أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۳۵۲۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
با حضور رئیس‌جمهور مراسم رونمایی و انتشار سکه طلا با طرح حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد با برکت حضرت امام رضا(ع) از انتشار ایران چک جدید و سکه طلا که مزین به بارگاه ملکوتی آن امام همام است، ابراز خرسندی کرد و در دفتر یادبود این مراسم نوشت: تقارن میلاد مسعود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با هفته دولت و انتشار ایران چک جدید موجب رحمت و برکت برای کشور است.

ایران چک پانصد هزار ریالی نسل جدید که دارای امنیت و کارایی بیشتر برای مبادله نقد در جامعه است، به رنگ آبی و مزین به طرح گنبد و گلدسته حرم آقا امام رضا(ع) در رو و تصویر سقاخانه در پشت آن است.

همچنین بر روی سکه رایج 5 هزار ریالی نیز نقش طرح گنبد و گلدسته حرم حضرت امام رضا(ع) نقش بسته و آلیاژ این سکه از مس، نیکل و آلومینیوم است.

در این مراسم از مدال‌های یادبود میلاد حضرت امام رضا(ع) نیز رونمایی و انتشار شد. مدال‌های یاد شده در قطع 2.5، 5 و 10 بهار است که از سوی سازمان تولید، اسکناس و مسکوت بانک مرکزی ضرب شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها