أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۳۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
بازیگر نقش سیاوش مشرقی در مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رؤیا» گفت: این روزها مخاطبان سریال با دیدن من می‌خواهند بدانند چه سرنوشتی در انتظار «سیاوش مشرقی» است و من نیز توصیه می‌کنم سریال را تا انتها ببینند.

به گزارش پایگاه 598، «نیما نادری» که در مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» ایفاگر دو نقش سیاوش مشرقی (بازیگر تئاتر) و سعید برازنده (مهندس سازمان انرژی هسته ای) در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره پیوستنش به گروه سازنده این سریال گفت: آقای جیرانی برای دیدن یکی از نمایش های من آمده بودند و همان جا با هم ملاقات کوتاهی داشتیم.

وی ادامه داد: بعد از مدتی دستیار ایشان تماس گرفت و از من دعوت کرد به دیدن آقای جیرانی بروم و خوشبختانه ایشان در همان چند دقیقه اول به من گفتند که برای نقشی در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» من را انتخاب کرده اند.

نادری درباره اینکه از ابتدا می دانست قرار است چه نقش هایی را ایفا کند، تصریح کرد: من خیلی در جریان نقش نبودم. آقای جیرانی مختصری از کار را به من توضیح دادند و در جریان طرح کلی سریال قرار گرفتم.

این بازیگر همچنین در پاسخ به این سوال که حضور آقای جیرانی به عنوان کارگردان شما را برای حضور در سریال ترغیب کرد یا موضوع سریال؟ عنوان داشت: طبیعی است که اسم آقای جیرانی به عنوان کارگردان برایم مهم بود. یکی از فیلم هایی که برای من بار نوستالژیک زیادی دارد، فیلم سینمایی «قرمز» است. من ایشان را کارگردان توانمندی می دانم که قطعا بسیاری از بازیگران دوست دارند با او همکاری کنند.

وی همچنین درباره ایفای نقش هم زمان دو شخصیت سیاوش مشرقی و سعید برازنده با هم به فارس گفت: ایفای دو نقش متفاوت در یک سریال که با هم تلفیق هم شده بودند، کار سختی بود و من تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به بهترین شکل آن را انجام بدهم.

وی افزود: اصولا کار بازیگری کار سخت و دشواری است. ضمن اینکه تخصص من هم نمایشنامه نویسی است و قطعا بازیگری برایم دشوارتر است. اما این موضوعات باعث نشد که من دست از تلاش بردارم چون من بیمار کارهای سخت هستم و امیدوارم که همواره بتوانم از پس انجام کارهای سخت بربیایم.

به گزارش فارس، بازیگر نقش سعید برازنده در مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» درباره همکاری و تعامل با سایر بازیگران این مجموعه نیز توضیح داد: من دورادور دوستان بازیگر را می شناختم اما با استاد داریوش ارجمند اولین همکاری را داشتم. آقای امیر حعفری در این سریال کمکهای بسیاری به من کرد و تمام تلاشم را کردم که تکنیک های بازیگری این اساتید را یاد بگیرم.

وی ادامه داد: هم نسلان من باید نحوه کار کردن این اساتید را یاد بگیرند و از حضور آنها بهره ببرند. من کنار این عزیزان آماتور بودم اما از خودشان کمک گرفتم و ارتباط با پارتنر را از ایشان فراگرفتم. این سریال برایم یک کلاس درس و ورک شاپ بود. کسی در این میان زرنگ است که بتواند خوب یاد بگیرد و از این تجربیات برای کارهای بعدی استفاده کند و در حقیقت پخته تر شود.

نیما نادری که فرزند علیرضا نادری فیلمنامه نویس است، درباره استفاده از نام و اعتبار پدرش برای حضور در کارها نیز گفت: من بیشتر تلاش کرده ام که از پدرم یاد بگیرم و خودم را زیر بیرق و سایه تمام کسانی می بینم که در فعالیت و کار خود حرفه ای هستند و می توانند به من چیزی آموزش بدهند. من خودم را زیر سایه اکبر رادی و بهرام و بیضایی و سایر اساتید می بینم. قطعا پدرم نیز تاثیر زیادی روی من داشته است به خصوص در کارهای نمایشی.

وی در ادامه درباره مضمون و محتوای مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» نیز گفت: این افتخار نصیبم شد که در سریالی حضور داشته باشم که از لحاظ استراتژی، نگاه، پرداخت و کارگردانی اثری نو و تازه در تلویزیون ایران است. فیلم های جاسوسی و پلیسی و معمایی در تمام دنیا ساخته می شوند اما در ایران کمتر این اتفاق افتاده و کمتر هم آثار خوب و عالی در این زمینه داشته ایم.این سریال اثری بسیار خوب است به ویژه در قصه پردازی.

بازیگر نقش سیاوش مشرقی اظهارداشت: فریدون جیرانی قصه های عاشقانه را خوب روایت می کند و در این سریال نیز نشان داد که آثار معمایی را هم خوب روایت می کند. کارگردانی که در 70 سالگی بخشی از وجود خود را نشان می دهد که تا به حال خاک گرفته بود.

وی درباره محتوای این سریال و توجه ویژه آن به ماموریت و تلاش ماموران اطلاعاتی و امنیتی گفت: ابتدا خیلی در جریان نبودم و مثل مردم بی خبر از این ماجراها بودم. البته برخی می گویند چنین آثاری سفارشی هستند اما من می گویم که چنین کارهایی در تمام دنیا ساخته می شوند. فیلم ها و سریالهایی با مضامین سیاسی، عقیدتی و جاسوسی از پربیننده ترین و پرمخاطبترین کارها هستند و هر کشوری هم وظیفه خود می داند که برای نشان دادن توانایی هایش ساخت چنین آثاری را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر یک کار سفارشی خوب ساخته شود، خیلی هم خوب است . وقتی یک اثر خوب و درست ساخته می شود و از هر قشری مخاطب آن می شوند، یعنی کار درست انجام شده است.

این بازیگر که نخستین تجربه تلویزیونی اش حضور در مجموعه «در مسیر زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی است، درباره بازخورد مخاطبان «تعبیر وارونه یک رویا» عنوان داشت: به لطف خداوند مخاطبان سریال را دوست داشته اند و این روزها هرکس من را می بیند، سراغ سیاوش مشرقی را می گیرد و می خواهند بدانند چه اتفاقی برای او می افتد. واقعا ایفای دو نقش برایم کار بسیار دشواری بود ولی من به این سختی با دیده لذت نگاه کردم چون سختی ها اگر در تجربه اول من را نشکند، در کارهای بعدی قطعا موفق تر خواهم بود.

وی ادامه داد: تمرکز اصلی من روی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه است. البته بازیگری هم برایم اولویت هایی دارد. نوشتن برایم در رأس قرار دارد و درک سختی ها در نوشتن و سپس لذت بردن از آن را دوست دارم. امیدوارم سریال «تعبیر وارونه یک رویا» تاثیر مثبتی روی کار من داشته باشد و من را به مسیری ببرد که انتخاب های بعدیم درست و صحیح باشد.

وی درباره ارجحیت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز اظهارداشت: برایم هیچ کدام فرقی ندارد. دوست دارم در کاری حضور داشته باشم که در راستای حق باشد و شرافت داشته باشد. هر کاری که فضایی سالم و خوب داشته باشد، برایم دلپذیر است.

این بازیگر که این روزها در حال نوشتن فیلمنامه ای مشترک برای حضور در جشنواره فیلم فجر است، در پایان به جوانان توصیه کرد که فقط بدوند و کار کنند.

وی گفت: من به همه هم نسلان خود می گویم به دنبال این باشند که برای چه به دنیا آمده اند و هدفشان از زندگی چیست. وقتی هدفشان را برای خود ترسیم کردند، دیگر یک لحظه تأمل نکنند و هیچ ثانیه ای برای رسیدن به هدفشان مکث نکنند.

«تعبیر وارونه یک رویا» یک تریلر جاسوسی است که فیلمنامه آن بر مبنای اطلاعات واقعی و ماجراهای اتفاق افتاده در ایران، بدون اغراق در شخصیت‌پردازی‌ها و فقط با اضافه کردن تعلیق داستانی و روابط خانوادگی قهرمانان قصه و حتی قهرمانان خارجی داستان نوشته شده است. در واقع در این سریال ملودرام و فضای جاسوسی با هم ادغام شده‌اند و در عین حال این مجموعه روایتگر یک ماجرای عاشقانه تلخ هم هست.

امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، داریوش ارجمند، فرهاد قائمیان، قاسم زارع، فرزین صابونی، الهام کردا، نیما نادری،نگار عابدی، آزاده سدیری، صفا آقاجانی، علی صالحی، کریم امینی، ابراهیم عزیزی، دانیال حسین‌زاده، ستاره حسینی، سهیل ساعی و ساناز حاذق‌سا بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از: تصویربردار: داوود امیری، تدوین: بهرام دهقان، طراح صحنه: بابک کریمی، طراح لباس: شیده محمودزاده، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز: آلاله هاشمی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری: ناصر انتظاری، عکاس: امیر عابدی و مدیرتولید: رضا نوروزی.

«تعبیر وارونه یک رویا» در 28 قسمت 50 دقیقه‌ای برای شبکه اول سیما در حال ساخت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها