گذشته ذوب آهن داشته باشید تا روزهای برزخی یحیی گل محمدی را به خاطر آورید. جایی که هر روز شایعه اخراج او شنیده می شد و البته او در بازگشتی عجیب و تحسین برانگیز به لیگ نه تنها بعد از سال های ذوب را از منطقه خطر جدول دور کرد بلکه در لیگ سهمیه آسیایی را کسب کرد و در جام حذفی هم عنوان قهرمانی را به اصفهان برد.


بیلان:
دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن 28 دیدار در تاریخ لیگ برتر برابر هم صف آرایی کرده اند که از این تعداد سهم سرخپوشان 11 برد و ذوبی ها 8 بار طعم پیروزی را چشیده اند. 9 دیدار دو تیم هم به تساوی کشیده شده که 39 گل برای پرسپولیس و 34 گل برای ذوب آهن اصفهان ثبت شده است. آمار گلزنی دو تیم نشان از فوتبال تهاجمی و البته تماشاگرپسند را می دهد و تماشاچیان حاضر در بازی فردا هم امیدوار به تکرار این روند هستند.


داور:
مطمئنا همه چیز تحت شعاع بازگشت علیرضا فغانی به صحنه قضاوت در لیگ پانزدهم است. جایی که او قرار است بعد از اتفاقات بازی پایانی لیگ گذشته در دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران بار دیگر برای تیم های ایرانی سوتش را به صدا در آورد.
در این دیدار سعید علی نژادیان و سجاد طوری او را به عنوان کمک های اول و دوم همراهی خواهند کرد. علیرضا فغانی مسلما چهره اول این دیدار خواهد بود و هر سوت او زیر ذره بین؛ کارمند شهردای تهران و کارشناس زبان انگلیسی مطمئنا به دنبال بازگشتی رویایی به لیگ برتر خواهد بود و همه از او انتظار دارند در قامت افتخار ایران در فینال جام ملت های آسیا حاضر شود.
داوری که از او خاطرات بین المللی زیادی به خاطر داریم؛ از فینال جام باشگاه های جهان و قضاوت چلسی و کورینتیانس تا مرحله یک شانزدهم جام جهانی و در دیدار فرانسه و نیجریه. آخرین قضاوت افتخارآمیز او نیز در میدان بین المللی به فینال جام ملت های آسیای استرالیا مربوط می شود.


چهره:
از تیم ذوب آهن می توان به احسان پهلوان امیدوار بود تا بار دیگر در استادیوم آزادی چشم ها را به خود خیره کند. جوان خوش تکنیک و البته سرعتی ذوبی ها در دیدار برابر استقلال ستاره زمین بود و بارها با فرارهایش خط دفاعی این تیم را به چالش بزرگی انداخت. او این بار این فرصت را دارد تا در برابر خط دفاع پر اشتباه پرسپولیس یک روز پرفروغ دیگر را به نام خود ثبت کند.
سوشا مکانی نیز بعد از بازگشت از محرومیت در این دیدار به دنبال این است تا کابوس دروازه این تیم را در سه هفته گذشته به خاطرات بسپارد. دروازه بان شماره یک پرسپولیسی ها البته کار سختی برابر کاوه رضایی، مهدی رجب زاده، مرتضی تبریزی و احسان پهلوان خواهد داشت و این محک بزرگی برای سنجش وعده های او و برانکو می تواند باشد.


غایب:
پرسپولیسی ها برای این دیدار چهار بازیکن غایب خواهند داشت. لوکا ماریچ، مدافع مورد علاقه و اعتماد برانکو، رضا خالقی فر، وحید حیدریه و البته احمد نوراللهی چهار بازیکنی هستند که در این دیدار به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم شان نیستند.
در سمت مقابل اما قاسم حدادی فری غایب است که در فصل گذشته عنوان برترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داد؛ بازیکن بااخلاق فوتبال کشورمان که یحیی گل محمدی از او به عنوان قلب تیمش یاد می کند در این بازی نیز همچون دیدار برابر استقلال به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود. هادی محمدی نیز دیگر بازیکن ذوب است که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نخواهد بود.


ترکیب احتمالی پرسپولیس: سوشا مکانی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، رامین رضاییان، محسن بنگر، مهرداد کفشگری، کمال کامیابی نیا، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


ترکیب احتمالی ذوب آهن: رشید مظاهری، علی همام، مهدی نژادمهدی، مهدی مهدی پور، حجت حق وردی، مهرداد قنبری، اکبر صادقی، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گلمحمدی

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها