امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۵۲۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
رامبد جوان در برنامه دوشنبه شب «خندوانه» دو کتاب را برای مطالعه معرفی کرد و یک مسابقه کتاب‌خوانی را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598، برنامه خندوانه سعی دارد با معرفی کتاب از زبان مهمانان و مجری برنامه، مخاطبان خود را به کتابخوانی علاقه‌مند کند.
 
رامبد جوان مجری برنامه خندوانه در برنامه دوشنبه شب خود به معرفی، دو کتاب به همراه مسابقه کتابخوانی پرداخت. وی پیش از این نیز کتاب‌های «دکتر بازی»، «چوپان معاصر»، «فرهنگ گفته‌های طنزآمیز» و «مدیر مدرسه» را معرفی کرده بود.
 
«جام جهانی جوادیه» نوشته «داوود امیریان» برای گروه سنی نوجوانان است. گروهی از بچه‌های محل که فوتبال سرگرمی آنهاست، مسابقاتی با نام جام دوستی را بین محله‌های شهرشان برگزار می‌کنند و داستان به روایت این مسابقات به زبان طنز می‌پردازد.
 
سیاوش یکی از بچه‌های محله جوادیه که دست برقضا، زبان انگلیسی‌اش خوب است، به آلکس فارسی یاد می‌دهد (آلکس فرزند سفیر کانادا در تهران است). آلکس، ماجرای یک دوره مسابقه فوتبال را در جوادیه از زیان سیاوش می‌شنود و یک تیم از بچه‌های کانادایی را برای مسابقه معرفی می‌کند، اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ تیم‌هایی از کشورهای دیگر هم از راه می‌رسند، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، چین، برزیل و... از عرب‌های کوچه مروی و بچه‌های افغانستانی هم، تیم‌هایی معرفی می‌شوند و به تدریج یک جام‌جهانی کوچک در جوادیه پا می‌گیرد.
 
«یک عاشقانه آرام» نوشته نادر ابراهیمی، دیگر کتابی است که در برنامه خندوانه معرفی شد. این کتاب خوش‌خوان و دوست‌داشتنی، تجربه جدیدی از زندگی پیش روی ما قرار می‌دهد و به واسطه گفت‌وگوهای جذاب که بین شخصیت‌های اصلی (گیله مرد و عسل) صورت گرفته ما را به تفکر وا می‌دارد. ابراهیمی با آن قلم زیبایش، تأکید می‌کند که نگذاریم عشق به خاطره و عادت تبدیل شود.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
 
«مگذار که عشق، به عادتِ دوست داشتن تبدیل شود!
 
مگذار که حتی آب دادنِ گل‌های باغچه، به عادتِ آب دادنِ گل‌های باغچه بدل شود!
 
عشق، پیوسته نو کردنِ خواستنی‌ست که خود پیوسته، خواهانِ نو شدن است و دیگرگون شدن.
 
تازگی، ذاتِ عشق است و طراوت، بافتِ عشق. چگونه می‌شود تازگی و طراوت را از عشق گرفت و عشق همچنان عشق بماند؟»
 
علاقه‌مندان برای خواندن کتاب‌های مسابقه خندوانه دو راه پیش رو دارند، خریدن نسخه کاغذی کتاب از فروشگاه اینترنتی کتابخون با ارسال کلمه «خندوانه» به ۱۰۰۰۵۷۲۰  و یا دانلود نسخه الکترونیکی کتاب‌ در نرم‌افزار آندرویدی خط‌خوان به نشانی www.khatkhan.com همچنین آنهایی که دسترسی به خرید اینترنتی ندارند می‌توانند این کتب را از کتابفروشی‌ها نیز تهیه کنند.
 
ترنجستان سروش واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان‌های ابوریحان و فلسطین و کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب روبروی درب دانشگاه تهران دو فروشگاهی هستند که می‌توان برای تهیه کتاب به آنها رجوع کرد.
 
امید است معرفی کتاب در یک برنامه تلویزیونی، به ترویج فرهنگ کتاب‌ و کتاب‌خوانی بیانجامد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها