کد خبر: ۳۳۴۹۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
رئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان همدان گفت: بعد از ۲۳ ماه تلاش و مذاکرهِ پیگیر توسط فرزندان انقلابی و دیپلمات‌های قهرمان شما، به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداشته و امنیت واقعی را به این کشور بازگردانیم.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در محل استادیوم قدس در اجتماع مردم استان همدان به ایراد سخنرانی پرداخت. 

مـهـم‌تـریـن مـحـور‌هـای سـخــنــرانــی رئــیــس‌جـمــهــور را در ادامـه می‌خـوانـیـد: 

* استقبال امروز مردم همدان، به‌معنای قدردانی از نظام جمهوری اسلامی و خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است.  

* همدان، مرکز کهن‌ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران و مرکز افتخار آفرینی برای ملت ایران است. همدان یعنی شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران، همدان شهر علم، عرفان و ایثار و دانش است و افتخار می‌کنم در هفته‌ای توانستم به محضر مردم همدان برسم که هم هفته همدان، روز همدان و روز بوعلی سیناست و هم هفته دولت و بالاتر از همه یعنی، شب میلاد مولای ما، حضرت ثامن‌الحجج(ع) است.

* اولین سخنرانی‌ام را 50 سال پیش در شهر تویسرکان همدان، ایراد کردم. در خرداد سال 1344 یعنی بیش از 50 سال گذشته، در مسجد جامع همدان سخنرانی داشتم.  مهربانی‌ها، انقلابی‌بودن و ایثار و وفای این مردم به نهضت اسلامی را از 50 سال پیش در این استان شاهد و گواه بودم. همچنین یکی از سخنرانی‌های معروف من در سال 56 در شهر نهاوند این استان بود. 

* امروز ‌به حمدالله بعد از 2 سال از شروع افتخار‌آمیز، کار دولت تدبیر و امید که با رای ارزشمند شما مردم در 24 خرداد سال 92 آغاز شد، به حول قوه الهی به قدم‌های مهمی برای دستیابی به اهدافمان با همت ‌و ایثار شما مردم، با مشارکت و حمایت مردم به آن دست یافته‌ایم. 

* امروز بیش از هر زمان دیگر در سطح جهان، منطقه، غرب و شرق، چهره مردم فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست، مقاوم و مستقیم در مسیر اهل بیت (ع) به همه جهانیان معرفی شده است. امروز مردم دنیا می‌دانند ملت بزرگ و فرهنگ‌دوست و مقاومی در این سرزمین به‌نام ایرانیان دلاور زندگی می‌کنند. 

* امروز به همت مردم و با تلاش دولت‌مردانی که منتخب شما هستند، چهره واقعی ایران،‌ به جهانیان معرفی شده است. بعد از 23 ماه تلاش و مذاکره‌ِ پیگیر توسط فرزندان انقلابی و دیپلمات‌های قهرمان، به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور بازگرداندیم.

* توانستیم قطع‌نامه‌های غلط، ظالمانه و ضدحقوق بشری را از همان مرکزی که صادر شده بود، توسط همان گروهی که صادر کرده بودند، در شورای امنیت سازمان ملل متحد، لغو کنیم که این دستاورد در طول 12 سال هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری مردم و همه دست اندرکاران به‌ویژه مذاکره‌کنندگان به‌دست آمده است.

تا دیروز در دیدگاه سازمان ملل، غنی‌سازی در این کشور خلاف مقررات بین‌المللی بود اما امروز طبق مصوبه‌ای که خودشان در سازمان ملل به تصویب رسانده‌اند نه تنها ایران حق اعمال غنی‌سازی هسته‌ای در این کشور را دارد بلکه در این قطعنامه همه کشورهای بزرگ موظف شده‌اند ایران را در دستیابی به فناوری بالاتر در زمینه هسته‌ای کمک کنند.

* جای افتخار دارد که کمتر ملت و دولتی موفق شده‌ بدون اجرای حتی یک لحظه قطعنامه‌های ظالمانه، آن‌ها را ملغی کند و حق غنی‌سازی‌ خود را نه‌تنها با شعار و پشت تریبون بلکه از طریق قطعنامه سازمان ملل، حق مسلم مردم ایران را در تاریخ تثبیت کند. 

* به‌حول قوه الهی زنجیره‌های تحریم یکی بعد از دیگری خواهد گسست و مردم از همه حقوق اقتصادی و تجاری خود بهره‌مند خواهند شد. همچنین در ماه‌ها و سال‌های آینده ملت ما شاهد توسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهد بود.

* امروز بعد از 2 سال ‌دولت یازدهم، در شرایطی که هنوز تحریم‌ها باقی است، هم در زمینه اقتصادی و تورم و هم در بهبود شرایط کسب و کار، به اهداف خود حتی بیش از آنچه که برای 2 سال در نظر گرفته شده بود، دست یافته است. 

* ما در ابتدا به مردم قول دادیم قدم به قدم نرخ تورم و تورم را کاهش خواهیم داد. براساس آماری که 2 روز پیش مرکز آمار اعلام کرد تورم 12 ماهه ما از 14 درصد هم مقداری کاهش پیدا کرده و 13.8 درصد شده است. ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 13.8 درصد رساندیم، این به‌معنای ایستادگی و حمایت شما مردم از دولت خدمتگزارتان است.

* ما به مردم وعده دادیم که تمام ملت ایران را زیر پوشش بیمه قرار می‌دهیم در همین راستا، 10 میلیون دفترچه بیمه جدید برای تحت پوشش قرار دادن همه ایرانیان صادر شد. این به‌‌معنای آن است که در زمینه سلامت، بهداشت و باری که روی دوش مردم است را روز به روز کاهش خواهیم داد.

* هزینه 37 درصدی بهداشتی درمانی را که بر دوش مردم بود، به‌طور متوسط به زیر 5 درصد کاهش دادیم و طرح تحول سلامت را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد. 

* امسال محصول گندمی که از کشاورزان ایرانی خریداری کردیم به مرز 8 میلیون تن رسیده است، این به معنای آن است که امسال نیازمندی‌ای که برای خرید گندم داریم، حدود 1 میلیون تن خواهد بود که این به‌معنای رشد کشاورزی ما در زمینه‌های مختلف از جمله گندم است. 

* دولت با همت مردم ‌به‌تعهدات خود متعهد خواهد بود و راه توسعه کشور را پیش خواهد برد و حقوق مردم ایران در تمام زمینه‌ها نه هسته‌ای بلکه در تمام زمینه‌ها، به دست خواهیم آورد. 

* امروز می‌بینید هیئت‌های مختلف از سراسر جهان به سمت تهران سرازیر شدند، در ماه‌های آینده، بعد از برداشتن تحریم، شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور خواهیم بود. دولت همانطور که در 2 سال گذشته به عهد و پیمان خود با مردم وفادار بوده، در سال‌های پیشرو هم به عهد خود وفادار خواهند بود. 

* امروز نیاز به وحدت و اتحاد داریم، هیچ‌کس از این کلام که "همه باید به قانون عمل کنند" دلخور نشود. هیچ‌‌کس، هیچ‌نهادی، در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد. افتخار همه ماست که به قانون متعهد بوده و طبق این قانون متحد باشیم و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم. انشاءالله همه نهاد‌های کشور، دولت، شورای نگهبان، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و مجلس دست به دست هم می‌دهند و انشاءالله شاهد انتخاباتی شکوهمند در ایران خواهیم بود. 

* در مجموع در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که همه این طرح‌ها در سال 94 و 95 به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

مــــشـــروح ســـخــــنــــرانــــی رئــــیــــس‌جـــمــــهـــــور در اجــتـــمـــاع مـــردم اســـتــــان هـــمـــدان را در ادامـه می‌خـوانـیـد:

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنانش با اشاره به ویژگی‌های استان و مردم همدان اظهار داشت: همدان، همدانِ شور، نشاط و دلاوری است، همدانی که از همه خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر مهر، محبت، صفا و اتحاد استشمام می‌شود.

وی بیان کرد: استقبال پرشور مردم شریف استان همدان در خیابان‌های این شهر به معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی و انقلاب اسلام یو همچنین از خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است. همدان به عنوان مرکز کهن‌ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران عزیز ماست.

روحانی افزود: همدان شهر بزرگان، شهر بوعلی سینا‌ها، شهر باباطاهر‌ها، سید جمال الدین اسدآبادی، میر سید علی همدانی و مرکز افتخار آفرینی برای ملت ایران است، ضمن اینکه همدان یعنی شهر برادری و اتحاد در بین همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این شهر، شهر دلاوری، سیاست، ایثار، پزشکی، پایگاه هوایی قهرمان، تیپ زرهی دلاور در دوران دفاع مقدس و با دلاوری‌های سپاه و بسیج و انصارالحسین (ع) و سرزمین عارف بزرگ آیت الله مدنی، شهر آیت الله مفتح و شهید قدوسی و شهر دانش و ایثار است.

روحانی عنوان کرد: من افتخار می‌کنم در هفته‌ای به محضر مردم دلاور و فهیم همدان رسیدم که روز همدان، بوعلی سینا و روز پزشک و هفته دولت نام دارد، بالا‌تر از آن شب میلاد مولای ما حضرت علی بن موسی الرضا که افتخار ما ایرانیان است و هر چه داریم از لطف و مرقد پاک ایشان داریم و چه کسی در این سرزمین حضور دارد که عاشق خاندان رسالت و زیارت امام همام و باوفای رئوف در عرض خراسان نباشد.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) در دوران حیات خود پیش‌بینی کرد، بشارت داد و فرمود به مردم ایران و این سرزمین و همه مسلمانان پاره تن من در سرزمین خراسان مدفون می‌‎‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه آشنایی من با همدان شما از دیرباز است، تصریح کرد: من نخستین سخنرانی‌ام را 50 سال پیش در شهر تویسرکان و در خرداد ماه سال 1344 یعنی بیش از 50 سال پیش در مسجد جامع همدان ایراد کردم و البته بعد از 2 شب سخنرانی دستگیر شدم اما خاطره خوش حضور در بین مردم تویسرکان و ملایر را از یاد نمی‌برم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مهربانیهای این مردم، انقلابی بودن این مردم، ایثار این مردم و وفای این مردم به نهضت اسلامی را از 50 سال پیش در این استان شاهد و گواه بودم و یکی از سخنرانیهای معروف من در شهر نهاوند این استان بود.

وی تصریح کرد: امروز ما بحمدالله بعد از دو سال از شروع افتخارآمیز کار دولت تدبیر و امید که با رأی ارزشمند مردم در 24 خرداد سال 92 آغاز شد به حول قوه الهی، به قدمهای مهمی برای دستیابی به اهداف با همت شما مردم، با مشارکت شما مردم، با حمایت شما مردم به آن دست یافته‌ایم.

روحانی گفت: امروز چهره ایران از هر زمان دیگر در سطح جهان دنیا، منطقه و غرب و شرق بیش از گذشته آنچهره مردم مقاوم، مستقیم در مسیر اهل بیت و انقلاب در همه جهانیان معرفی شده است.

وی تصریح کرد: امروز مردم می‌دانند ملت بزرگ و فرهنگ دوستی در این سرزمین به نام ایرانیان دلاور زندگی می‌کنند و امروز به همت شما مردم و تلاش دولتمردانی که منتخب شما هستند چهره واقعی ایران به جهانیان معرفی می‌شود.

رئیس جمهور افزود: بعد از تلاش 23 ماه مذاکره پیگیر توسط فرزندان انقلابی و دیپلمات شما به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم.

قطع نامه‌های غلط، غیرقانونی و ضد بشر از‌‌ همان مرکزی که توسط همانت گروهی که صادر شده بود در شورای امنیت سالزمان ملل متحد لغو کردیم.

روحانی اظهار داشت: این افتخار بزرگ از آن ایستادگی مردم ایران در 12 سال هدایت‌های رهبری به دست آمد و امروز به این نقطه درخشان دست یافته‌ایم، تا دیروز از دیدگاه سازمان ملل، غنی سازی در این کشور برخلاف مقررات بین المللی بوده و امروز براساس مصوبه آن‌ها نه تنها ایران حق غنی سازی را دارد بلکه در قطع نامه همه کشور‌ها را موظف می‌کند تا ایران را در دستیابی به پیشرفت‌ها بیشتر کمک کنند.

وی افزود: البته در جمع وزرا در تهران قولی هم دادیم که خود ریل را همزمان به اندازه کافی تهیه و وارد کنیم تا این خط آهن در همدان به بهره‌برداری برسد.

روحانی عنوان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از کنار گذرهای همدان- رزن، همدان- اسدآباد با مبلغ 122 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی از اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان، بیمارستان‌های نهاوند، بهار، قائم اسدآباد، تویسرکان و تخصص سوختگی بعثت همدان با 121 میلیارد تومان اعتبار تا سال آینده خبر داد و گفت: بهره برداری از سدهای کلان، سرابی، شنجور و شبکه‌های آبرسانی با 45 میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای اولویت‌دار استان همدان که 25 درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود با مبلغ 40 میلیارد تومان سال آینده به اتمام می‌رسد.

روحانی افزود: توسعه آبیاری تحت فشار برای 5 هزار و 827 هکتار از اراضی استان همدان با مبلغ 41 میلیارد تئومان اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: آبیاری به شهرهای ملایر، تویسرکان، فامنین، نهاوند، اسدآباد و صالح آباد و بخشی از همدان با اعتبار 38 میلیارد تومان تا دهه فجر سال 95 به بهره برداری می‌رسد و با اجرای این طرح و با اجرای آن‌ها بحران آب پایان می‌یابد.

روحانی با اشاره به روند ساخت آزادراه ساوه- همدان گفت: برای اتمام آزاد راه ساوه همدان 30 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و این پروژه سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور بیان کرد: اتمام تاسیسات فاضلاب شهرهای نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و رزن با مبلغ 28 میلیارد تومان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی از اتمام و بهره برداری از 9 دانشکده در سطح استان با اعتبار 35 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این طرح تا سال تحصیلی 95 به اتمام و بهره برداری می‌رسد.

روحانی گفت: عملیات اجرایی شهر جدید حورا در زمینی به وسعت 1200 هکتار برای اسکان 120 هزار نفر که در 20 کیلومتری همدان است، کار احداث آن در این سفر آغاز می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای طرح‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی همدان، 1200 میلیارد تومان تسهیلات مدنظر قرار گرفته تا بانک‌ها این اعتبارات را در اختیار کارآفرینان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه استان و شهر همدان شهری است که مرکز جاذبه گردشگری می‌باشد افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متعهد است 11 پروژه گردشگری این استان را با تامین 50 میلیارد تومان تهسیلات تا پایان 95 به بهره برداری برساند.

روحانی عنوان کرد: در مجموع در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این طرح‌ها در سال 94 و 95 به اتمام و بهره برداری می‌رسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۱۵:۰۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
ان الذين لا يرجون لقائنا و رضوا بالحيوة الدنيا و اطمأنوا بها و الذين هم عن آياتنا غافلون اولئك مأويهم النار بما كانوا يكسبون
كساني كه به لقاي ما اميدي ندارند و به زندگي دنيا دل بسته‌اند و به آن آرامش يافته‌اند، و كساني كه از آيات ما بي خبرند ايشان جايگاهشان آتش است به سبب آنچه عمل مي‌كرده‌اند. (يونس/7و8)
پاسخ
آزاده
ROMANIA
۲۰:۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
مارا ازجنگ نترسانید آنهایی ازجنگ می ترسند که ازگذشته خودشان پشیمان ودلواپس رابطه باآمریکایند وشبها به این امید به خواب می روندودردوران جنگ به بازدید می آمدند وعکس یادگاری می گرفتند که روزی برای تبلیغات استفاده کنند.مردم صره را ازناصره خوب تشخیص می دهند این ریاست ها زیاد جابجا شده فقط مردانگی می ماند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها