أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۷۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
توانایی خودکفایی و ایجاد امنیت غذایی در کشور وجود دارد به دلیل اینکه دانش علمی و نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور وجود دارد بنابراین با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.
به گزارش پایگاه 598، در حال حاضر حدود 2 ميليون و 200 هكتار زمين کشاورزی در کل کشور زهكشی ندارد و از سوی دیگر با وجود کم آبی شاهد سیستم سنتی کشاورزی و آبیاری غرقابی هستیم.

به طور کلی باید گفت که توانایی خودکفایی و ایجاد امنیت غذایی در کشور وجود دارد به دلیل اینکه دانش علمی و نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور وجود دارد بنابراین با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

تحقق این امر در گرو حمایت همه جانبه دولت از تولیدکننده های داخل است اما تا کنون دولت ها توجهی به این موضوع مهم نداشته اند. برای حمایت از تولیدکننده داخل باید در درجه نخست نظارت جدی بر روی واردات و قاچاق کالا به داخل کشور صورت گیرد و دولت همواره در تصمیم گیری هایش به تولید داخل توجه ویژه ای داشته باشد، به عنوان مثال در توزیع سبد کالا می توان از محصولات داخل استفاده کرد تا هم حمایت جدی از تولید داخل صورت گیرد و هم اینکه فرهنگ مصرف کالا و محصولات داخلی ترویج شود.

در حال حاضر برخی از محصولات کشاورزی، دامداری و محصولات دریایی به دلیل بی توجهی دولت ها در رفع دغدغه و مشکلاتشان در سال های گذشته کاهش تولید داشته باشند بنابراین دولت برای جبران کمبود و کاستی های داخل اقدام به واردات کند که نتیجه این امر ضعیف و ضعیف تر شدن تولیدکننده داخل خواهد بود.

شناسایی نقاط قوت و تقویت آن و همچنین شناسایی ضعف و تلاش برای رفع آن از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین شناسایی و شکوفایی ظرفیت و پتانسیل های نهفته نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا به دنبال این امر از ظرفیت نیروی انسانی و نیروی های جوان و متخصص آماده بکار به خوبی استفاده شود.

سيد هادي حسيني عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی
منبع:ميزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها