أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۶۱۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
امام جمعه مشهد گفت: فعالیت‌های اقتصادی نظیر کاهش تورم در زندگی مردم احساس نمی‌شود، در صورتی که مهار کردن نوسانات اقتصادی در عرصه مدیریتی انجام شده است.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی ـ عبادی این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: در متن سوره انسان که هفته گذشته راجع به آن بحث شد دو رویکرد تفسیر است، نخست جنس انسان و دوم مقصود از کلمه انسان است و الگوی متناسب انسان حضرت علی (ع) است.

خطیب جمعه مشهد افزود: حضرت علی (ع) انسان ممتاز الگوی قرآن است، خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرماید در مقام تبیین برجستگان و ممتازان بنی اسرائیل امامانی قرار دادیم که به سبب امر ما هدایت می‌شوند، بنابراین هدایت انسان با امر خدا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) هدایتش به امر خدا و ساختاری بود؛ ضمن اینکه انسان الگوی قرآن یک موجود ویژه‌ای است که خدا او را خلق کرده است. 

امام جمعه مشهد عنوان کرد: سئوال این است امام را باید انتخاب کرد یا انتصابی است؟ باید گفت امام را خداوند به وجود می‌آورد و اینگونه نیست که از بین انسان‌ها کسی را امام انتخاب کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر افزود: در حقیقت با یک یادمان تلخ هفته دولت نامگذاری شده است، داغ دو عنصر خدمتگزار با جنایت منافقان بر دل ملت نهاده شد و دو نیروی ارزشمند از انقلاب و نظام گرفته شد. 

وی تبیین کرد: اما در یادواره هفته دولت خوشبختانه با توجه به فعالیت‌ها، خدمات، ایثارگری‌هایی که میراث‌داران رجایی و باهنر در دولت انجام می‌دهند این تلخی مبدل به شیرینی می‌شود، مقام معظم رهبری فرمودند هفته دولت عید دولت است، بنابراین این امر نشان می‌دهد که این عید باید تکرار شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه کشور در شرایط امن به سر می‌برد، یادآور شد: در حقیقت این عید دولت هم برای دولتمردان و هم برای مردم است، در شرایط فعلی کشور، دولت خدمات قابل توجهی داشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در این اوضاع اقتصادی جهان و درگیری عظیم منطقه فعالیت کردن سخت است و عزیزان ما روز و شب با همه مشکلات فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: شاید از بیرون از کشور خیلی خبر نداشته باشیم، هم‌اکنون در مصر تظاهرات نان راه انداخته‌اند، در سوریه مردم شب را که بر بالین می‌گذارند معلوم نیست صبح اعضای این خانواده زنده می‌مانند یا خیر، اما این امر در حالی است که در کشور یک قلعه امن در اوج حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مردم در جریان خدمات دولت  قرار گیرند، خواستار شد: خوشبختانه معاون رئیس‌ جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌ها آماری را ارائه دادند، آقای نوبخت گزارشی که امروز مطرح کردند دو جنبه داشت؛ نخست گزارش برای امام رضا(ع) بود، چراکه ایشان مالک نظام و انقلاب ما هستند و در مورد دوم برای مردم آن را شرح دادند.

وی با بیان اینکه بر حسب وظیفه انسانی از تمام این خدمات تقدیر و تشکر می‌کنیم، گفت: نکته‌ای که دولتمردان باید به آن توجه کنند این است که در عرصه مدیریت اجرایی کارهای بسیاری صورت می‌گیرد، اما به توصیه مقام معظم رهبری باید مردم این خدمات را حس کنند، به عنوان مثال طرح تحول سلامت را مردم حس می‌کنند و در زمان مراجعه به بیمارستان این مدیریت دولت را احساس می‌کنند، اما فعالیت‌های اقتصادی نظیر کاهش تورم احساس نمی‌شود، در صورتی که مهار کردن نوسانات اقتصادی در عرصه مدیریتی انجام شده است.

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: با وجود اینکه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی صورت گرفته است عزیزان ما در دولت به‌گونه‌ای این برنامه را اجرا کنند که همانند آن در زندگی مردم قابل احساس باشد، امروز در بازار کشور دچار یک نابسامانی خطرناک هستیم که مردم را می‌ترساند، هر عنصری در خط سودجویی هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد، بنابراین می‌توان در مدیریت‌های اقتصادی و قاطعانه کاری کرد که مردم آن را ببینند.

وی با بیان اینکه در تحولات سیاست خارجی بر حسب بینش یک جریاناتی وجود دارد، گفت: طبیعتاً این دولت انتخاب مردم است، اما در واقع سکان‌داری یک کشتی است و آن ناخدایی که کشتی را هدایت می‌کند گاهی اوقات دچار چالش‌های موجی می‌شود. 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه عزیزان ما در حوزه سیاست خارجی دست به کاری زدند و فعالیت‌های چشم‌گیری صورت گرفته است، توضیح داد: رهبر معظم انقلاب آنها را مورد تأیید خود و امین قرار دادند، اما آن چیزی که در ارتباطات در حال انجام است و ما را نگران کرده است که مقام معظم رهبری نیز در جلسه با دولتمردان این مطالب را به عنوان نگرانی خود مطرح کردند؛ آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی دشمن ما هستند و دشمنی آنها هم روزبه‌روز با وجود انگلیس و غرب افزایش می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با وجود چنین دشمنی با این سوابق ممتد در تمام سال‌ها به این نتیجه می‌رسیم که دشمنان از هر رابطه برای توسعه دشمنی استفاده می‌کنند و نگرانیم که توافق بستر این قضیه شود، گفت: این تحلیل و نظریه نیست، بنابراین حرف خودشان است، آنها در اندیشکده‌ آمریکن اینترپرایز امیدوار هستند که توافق هسته‌ای با ایران به تغییر سیاست‌های ایران و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی دچار شود، بنابراین دشمنان خواب نابودی ما را در راستای توافق می‌بینند و ایده براندازی رهبری و نظام را دارند. 

وی تصریح کرد: وزیر خارجه انگلیس وارد کشور شد و برای وی فرش قرمز پهن کردند و در گفت‌وگو با خبرنگار بی‌.بی‌.سی اعلام کرده است سیاست ایران در مقابل اسرائیل تغییر کرده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: وی این حرف را درست سه روز بعد از سخنان رهبری زد که فرموده بودند هر کس در این دنیا با اسرائیل بجنگد ما او را کمک خواهیم کرد.

وی افزود: آنها سفارت خود را که پایگاه عملیاتی خرابکاری است را بازگشایی کردند که بیش از صدها سال در جریان قرارداد ترکمنچای، قصه وثوق‌الدوله، شیخ فضل‌الله نوری، نهادینه‌کردن نسل پهلوی، کودتای 28 مرداد و آخرین حرکت فتنه 88 که توسط انگلیس صورت گرفت سابقه جنایت دارد و کارمندان این سفارت در بین فتنه‌گران و در بین خیابان حضور داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از طرف دیگر به یک بنگاه خبر‌پراکنی مجوز می‌دهند که دوباره خبرنگار این بنگاه در ایران به فعالیت بپردازد و این نگرانی‌ها باید به وسیله برنامه‌ریزی‌ها و دقت و مراقبت دولتمردان ما باید برطرف شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها