أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۵۸۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸ پاسخ داد:
دکتر حسین نجابت در خصوص ادامه کاهش قیمت نفت بیان نمود: اساسا کاهش قیمت نفت با یک تصمیم سیاسی اقتصادی گرفته شده است و ابعاد مختلفی دارد. رابطه افزایش فروش نفت با وابستگی کشور به نفت به تصمیمات ما بستگی دارد و اگر پول نفت را خرج بودجه جاری و مصرفی کشور کنیم حتما ضرر می کنیم.
دکتر حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598، در خصوص طرح افزایش ظرفیت فروش نفت برای کسب سهمیه بیشتر در بازار نفت و حذف شرکت های کوچک بیان داشت:  عمده ترین علت کاهش قیمت نفت عدم توازن عرضه و تقاضا است وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد خریداران قدرت انتخاب پیدا می کنند و نتیجه این رقابت کاهش قیمت نفت است و هر چه ایران هم به افزایش عرضه دامن بزند طبیعتا نتیجه آن کاهش قیمت نفت است.



وی افزود: این که ایران باید تلاش کند که سهمیه فروش خود را افزایش دهد مسئله درستی است اما باید به این نکته توجه داشت که مسئولین مربوطه باید تلاش بیشتری کنند که کشورهایی همچون عربستان که در حال صادرات نفت بیش از سهمیه خود هستند و توجه‌ی به میزان عرضه ندارند در اوپک طوری سازمان دهی کنند که این مسئله کنترل شود و مسئله فروش نفت موضوعی چند وجهی است و از طرفی ما باید تلاش کنیم که سهمیه فروش خود را افزایش دهیم و البته میزان افزایش تولید نفت نیازمند کارشناسی دقیق این موضوع است و ما در کوتاه مدت خیلی نمی توانیم افزایش تولید داشته باشیم و در کل تحقق افزایش تولید به این سرعت امکان پذیر نیست و اگر هم باشد سهم زیادی در تولید ندارد.

حسین نجابت در خصوص ادامه کاهش قیمت نفت بیان نمود: اساسا کاهش قیمت نفت با یک تصمیم سیاسی اقتصادی گرفته شده است و ابعاد مختلفی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره وابستگی بیشتر کشور در پی تلاش برای دریافت سهمیه بیشتر فروش افزود:  کسب درآمد کشور از نفت است و نمی شود یک دفعه بخواهیم این را قطع کنیم و مهم این است که این درآمد را چه کار کنیم؟ اگر درآمدهای نفتی همان طوری که رهبری هم فرمودند و طبق برنامه ششم 30 درصد آن منتقل شود به صندوق توسعه ملی و این افزایش فروش مفید است ولی اینکه بخواهیم نفت بیشتری بفروشیم و بلافاصله آن را مصرف کنیم این حتما وابستگی ما را بیشتر خواهد کرد و رهبری همیشه فرمودند که وابستگی به نفت و خام فروشی ظلم به کشور است.

وی در پایان بیان داشت: رابطه افزایش فروش نفت با وابستگی کشور به نفت به تصمیمات ما بستگی دارد و اگر پول نفت را خرج بودجه جاری و مصرفی کشور کنیم حتما ضرر می کنیم و اگر در بخش تولید و ساخت اقتصاد کشور استفاده شود شاید ضرر نکنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها