أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۳۵۳۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
رئیس سازمان سینمایی کشور در برنامه "صبح و گفتگو" گفت: امسال از منظر هزینه‌کرد برای ساخت فیلم ها، یکی از ارزان‌ترین سینماهای دنیا محسوب می‌شویم
به گزارش پایگاه 598، حجت‌اله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفتگو فرهنگ و هنر را مزیت ملی کشور دانست و افزود: ما ایرانیان هرچه را دوست می‌داریم، تمام هنرها را به پایش می‌ریزیم و امروز می‌بینید که در ضریح مقدس حضرت رضا (ع) تمام هنرهای ایرانی جمع شده است.
وی در ادامه وارد بحث سینما شد و از منظر هنر، این صنعت دیرین در کشورمان را بررسی کرد: پنج سال بعد از اختراع سینما، ایرانیان در این هنر نو و مدرن سرآمد شدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز جز بزرگ کشورهای دارای سینما در دنیاست.
ایوبی با بیان این مطلب افزود: مسئولیت بنده و دیگر همکاران در این حوزه بسیار خطیر است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند سینما یک زبان است و ملتی که این زبان را ندارند و نمی‌توانند به این زبان تکلم کنند، پیشرفته نیستند.
وی سینمای کشورمان را یک سینمای فرهنگی و هنری نامید و گفت: سینمای ما معنویت‌گرا و مبتنی بر متن و اندیشه است و امروز طرح ها و اندیشه‌های نوی ما جهان را درنوردیده است.
رئیس سازمان سینمایی در توضیح این مطلب، به جشنواره فجر سال گذشته اشاره کرد و آن را مدخل ورود قدرتمند نسل جوان سینماگران ایرانی به این عرصه دانست.
ایوبی سینمای کشورمان را در مقایسه با هالیوود کم‌هزینه توصیف کرد و گفت: مجموعه هزینه 100 فیلمی که در سال تولید می‌کنیم، شاید با هزینه یک فیلم هالیوودی برابری نکند؛ ولی آوازه سینمای ایران در همه دنیا به گوش می‌رسد.
وی با اشاره به تلاش سینمای اروپا به منظور رویارویی با هالیوود بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بزرگان سینمای اروپا اذعان داشتند که ما به سینمای ایران پناه آوردیم و سینمای ایران این انگیزه را به سینمای اروپا داد که می‌توان با هزینه‌های کمتر در مقابل هالیوود مقاومت کرد.
ایوبی به پاک بودن سینمای کشورمان اشاره و تاکید کرد که سینمای ما جایی است برای اجتماع خانواده‌ها!
وی کارنامه سینمای ایران طی سال گذشته را قابل قبول و درخشان توصیف کرد و افزود: امسال از منظر هزینه‌کرد برای ساخت فیلم ها، یکی از ارزان‌ترین سینماهای دنیا محسوب می‌شویم؛ با این وجود سینمای ایران رسالت خود را به خوبی انجام داده است.
ایوبی در این راستا به موفق‌بودن سینما ایران در حوزه نمایان ساختن آسیب‌های اجتماعی و ارائه راه‌حل مناسب اشاره کرد و گفت: در عرصه فیلم‌های کودک یکی از شناخته‌شده‌ترین سینماهای جهان هستیم و در مقایسه سینمای کشور را سایر نهادهای فعال در حوزه اجتماعی کارنامه سینما قابل قبول بوده است.
وی بر لزوم پرهیز از حرکت به سمت سینمای سفارشی تاکید کرد و نهایتا افزود: سینمای سفارشی نمی‌تواند با مردم ارتباط برقرار نماید؛ ولی اگر سینماگر برای مردم فیلم بسازد، ناچار است دغدغه های مردم را نیز در فیلم خود بگنجاند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها