أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۷۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
خودروسازان با اعلام خبرهایی مبنی بر گران شدن خودرو و فروش شرایطی خودرو به دنبال بازار گرامی و ایجاد عطش خرید در بازار هستند اما مردم در نخریدن خودروهای بی کیفیت و گران جدی هستند و بازار کمپین «نه به خرید خودروی صفر» در فضای مجازی گرم‌تر از بازارگرمی های خودروسازان است.
به گزارش پایگاه 598، نمایندگان خودروسازان و همچنین نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده اند که خودرو نه تنها کاهش قیمت ندارد بلکه تلاششان باید جلوگیری از افزایش قیمت باشد.

به چنین سبک اظهارنظرهایی فرار رو به جلو، بازارگرمی یا به عبارتی دیگر ایجاد عطش خرید در بازار گفته می شود که به نوعی با ایجاد ترش از گرانی مردم را ترغیب به خرید محصولی می کنند که خریدار ندارد یا مشتری به آن نیازی ندارد.

البته چند شیوه دیگر نیز برای افزایش فروش در دستور کار خودروسازان است که نمونه آن فروش شرایطی محصولات خود است. به هر حال کاهش فروش خودروسازان و حاکم بودن رکود چندساله بر بازار خودرو سبب شده تا خودروسازان در برابر کاهش قیمت خودرو مقاومت کنند و اکنون شاهد گران بودن خودرو صفر کارخانه در مقایسه با بازار آزاد باشیم.

اما با تمام این شیوه ها و بازار گرامی های خودروسازان، کمپین «نه به خرید خودروی صفر» در فضای مجازی از جمله تلگرام گرم تر شده است و به نوعی مردم نسبت نخریدن خودروهای بی کیفیت و گران جدی هستند.

بی رغبتی مردم به خودروی داخل؛ افزایش واردات
بی رغبتی مردم به محصولات بی کیفیت داخلی سبب شده تا شاهد افزایش واردات خودرو از کشورهای مختلف باشیم که رئیس مجمع عالی واردات در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در خصوص بیشترین کالای وارداتی به کشور گفت: کالاهای اساسی از قبیل گندم، کنجاله، سویا و خودرو بیشترین واردات را به کشور دارند.

محمدحسین برخوردار با بیان اینکه کالاهای اساسی بیشترین امار واردات را دارند، اظهار کرد: خودرو و دخانیات نیز به مراتب بیشترین واردات را به کشور دارند.

وی در پاسخ به اینکه کدام کشور بیشترین واردات را به ایران دارد، گفت: به دلیل تحریم ها اغلب کالاها از طریق کشور واسطه و به ویژه امارات وارد کشور می شوند.

تولید برخی کالاها مقرون به صرفه نیست
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تولید هر نوع کالایی در کشور مقرون به صرفه نیست، افزود: واردات برخی کالاها مقرون به صرفه تر از تولید است بنابراین باید با برنامه ریزی صحیح بتوانیم واردات و صادارت را کنترل کنیم.

خودرو بی کیفیت و گران
دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان اینکه مردم واقعا از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی‌اند، گفت: مردم نسبت به قیمتی که برای خودرو می پردازند، کالای باکیفیتی دریافت نمی کنند.

محمد بیاتیان درباره کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: ارتقای کیفیت خودرو نیاز به زمان دارد، با این حال شاهد بوده ایم برخی سازمان برای بهبود وضعیت فعلی برنامه هایی را اجرا کرده اند.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر کیفیت پایین خودروها افزود: وضعیت مالی خودروسازان مانع از آن می شود که تولیدکنندگان سرمایه ای صرف بهبود کیفیت کنند.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: دخالت های سیاسی دولت و اعمال سلیقه در تغییرات مدیریتی باعث شده برنامه های ارتقای کیفیت محصولات به مرحله اجرا نرسد.

تجهیزات فنی کنترلی فرسوده
بیاتیان افزود: ضعف و کهنه بودن دستگاه های تأیید استانداردهای کیفیت خودرو نیز در عدم نظارت بر ارائه محصولات باکیفیت بی تأثیر نیست.

وی افزود: دخالت شورای پول و رقابت نیز در این امر تأثیرگذار است چرا که تا زمانی پراید 20میلیون تومانی مشتری دارد، سازنده آن به فکر ارتقای کیفیت نیست.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که قیمت خودور براساس عرضه و تقاضای و خواسته مردم قیمت گذاری نشود، نمی توان انتظار داشت کیفیت خودرو تقویت شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
این سخنان از طرف یک نماینده واقعن جای تاسف داره .اینا معلوم نیست نماینده مردم هستن یا سخنگوی خودروسازان بی وجدان!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها