امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۴۳۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
الگوپذيري از تغيير پخش هفتگي به پخش متوالي و روزانه سريال‌ها آغاز شد. حالا جديداً سريال‌ها در طول هفته پخش مي‌شوند اما در دو روز پاياني هفته، پخش‌شان قطع شده و باز به سبك «جم تي‌وي» در دو روز آخر هفته، قسمت‌هاي آنها در طول هفته مرور مي‌شود
به گزارش پایگاه 598، برهوت رسانه ملي در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه كه اوقات اوج در كنار هم بودن خانواده ايراني است تبديل به يك معضل شده است؛ موضوع اين است كه ديگر نبايد خيلي از ساخته شدن نسخه ايراني سريال «فاطماگل»‌ حيرت كرد، چراكه با وجود تمام مذمت‌ها عليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي، الگوي پخش برنامه‌هاي صدا‌و‌سيما نيز اين شبكه آن طرف آبي است.

تا اواسط دهه 80 تقريباً رسانه ملي در ذهن علاقه‌مندان به تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني يك قهرمان بود؛ بيراه نمي‌گويند در سال‌هاي اخير كه اين دشمن با سريال‌هاي فارسي زبانش تجهيز شده حسابي عليه آن گفته‌ايم و رجز خوانده‌ايم اما با وجود تمام اين رجزخواني‌ها، خودمان الگوپذير همين شبكه‌هاي ماهواره‌اي شده‌ايم. به سبك شبكه ماهواره‌اي «‌جم تي‌وي»‌ رسانه ملي در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه برهوتي از بي‌برنامگي دارد؛ الگوپذيري از تغيير پخش هفتگي به پخش متوالي و روزانه سريال‌ها آغاز شد. حالا جديداً سريال‌ها در طول هفته پخش مي‌شوند اما در دو روز پاياني هفته، پخش‌شان قطع شده و باز به سبك «جم تي‌وي» در دو روز آخر هفته، قسمت‌هاي آنها در طول هفته مرور مي‌شود آن هم در شرايطي كه معمولاً سريال‌ها به سبك شبكه «جم» روزانه سه بار از سطح رسانه ملي بازپخش شده‌اند!

حتي برنامه پرمخاطبي چون «خندوانه» نيز در آخر هفته به مرور قسمت‌هاي جذاب طول هفته و اعطاي جايزه بهترين لبخند اختصاص پيدا مي‌كند؛ جاي شكرش باقي است كه در فضاي تكرارآلود اين بازپخش‌ها، حداقل بازي‌هاي زنده ليگ برتر مي‌تواند تا حدودي فضا را تغيير دهد. طبق برنامه‌ريزي سازمان ليگ، زمان برگزاري اكثر ديدارها به دو روز آخر هفته افتاده و آخرين بازي‌ها نيز نهايتاً تا ساعت 21:15 شب به پايان مي‌رسند.

با اين حال در ساعات بعد از آن زمين برنامه‌هاي رسانه ملي دوباره باير مي‌شود. در تمام دنيا روزهاي آخر هفته، بهترين روزها از نظر پخش بهترين برنامه‌هاي تلويزيوني است؛ بعد از يك هفته پرمشقت كاري در كشورمان نيز اين حق مردم است كه بيشترين اوقات ماندن در كنار خانواده‌شان را با بهترين برنامه‌هاي تلويزيوني سر كنند؛ برنامه‌هايي كه براي تماشايشان بخشي از مبلغ روي قبوض ارسالي به در منزلشان را به صداوسيما مي‌پردازند. حالا الگوي رسانه ملي براي سبقت گرفتن از ماهواره، خود ماهواره است. جالب‌تر اينكه همين روزهاي آخر هفته مي‌توانست با پرباري برنامه‌هاي صداوسيما براي مخاطبان، برگ برنده صداوسيما در مقابل ماهواره باشد! اما ماهواره منتظر فرصت‌سوزي‌هاي ما نمي‌ايستد؛ به تازگي يك شبكه جديد فارسي زبان ماهواره‌اي راه افتاده كه پخش سريال‌هايش را از روز جمعه آغاز مي‌كند.

منبع : روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها