أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۵۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کشورمان به همراه رئیس جمهوری روسیه از نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵ در این کشور بازدید کرد.
به گزارش پایگاه 598، دکتر «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کشورمان روز گذشته طی یک مراسم ویژه در افتتاحیه نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵ حضور داشتند و به همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و جمعی دیگر از مقامات سایر کشور‌ها به بازدید از غرفه‌های نمایشگاه پرداختند.

در این بازدید بسیاری از محصولات و دستاوردهای نوین صنعت هوا و فضا به هیأت بازدید کننده همراه پوتین معرفی شده و هواپیماهای جنگنده و مسافربری روسیه به اجرای پرواز نمایشی پرداختند.

ستاری پس از این بازدید به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

معاون رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۱۵ در توسعه صنایع هوا و فضای جهان چه نقشی را ایفا می‌نماید؟ اظهار کرد: دو کشور ایران و روسیه برای اولین بار در حال تشکیل کمیته هوا و فضا هستند و همزمان این فرصت ایجاد شد که از نمایشگاه هوایی ماکس هم بازدید نمایم و از این نظر خوشحال هستم. امسال هیأت بزرگی از سوی کشور ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارند و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاری‌هایی که در آینده نزدیک در ایران انجام خواهد شد، سرمایه گذاری در حوزه توسعه صنایع هوا و فضا می‌باشد.

وی افزود: کشور روسیه همیشه در صنایع و به ویژه در حوزه صنایع هوایی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها بوده است و به همین دلیل هم ایران همیشه تمایل زیادی به همکاری نزدیک با روسیه در حوزه هواپیماهای غیرنظامی، هواپیماهای نظامی و صنایع فضایی دارد. در این بین تکنولوژی روسیه بیش از هر چیزی مورد توجه است. به همین دلیل من امیدوارم که با بازدید‌ها، جلسات و مذاکراتی که با طرف روس انجام می‌دهیم به زودی بتوانیم زیرساخت مناسبی را برای همکاری با این کشور فراهم نماییم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره همکاری ایران و روسیه در زمینه موشک‌های اس۳۰۰ و وضعیت ارسال این سامانه به ایران گفت: من اطلاعات دقیقی از ریز قرارداد ندارم، تنها چیزی که می‌دانم موضوع تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ در روال منطقی خود و در حال انجام و پیگیری است، بدون اینکه هیچ مشکلی داشته باشد. چون این موضوع در حوزه وزارت دفاع ایران است من اطلاع دقیقی از وضعیت این قرارداد ندارم.

دکتر ستاری در پاسخ به سؤالی درباره قراردادهای امضاء شده با روسیه اظهار کرد: ما در این سفر بیش از ۱۰ قرار داد و تفاهمنامه امضاء خواهیم کرد. اگر اجازه بدهید در روز آخر سفر به اطلاع خواهیم رساند که چه قراردادهایی امضاء شده است. موضوعی که بسیار مهم است، اینکه هیچگاه سطح روابط ایران و روسیه به ویژه در حضوزه تکنولوژی و صنعت تا این اندازه در سطح مطلوبی قرار نداشته است.












نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
ستاری کجا وپدر شهیدش کجا همینطور مطهری
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها