أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۴۶۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
بازار سهام امروز نیز به افت دسته‌جمعی نماگرها و افت ۲۲۹ واحدی شاخص کل در حالی ادامه داد که افزایش حجم خرید در برخی نمادهای معاملاتی به ایجاد انگیزه برای نوسان‌گیران کوتاه مدت بازار به منظور شناسایی سهام برخی شرکت‌ها انجامید. سهم‌هایی که به نظر می رسید در نقطه پایانی اصلاح قیمتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه 598، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 2 شهریور ماه 94 با ریزش 229 واحدی به رقم 64 هزار و 651 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز نیز با افت 90 واحدی به عدد 25 هزار و 555 واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با 209 واحد کاهش به رقم 72 هزار و 887 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما با افت 103 واحدی عدد 45 هزار و 795 واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم نیز با 815 واحد کاهش به رقم 138 هزار و 386 واحد دست یافت.

همچنین شاخص کل فرا بورس (آیفکس)  در پایان معاملات امروز این بازار بدون تغییر چندانی رقم 735 واحد را به نمایش گذاشت. ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 136 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 716 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 21 هزار و 356 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با 47 واحد، ‌صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 46 واحد و گروه مپنا با 13 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملات سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 27 واحد، ایران خودرو با 2 واحد و سخت‌آژند با یک واحد افزایش بالاترین اثر مثبت را محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های آس‌پ، سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز،‌حق تقدم سهام بهنوش ایران، صنعتی بهپاک و بیمه کارآفرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی گروه گسترش نفت و گاز پارسیان متوقف شد.

طی معاملات امروز همچنان بازار خرد شاهد معاملات کد به کد و بلوکی حقوقی‌ها بود. از کل معاملات کد به کد حقوقی‌ها در روز جاری بیش از مبلغ 68 میلیارد تومان به این معاملات اختصاص داشت که در غیاث با ارزش کل معاملات امروز بازار سهام می‌توان گفت ارزش معاملات سهام در بورس امروز بدون احتساب معاملات کد به کد اندکی بیش از 88 میلیارد تومان بود.

بر اساس این گزارش، طی معاملات امروز بیش از 423 میلیون سهم در نماد معاملاتی شرکت ساپیا  از سوی سهامدار عمده آن کد به کد شد که به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاری سایپا از طریق کد شرکت‌های تابعه خود بازیگردان است.

 در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر بیش از 22 میلیارد و 600 میلیون سهم، ایران‌ترانسفو با 7 میلیون و 400 هزار سهم، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 5 میلیون و 900 هزار سهم اصلی‌ترین معاملات بلوکی حقوقی‌ها برای معاملات کد به کد در روز جاری بودند.

معاملات امروز بازار سهام همچنان در مدار رکود و توام با ابهام و سردرگمی سهامداران پیش رفت با این همه شناسایی نقطه پایانی اصلاح قیمتی برخی سهم‌ها از سوی نوسان‌گیران باعث شد تا برخی معامله‌گران حرفه‌ای بازار از فرصت استفاده کرده و خرید سهام در دامنه منفی قیمت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

بازار سهام همچنان شاهد ارز اندام نوسان‌گیران حرفه‌ای در سهام شرکت‌های کوچک و یا با سهام شناوری پایین به ویژه در بازار پایه توافقی است.

امروز صندوق بازنشستگی نفت با جذاب شدن قیمت سهام پالایش نفت اصفهان به حمایت از این سهم پرداخت در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های قندی برای پنجمین روز معاملاتی پیاپی شاهد رشد قیمت سهام و اقبال خریداران بود. قندی‌های تنها گروه پیشرو در بازار منفی امروز بود که متاثر از برخی‌ خبرهای مثبت از جمله تخصیص سهمیه واردات شکر خام به کارخانجات قندی و نیز رایزنی برای گرفتن مجوز افزایش قیمت 2 هزار و 700 تومانی شکر سفید با رشد قیمت سهام همراه شده‌اند.

به نظر می‌رسد طی روزهای آینده با تکاپوی نوسان‌گیران برای کسب بازده از سهام شرکت‌های کوچک و به ویژه بازار دومی‌ها روند افت بازار اندکی کاهش یابد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها