يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۷۰۳
زمان انتشار: ۰۳:۲۲     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
نائب رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران گفت: ۱۰۰ درصد جوهرخودکار و روانویس، نوک‌های ساچمه‌ای و مواد مورد نیاز لوله خودکار و نوک مداد از خارج از کشور وارد می‌شود تا برای تولید نوشت افزار مورد استفاده قرار گیرد و تنها ماده اولیه چوب مداد داخلی است.
به گزارش پایگاه 598، محمد صدقی‌نهاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر افزود: با اقداماتی که انجام شده به شدت از میزان قاچاق نوشت افزار کاسته شده است و دیگر بخش کمی از این محصول از مبادی غیر رسمی تامین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در سال‌های تحریم مشکلات زیادی داشتیم اما قیمت نوشت افزار از طریق ساماندهی واردات و کاهش سود وارد کنندگان ثابت نگه داشته شد.

نائب رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران ادامه داد:  با اقداماتی که در 5 سال اخیر انجام شده است 90 درصد از میزان واردات غیر قانونی نوشت افزار به کشور کاسته شده است و می‌توان ادعا کرد که اکثر برنده های موجود در بازار اصلی هستند.
وی با تاکید براینکه 95 درصد نوشت افزار به صورت قانونی به کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: محصولات تقلبی با قیمت‌های پایینی در بازار عرضه می‌شود که این امر بر روی فروش محصولات اصلی تاثیر می‌گذارد.

صدقی‌نهاد با بیان اینکه در چند سال اخیر از واردات مستقیم نوشت افزار به کشور کاسته شده است تاکید کرد:  درچند سال اخیر کارخانه‌های نوشت افزار در حال رونق هستند و با مشارکت برند‌های خارجی، نوشت افزار مورد نیاز کشور را در کیش و قشم تولید می‌کنند و محصولات خود را صادرات نیز می‌کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: در سه سال اخیر نوشت افزار ایرانی برای خود جایگاه صادراتی ایجاد کرده و محصولات خود را به عراق، افغانستان، روسیه و قزاقستان صادر می‌کند. در حال حاضر خمیر بازی قابل خوردن ایرانی به آلمان صادر می‌شود.

صدقی‌نهاد با بیان اینکه در چند سال اخیر 30 درصد از واردات نوشت افزار کاسته شده است، اظهار داشت: با وجود کاهش واردات نوشت افزار از 98 درصد به 70 درصد اما کماکان 100 درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید نوشت افزار کشور وارداتی است.
وی تصریح کرد: جوهرخودکار و روانویس، نوک‌های ساچمه‌ای، مواد مورد نیاز لوله خودکار و نوک مداد از خارج از کشور وارد می‌شود تا  برای تولید نوشت افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها ماده اولیه چوب مداد داخلی است.
کاهش ازدیاد جمعیت و تبلت بازار نوشت افزار را کساد کرد

صدقی‌نهاد اظهارداشت: درسال‌های اخیر با کاهش ازدیاد جمعیت و استفاده از موبایل، تبلت و تخته‌های الکترونیکی از میزان خرید و فروش نوشت افزار کاسته شده و بازار این محصول را از رونق انداخته است.

وی گفت: در زمان فصل بازگشایی مدارس، برخی از نهاد‌های تحت پوشش دولت اقدام به واردات نوشت افزار‌می‌کنند به طوری که در گذشته 50 درصد واردات این محصولات را بر عهده داشتند  اما در حال حاضر این میزان کمتر شده ‌است.

صدقی‌نهاد یادآور شد: در بیشتر مدارس دولتی با زدن غرفه اقدام به فروش نوشت افزار می‌کنند در حالی که فروش این محصولات در مدارس ممنوع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها