امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۵۲۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
مدارک فاش شده نشان مي‌دهد استعفاي "محمود عباس" از رياست ساف يک فريب سياسي بوده است.
به گزارش پایگاه 598، يک منبع آگاه فيلمي چند دقيقه‌اي از ديدار "صائب عريقات،" عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف)، و سرلشگر "ماجد فرج،" يکي از مقامات امنيتي فلسطين، منتشر شده است که درباره تقويت اين سازمان با رياست "محمود عباس" گفتگو کرده‌اند. اين مذاکره در حالي صورت گرفت که "عباس" از رياست ساف استعفا داده بود و دليلي براي بررسي روند کاري آتي سازمان با حضور وي وجود نداشت.

صورتجلسه‌اي که از دفتر "ماجد فرج" رئيس سازمان اطلاعات تشکيلات خودگردان فلسطين به بيرون درز کرده است، حاکي از آخرين برنامه‌هاي محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين براي تسلط هرچه بيشتر بر سازمان آزادي‌بخش فلسطين "ساف" و جنبش فتح است.

بر اساس اين صورتجلسه، 10 نفر از اعضاي کميته اجرايي سازمان آزادي‌بخش فلسطين در نشستي که به رياست محمود عباس در رام الله برگزار شد، استعفاي خود را تقديم او کردند.

اين استعفاها که براي برخي طرف‌ها غيرمنتظره بود در واقع چيزي نيست جز بخشي از طرح ابومازن که با مشورت صائب‌عريقات مذاکره کننده ارشد فلسطيني و سرلشکر ماجد فرج برنامه ريزي شده است.

زمانيکه "محمود عباس" دوشنبه از رياست ساف استعفا کرد، "صائب عريقات" وي را به سمت دبيرکلي اين سازمان برگزيد. به اين ترتيب "محمود عباس" و اعضاي عالي رتبه حزب فتح يک نمايش سياسي به راه انداختند تا با فريبکاري، قدرت "عباس" را بيش از گذشته تقويت کنند.

استعفاي "عباس" از رياست ساف به اين معني است که بايد در چند هفته اخير انتخاباتي براي عضوگيري در کميته اجرايي ساف برگزار شود. شوراي ملي فلسطين در اين فرصت کوتاه قادر نخواهد بود تعداد قابل قبولي از کانديدهاي خود را براي حضور در اين انتخابات معرفي کند و باز هم اعضاي حزب فتح اکثريت اين کميته را به دست مي‌آورند.

به اين ترتيب ابومازن با اين اقدامات تلاش دارد پس از استعفا از کميته اجرايي، ساف را بيش از پيش تحت کنترل داشته باشد تا زمينه انتخاب جانشين خود براي رياست تشکيلات خودگردان هم راحت‌تر شود.

علاوه بر اين صورتجلسه نشست مزبور نشان مي‌دهد که حاضران در اين نشست اولا در مورد ادامه اصلاحات مورد نظر در اساسنامه داخلي جنبش فتح بحث و بررسي کردند، به اين ترتيب که تعداد حاضرين در هفتمين کنگره اين جنبش 1000 نفر بوده و اعضاي شوراي انقلابي جنبش فتح 80 عضو منتخب به علاوه 20 عضو انتصابي باشد.

عباس و اطرافيان وي همچنين قصد دارند شمار اعضاي کميته مرکزي فقط 21 نفر باشد که 15 نفر به صورت انتخابي و 6 نفر به صورت انتصابي تعيين مي‌شوند.

پيش‌تر يک مقام فلسطيني با اشاره به استعفاي محمود عباس گفت: استعفاي وي به منظور بازکردن مسير برگزاري انتخابات مجدد براي رياست اين سازمان صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها