يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۵۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
با کاهش حدود 0.2 درصدی تورم در مرداد ماه ثبات این متغیر در دو ماه تیر و خرداد شکست.
به گزارش پایگاه 598، گرچه شاخص تورم از حدود آبان ماه سال 1393 تا اواخر سال گذشته در شیب نسبتا تندی کاهشی قرار گرفت و ریزش بیش از 20 درصدی را هم تجربه کرد، ولی چند ماهی است که روند کاهشی آن دچار نوسان شده و گاها متوقف و یا بسیار کند پیش می رود.

آمارهای بانک مرکزی از تورم در ماه‌های ابتدایی امسال حاکی از سکون نرخ آن در دو ماه ابتدایی و دو ماه دوم است؛ به طوری که تورم 12 ماهه منتهی به فروردین که با 0.1 درصد کاهش نسبت به اسفندماه 1393 به 15.5 درصد رسیده بود در اردیبهشت ماه نیز تکان نخورد و در این نرخ باقی ماند.

اما در خرداد ماه تورم نه تنها کاهش نداشت بلکه بعد از دو ماه ثبات با افزایشی هر چند اندک همراه شده و به 15.6 درصد رسید و در تیرماه هم تغییر نکرد.

آخرین گزارش اخیر بانک مرکزی از تغییرات شاخص قیمت کالا و خدمات شهری در مرداد ماه نشان داد که تورم بعد از دوماه ثبات بازهم تغییر کرده و با اندکی کاهش در حدود 0.2 درصد به 15.4 درصد رسیده است.

کندی کاهش تورم در حالی رخ می دهد که به اعتقاد مدیران و کارشناسان اقتصادی و بانکی تورم به هسته سخت خود رسیده و دیگر کنترل نقدینگی و مدیریت انتظاری جوابگوی استمرار کاهش نرخ تورم نیست و باید اصلاحات نهادی و ساختاری انجام شده و نظام های پولی مورد بازنگری قرار گیرد.

تغییرات تورم کالا و خدمات اساسی در مرداد ماه

اما بررسی تغییرات شاخص گروه‌های اصلی کالا و خدمات در مرداد ماه نشان می دهد که بهداشت و درمان به روال اغلب ماه‌های گذشته، همچنان بیشترین تورم را به خود اختصاص داده‌ است؛ به گونه ای که شاخص آن در مقایسه با مرداد مشابه سال گذشته(تورم نقطه به نقطه) 24.3 درصد افزایش داشته است.

بعد از بهداشت و درمان، گروه تفریح و امور فرهنگی با 18.8 و رستوران و هتل با حدود 18 درصد در رده بعدی بیشترین تورم گروه‌های اصلی قرار گرفته اند، این در حالی است که کمترین میزان تورم نقطه به نقطه برای ارتباطات و دخانیان با حدود 4.5 درصد گزارش شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها