أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۵۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
سفير آمريكا در اردن گفت: امان در وضعيت جنگي قرار دارد و درهاي انبارهاي سلاح و مهمات ارتش آمريكا به روي ارتش اردن باز است.
به گزارش پایگاه 598، پايگاه اينترنتي شبكه العالم نوشت: آليس ولز در گفتگو با روزنامه الغد چاپ اردن اظهار داشت: روابط آمريكا و اردن در تمام زمينه ها به طور پيوسته در حال توسعه است.

وي بر عمق روابط راهبردي ميان دو كشور تاكيد و خاطرنشان كرد كه سال گذشته سالي تاريخي در توسعه روابط دو كشور به شمار مي آيد و ارزش اين مشاركت را براي دو طرف آشكار كرد.

سفير آمريكا در اردن افزود: مسئولان آمريكايي و اردني چگونگي تسريع در روند ارسال ابزارهاي نظامي به اردن ـ حتي اگر اين امر به معناي استفاده از ابزارهايي از انبارهاي ارتش آمريكا باشد ـ و انتقال هرچه سريعتر آنها به اين كشور را با توجه به نياز اردنيها در چارچوب جنگ عليه داعش، بررسي مي كنند.

وي گفت: آمريكا به امنيت اردن و به شراكت مستحكم با آن به منظور مقابله با چالشهاي امنيتي مشترك پايبند است. ارتش آمريكا براي توسعه توان نيروهاي مسلح اردن و تقويت امنيت مرزها و حمايت از عمليات حفظ صلح و تلاشها براي مبارزه با تروريسم، رابطه مستحكمي با اردن دارد. با اين وجود و به دلايل امنيتي ما آمار نيروهاي نظامي را اعلام نمي كنيم.

ولز در اين مصاحبه به پايبندي سران آمريكا در سطح دولت و قوه قانونگذاري، به ثبات اردن و تلاش براي توسعه روابط ميان دو كشور اشاره كرد.

وي تصريح كرد كه ما به توان اردن در حفظ مرزهاي خود اطمينان داريم و نبايد كسي به پايبندي آمريكا به امنيت اردن شك و ترديد كند. ثبات اردن از منافع ملي آمريكاست.

سفير آمريكا در اردن احتمال داد كه ميزان كمكهاي نظامي آمريكا به اردن در سال جاري به نيم ميليارد دلار برسد و افزود: در حال حاضر تلاش مي شود تا اردن از صندوق آمريكايي «مشاركت براي مبارزه با تروريسم» استفاده كند تا كمك نظامي بيشتري به آن ارايه گردد و يگان واكنش سريع توسعه يابد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها