أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۵۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
اولين برد سرخپوشان در ليگ پانزدهم، درگذشت قهرمان ايراني پروش اندام جهان و اشتباهات داوري ليگ پانزدهم كه به وزارت ورزش و مجلس كشيده شد، بهترين، تلخ ترين و جنجالي‎ترين اتفاقات اين هفت روز ورزش بودند.
به گزارش پایگاه 598، اينكه پرسپوليس پس از گذشت چهار هفته از ليگ پانزدهم بالاخره پيروز شد، تيم تكواندو نونهالان ايران براي دومين بار متوالي قهرمان جهان شد و تيم واليبال نوجوانان هم روي سكوي سوم جهان ايستاد از جمله اتفاقات خوب اين هفته بود. البته اين هفت روز ورزش تنها به اين اتفاقات خوب و خوش ختم نشد و اتفاقات تلخ و حاشيه اي زيادي هم به خود ديد.

در اين هفته رو به پايان بيت الله عباسپور،قهرمان ايراني پروش اندام جهان، ملي‌پوش پيشين بسكتبال و يك ورزشي‌نويس دار فاني را وداع گفتند و جامعه ورزش را عزاردار خود كردند. 

درگذشت يك خبرنگار ورزشي
پويان اميري خبرنگار جوان گروه ورزشي روزنامه شرق، عصر و اعتماد كه مدت‏ها به بيماري ريوي مبتلا بود، پنجشنبه گذشته در بيمارستان كسري تهران دار فاني را وداع گفت. مراسم تشييع پيكر اين خبرنگار فقيد جمعه گذشته برگزار شد و طي آن پيكر مرحوم اميري در بهشت رضوان شهريار به خاك سپرده شد. 

كسب اولين سهميه پارالمپيك برزيل براي ورزش ايران
نخستين سهميه كاروان ورزشكاران جانباز و معلول ايران براي حضور در بازي‎هاي المپيك ۲۰۱۶ برزيل پنجشنبه گذشته توسط شهلا بهروزي در رشته قايقراني به دست آمد. اين قايقران در جريان مسابقات قهرماني جهان آب‌هاي آرام و در فينال كلاس LTA معلولين بانوان در رقابت با قايقراناني از روسيه، آمريكا، فرانسه، روماني، استراليا، ايتاليا، انگليس و كانادا با كسب ركورد ۵۳.۸۰۱ ثانيه در رده ششم جهان قرار گرفت و موفق به كسب سهميه پارالمپيك شد. 

۵ مدال طلاي ايران در مسابقات كاراته بين‎المللي جام وحدت و دوستي
جمعه گذشته مسابقات كاراته بين‌المللي جام وحدت و دوستي در ايران به پايان رسيد. در اين رقابت‎ها و در بخش كوميته انفرادي امير مهدي‌زاده، سعيد احمدي، ابراهيم حسن‌بيگي و سجاد گنج‌زاده در اوزان ۶۰-، ۶۷، ۷۵ و ۸۴ كيلوگرم صاحب مدال طلا شدند. مدال طلاي كاتاي تيمي نيز به تيم ايران رسيد.

قوچان‌نژاد بازي با گوام را از دست داد
رضا قوچان‎نژاد در بازي با ناتينگهام در ليگ قهرماني انگليس مصدوم شد. بر اساس خبري كه جمعه گذشته در اين زمينه منتشر شد و طبق اعلام سايت باشگاه چارلتون تا يك ماه قادر به حضور در ميدان نخواهد بود. با اين حساب مهاجم تيم ملي ايران بازي با گوام در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ را از دست خواهد داد.

پيكان تيم سوم واليبال آسيا شد
تيم واليبال پيكان كه هفت دوره قهرماني آسيا را در كارنامه دارد، پس از ناكامي از صعود به ديدار نهايي مسابقات ۲۰۱۵ قهرماني آسيا، جمعه گذشته در مرحله رده‎بندي اين رقابت‎ها به مصاف پاولودار قزاقستان رفت و با كسب برتري ۳ بر يك به عنوان سومي دست يافت. قهرمان اين رقابت‎ها به مسابقات باشگاه‎هاي جهان در بلو هوريزنته برزيل راه يافت و بنابراين پيكان از حضور در اين مسابقات مهم باز ماند.

در هفته چهارم ليگ برتر چه نتايجي رقم خورد؟
ديدارهاي چهارمين هفته رقابت‌هاي ليگ برتر طي سه روز برگزار شد. در نخستين روز اين هفته از مسابقات تنها يك ديدار برگزار شد كه طي آن دو تيم نفت تهران و ملوان بندرانزلي به تساوي پرگل ۳ بر ۳ دست يافتند. در روز دوم اين هفته از مسابقات پرسپوليس برابر ذوب‌آهن صف‌آرايي كرد و با پذيرفتن شكست ۲ بريك روند ناكامي‌هاي خود را ادامه داد. در ديگر ديدارهاي اين روز از مسابقات گسترش فولاد و استقلال خوزستان به ترتيب برابر سياه جامگان و سايپا به برتري يك بر صفر دست يافتند و ديدار دو تيم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان هم يك بر يك مساوي تمام شد.

اتفاقات هفته

سومين روز از هفته چهارم ليگ برتر نيز جمعه گذشته با برگزاري سه ديدار پيگيري شد. در اين هفته از مسابقات استقلال تهران برابر هم‎نام اهوازي خود به برتري ۲ بر يك دست يافت. همين نتيجه در ديدار دو تيم راه‌آهن تهران و صباي قم و به سود تيم تهراني رقم خورد ضمن اينكه در اين روز تراكتورسازي تبريز هم با پذيرقتن يك گل مقابل پديده شكست خورد. 

قهرماني نيما عالميان در مسابقات اوپن سوئد
نيما عالميان، تنها نماينده تنيس روي ميز ايران در مسابقات اوپن سوئد شنبه گذشته در ميان ۸۶ بازيكن شركت كننده در اين رقابت‎ها و با از پيش رو برداشتن حريفاني مانند «نورد برگ» و «ماتيوسبه» به عنوان قهرماني دست يافت. 

يك اتفاق تاريخي در دووميداني 
شنبه گذشته و در روز نخست از پانزدهمين دوره رقابت‎هاي جهاني دووميداني، حسن تفتيان در گروه ۶ ماده ۱۰۰ متر و در رقابت با بزرگاني چون جاستين گاتلين آمريكايي موفق به ثبت ركورد ۱۰:۱۰ ثانيه شد و به عنوان نفر چهارم از خط پايان عبور كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. تفتيان در گروه سه نيمه نهايي هم موفق به ثبت ركورد ۱۰:۲۰ ثانيه شد و عنوان هفتمي را به خود اختصاص داد اما نتوانست به فينال مسابقات جهاني دووميداني صعود كند.

كناره‎گيري و بازگشت علي پروين
علي پروين كه قرار بود در ديدار روز جمعه ۶ شهريورماه هدايت تيم فوتبال ستارگان ايران برابر ستارگان جهان را برعهده داشته باشد شنبه گذشته از سمتش كناره‌گيري كرد. پروين عنوان كرده تعداد ستاره‌هايي كه در اين تيم حضور دارند بسيار زياد است و وي نمي‌داند بايد كدام بازيكن را به زمين بفرستد. البته او در فاصله كوتاهي از تصميمش منصرف شد و برگشت.

ناداوري در ليگ برتر و نشست فوتبالي در وزارت ورزش
طي سه چهار هفته نخست فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر، عملكرد داوران و چگونگي قضاوت آنها اعتراضات زيادي را از سوي تيم هاي باشگاهي و مسئولان آنها موجب شد و به نوعي دردسرساز شد.در همين راستا هفت تيم ليگ برتري حتي با به صورت مكتوب اعتراض و انتقاد خود نسبت به اين موضوع را به وزارت ورزش و جوانان و دفتر نصرالله سجادي اعلام كرده و خواستار رسيدگي جدي شدند. در همين زمينه علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال به همراه دبيركل اين فدراسيون و مسئولان داوري به وزارت ورزش و جوانان فراخوانده شدند. آنها در همين زمينه شنبه گذشته با حضور در محل وزارت ورزش نشستي با نصرالله سجادي برگزار كردند كه البته هيچ يك در مورد آن صحبت نكردند. نشست در شرايطي برگزار شد كه پس از شكست پرسپوليس برابر ذوب آهن كه با اشتباهات داوري همراه بود، برخي هواداران اين تيم در صفحه شخصي رئيس جمهور از وي خواستند تا به مشكل آنها رسيدگي كنند.

حضور خبرساز وزير ورزش در مجلس
محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان به منظور بررسي مجدد حوادث بازي تراكتورسازي تبريز و نفت تهران در هفته پاياني ليگ برتر فصل گذشته يكشنبه گذشته به مجلس رفت. به گفته گودرزي حضور وي در مجلس فقط پيرامون همين موضوع بود و البته زود بخشيده شدن فغاني؛ وي اينكه مسئله استيضاح هم مطرح بوده را رد كرد و گفت كه در اين زمينه هيچ چيزي به صورت رسمي اعلام نشده است. 

البته پس از نشستي كه وزير ورزش و جوانان به همراه علي كفاشيان و مهدي تاج در كميته فرهنگي مجلس داشت خبرهايي مبني بر وجود اختلاف بين اهالي فوتبال با گودرزي منتشر شد و بازتاب زيادي در جامعه ورزش داشت كه منجر به ارائه توضيحات از سوي وزارت ورزش در اين مورد شد. ظاهرا اين ماجرا تمام نشده و وارد فاز جديدي شده است.

محمود گودرزي - وزير ورزش و جوانان

درگذشت كاپيتان
جعفر قره‎خاني، كاپيتان پيشين تيم ملي بسكتبال پس از تحمل يك دوره بيماري دار فاني را وداع گفت. بر اساس خبري كه يكشنبه گذشته در اين زمينه منتشر شد،  مرحوم جعفر قره‌‏خاني در دوران پيش از انقلاب اسلامي به عنوان بازيكن بازي‎هاي زيادي در سطح باشگاهي و ملي براي بسكتبال ايران برگزار كرد. وي در سال‎هاي ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران در مسابقات قهرماني آسيا فيليپين و بازي‎هاي آسيايي تهران بود. وي همچنين در عرصه باشگاهي و با تيم‎هايي مانند هما و پرسپوليس افتخاراتي را به دست آورد.

آن مرد بالاخره آمد
كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال پس از يك دوره مرخصي طولاني مدت بالاخره يكشنبه گذشته به ايران بازگشت. وي در شرايطي به ايران بازگشت كه مرخصي دو ماهه‎‎اش انتقادات زيادي را به همراه داشت و برخي معتقد بودند اين مرخصي نوعي بي احترامي به فوتبال ايران و ليگ برتر است كه كي روش حاضر نشده بيايد و بازيها را از نزديك تماشا كند.

پرسپوليس در پنج روز دو بار جريمه شد
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال هر يك از تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال خوزستان را به دليل مشكلات ايجاد شده در ديدار رو در رو اين دو تيم در هفته دوم مسابقات ليگ برتر به ترتيب ۵۰ و ۱۰۰ ميليون ريال جريمه كرد. پرسپوليس و استقلال خوزستان ۱۵ مردادماه در هفته دوم رقابت‌هاي ليگ برتر برابر هم صف آرايي كردند. جرايم نقدي در نظر گرفته شده براي اين دو تيم به دليل تخلفات تماشاگران‌شان بود. همچين طبق حكم كميته انضباطي هادي نوروزي، بازيكن تيم پرسپوليس هم به دليل رفتار غير ورزشي به پرداخت ۵۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. 

اما دوشنبه نيز كميته انضباطي فدراسيون فوتبال طي احكامي جديد، پرسپوليس را جريمه كرد. طبق الين حكم تخلفات تماشاگران پرسپوليس مبني بر فحاشي و شكستن صندلي در ديدار ۲۲ مردادماه برابر سپاهان، موجب شد پرسپوليس ۱۰۰ ميليون ريال جريمه شد. همچنين كميته انضباطي تيم استقلال تهران را به دليل تخلفات تماشاگران نسبت به داور بازي ۲۳ مردادماه برابر ذوب آهن به پرداخت ۷۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد. 

نوجوانان واليبال ايران سوم جهان شدند
تيم واليبال نوجوانان ايران بامداد دوشنبه در مرحله رده‌بندي مسابقات قهرماني جهان در آرژانين با نتيجه ۳ بر يك روسيه را شكست داد و عنوان سوم اين دوره از رقابت‌ها را از خود كرد. 

تيم واليبال نوجوانان -

تيم واليبال زير ۲۳ سال
تيم واليبال زير ۲۳ سال ايران نخستين ديدار خود در مسابقات قهرماني جهان (امارات) را با پيروزي ۳ بر صفر برابر تيم ميزبان به پايان رساند. تيم كشورمان دومين ديدار خود در اين رقابت‌ها را روز سه شنبه برابر كره جنوبي برگزار كرد و طي آن صاحب برتري ۳ بر يك شد. كوبا سومين حريف ايران در اين رقابت ها بود. اين ديدار روز چهارشنبه با ....... 

سه شكست تيم ملي واليبال پيش از جام جهاني
تيم ملي واليبال كه به منظور آماده‌سازي هر چه بهتر براي شركت در رقابت‌هاي جام جهاني ژاپن در تورنمنت چهار جانبه جام واگنر شركت كرده بود، دوشنبه گذشته در حالي به كار خود در اين رقابت‌ها پايان داد كه از مجموع سه بازي تنها در يك ست پيروز شده بود. تيم ملي واليبال در اين تورنمنت چهارجانبه به ترتيب در مصاف با تيم‌هاي فرانسه، لهستان و ژاپن شكست خورد. 

بركناري سرپرست پرسپوليس از صندوق حمايت از قهرمانان
علي اكبر طاهري، مديرعامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزشي كه طي يكي دو ماه پيش به عنوان سرپرست باشگاه پرسپوليس بيشترين وقت و انرژي خود را معطوف به اين باشگاه كرده بود، بالاخره از صندوق بركنار شد. طبق روز سه شنبه حكم وزير ورزش و جوانان، محمد جمشيدي به سمت مديرعاملي صندوق اعتباري حمايت از پيشكسوتان و قهرمانان ورزش كشور منصوب شد.

كي‎روش شاگردانش را معرفي كرد
كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران روز سه شنبه ۲۳ بازيكن اين تيم را براي دو بازي با تيم‌هاي گوام و هند درمرحله انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه و جام ملت‌هاي ۲۰۱۹ امارات معرفي كرد. بر اين اساس عليرضا حقيقي، عليرضا بيرانوند، محمدرضا اخباري، وريا غفوري، رامين رضاييان، محمد حسين كنعاني، پژمان منتظري، سيدجلال حسيني، مرتضي پورعلي گنجي، ميلاد محمدي، مهرداد قنبري، آندرانيك تيموريان، اميد ابراهيمي، سعيد عزت‌اللهي، خسرو حيدري، احسان حاج‌صفي، اشكان دژاگه، مهدي ترابي، عليرضا جهانبخش، وحيد اميري، اميد عاليشاه، سردار آزمون و مهدي طارمي ۲۳ بازيكن دعوت شده به اردوي تيم ملي هستند. 

پرونده واگذاري سرخابي‎ها براي هميشه بسته شد
با مصوبه هفته گذشته هيات وزيران، استقلال و پرسپوليس به باشگاه‌هاي فرهنگي تبديل شده و براي هميشه از ليست واگذاري خارج شدند اين در حالي است كه سازمان خصوصي طي چند ماه گذشته اين دو باشگاه را در چهار نوبت به مزايده گذاشته بود.

قهرمان جهان درگذشت
 بيت‌الله عباسپور قهرمان پرورش اندام جهان كه  از  يك بيماري نادر (واسكوليت) رنج مي‌برد و مدت‌ها با اين بيماري دست و پنجه نرم مي‌كرد، شامگاه سه‌شنبه در بيمارستان آتيه تهران درگذشت. مرحوم عباسپور تنها ايراني است كه به مسابقات فينال مستر المپيا، معتبرترين تورنمنت بين‌المللي پرورش اندام راه يافته و جداي آن نيز بارها در سطوح ملي و بين المللي افتخار كسب كرده است.

اتفاقات هفته

آغاز كشتي قهرماني نوجوانان جهان با قهرماني ايراني‎ها
مسابقات كشتي قهرماني نوجوانان جهان در حالي از روز چهارشنبه در بوسني آغاز شد كه تيم فرنگي ايران در روز نخست مسابقات توسط  امين كاوياني‌نژاد در وزن ۵۸ كيلوگرم و امين ميرزاده در وزن ۱۰۰ كيلوگرم صاحب دو مدال طلا شد. ضمن اينكه در وزن ۵۰ كيلوگرم مهدي محسني‌نژاد به مقام پنجم رسيد. در وزن ۵۴ كيلوگرم محمدرضا مختاري به مقام هشتم رسيد. در وزن ۶۳ كيلوگرم محمدرضا رستمي به عنواني بهتر از هجدهمي دست نيافت. 

كميته ملي پارالمپيك مستقل شد
محمود خسروي وفا، رئيس كميته ملي پارالمپيك چهارشنبه اعلام كرد  با تصويب ماده واحده‎اي از سوي كميسيون اجتماعي مجلس، كميته ملي پارالمپيك جمهوري اسلامي ايران از كميته ملي المپيك منتزع و به عنوان يك موسسه عمومي غير دولتي با شخصيت حقوقي مستقل با استقلال مالي تاسيس مي‎شود و در زمره فهرست نهادهاي عمومي غير دولتي مصوب ۱۳۷۳ با اصلاحات بعدي آن قرار مي‎گيرد.

دختران نونهال تكواندو ايران قهرمان جهان شدند
دومين دوره مسابقات تكواندو نونهالان جهان كه پس از چهار روز رقابت ميان ۴۶۷ تكواندوكار از ۶۰ كشور با قهرماني دختران ايراني به پايان رسيد. تيم نونهالان دختر ايران با كسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز در و اختلاف ۳۵ امتياز نسبت به تيم دوم، بر سكوي قهرماني رقابتهاي نونهالان جهان ايستاد. پنج مدال طلاي ايران توسط فاطمه ابراهيم زاده (وزن ۲۹- كيلوگرم)، مهلا مومن زاده (وزن ۳۳- كيلوگرم)، مبينا نژاد كته سري (وزن ۳۷- كيلوگرم)، مبينا شاكري (وزن ۵۱- كيلوگرم) و زهره حسن نتاج (وزن ۵۵- كيلوگرم) به دست آمد. ستاره چابكي (وزن ۴۱- كيلوگرم) در اين رقابت ها صاحب مدال نقره شد و نگار پورجمالي (وزن ۵۹- كيلوگرم) هم به مدال برنز دست يافت.

تكواندو نونهالان

پرسپوليس طلسم شكني كرد
تيم فوتبال پرسپوليس كه طي چهار هفته ابتدايي ليگ برتر متحمل سه شكست شده بود و يك ديدار هم به تساوي بسنده كرده بود، سه شنبه و در آغاز هفته پنجم ليگ برتر موفق شد به اولين برد خود در اين رقابت ها دست يابد. سرخپوشان در اين ديدار در زمين فولاد اهواز به برتري ۲ بر صفر دست يافتند. در ديگر ديدارهاي اين روز از مسابقات هم ميزبانان متحمل شكست شدند. بر اين اساس سپاهان مقابل سايپا ۲ بر صفر پيروز شد و گسترش فولاد هم با يك گل ملوان را در حضور تماشاگرانش مغلوب خود كرد.

اتفاقات هفته

طلسم نبردن هاي علي دايي شكست
هفته پنجم ليگ برتر چهارشنبه شب نيز با برگزاري چهار ديدار پيگيري شد كه طي آن تيم فوتبال صباي قم برابر پديده مشهد به برتري يك بر صفر رسيد تا علي دايي به اولين پيروزي اين فصل دست پيدا كند. ذوب آهن پس از دو پيروزي برابر استقلال و پرسپوليس اين بار برابر استقلال اهواز بدون گل مساوي كرد.

نفت ديدار رفت را به الاهلي واگذار كرد
تيم فوتبال نفت تهران كه تنها نماينده باقيمانده ايران در ليگ قهرمانان آسيا بود، شامگاه چهارشنبه در ديدار رفت از مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادي به مصاف الاهلي امارات رفت و با نتيجه يك بر صفر برابر حريف شكست خورد تا كارش براي ديدار برگشت سخت شود. بازي برگشت 25 شهريور برگزار خواهد شد.

تراكتورسازي كه فصل را خوب شروع نكرده است برابر استقلال خوزستان به تساوي بدون گل رسيد و تيم سياه جامگان مشهد در ديداري خانگي برابر راه آهن تهران به پيروزي يك بر صفر رسيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها