أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۷۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با بیان اینکه «پارچین» سایت متعارف نظامی است تصریح کرد ساخت و ساز در آن ارتباطی با مأموریت آژانس درباره موضوع ادعایی PMD ندارد.
به گزارش پایگاه 598، «جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه بار دیگر گفت «پارچین»، سایت متعارف نظامی است و ادعای ساخت و ساز در آن، ارتباطی با مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تحقیق درباره موضوع ادعایی «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران یا PMD ندارد.

«کربی»، روز جمعه در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» ادعا کرد «پارچین» قبلاً به عنوان سایت هسته‌ای توسط ایران مورد استفاده قرار گرفته اما اکنون چنین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اظهارات را برای توضیح درباره اظهارات روز گذشته خود در کنفرانس خبری مطرح کرد. «کربی»، پنجشنبه در این نشست گفته بود سایت «پارچین» یک سایت متعارف نظامی است، نه سایت هسته‌ای.

«یوکیا آمانو»، روز پنجشنبه در گزارش روز پنجشنبه مدعی فعالیت ساخت و ساز جدید در سایت پارچین شده بود.

«رضا نجفی»، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعتی بعد از انتشار گزارش فصلی آژانس گفت ایران برای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز در اماکن خود نیازی به اجازه آژانس ندارد.

«کربی» در مصاحبه روز جمعه در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و ساز در «پارچین» حق ایران است یا اینکه این سایت، هسته‌ای تلقی شده گفت: «هر دو، درست هستند.»

او در ادامه گفت: «چیزی که درباره پارچین مهم است این است که قبلاً سایت هسته‌ای بوده و به همین دلیل است که آژانس برای تعیین وسعت ابعاد نظامی احتمالی (PMD) برنامه هسته‌ای ایران نیازمند دسترسی به آن است.»

کربی افزود: «اما، پارچین، در حال حاضر سایت متعارف نظامی است. ساخت و ساز در آن، در صورت صحت، ممکن است ارتباطی با مأموریت آژانس برای تعیین PMD نداشته باشد.»

پارچین، سایت نظامی در جنوب شرقی تهران است که از حدود 11 سال پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس اسناد نهادهای اطلاعاتی برخی کشورهای غربی مدعی برخی آزمایش‌های هسته‌ای در این سایت شده بود.

آژانس این ادعا را در سال ۲۰۰۳ میلادی بر پایه تصاویری که از وجود اتاقک و مخزنی که برای آزمایش های هسته‌ای به کار می‌رود مطرح کرد.

بازرسان آژانس در چارچوب ادعای خود موفق شدند، سال ۲۰۰۵ یک بار از پارچین بازدید کردند، اما موفق به اثبات این ادعا نشدند.

براساس پیمان «ان‌پی‌تی» که ایران از کشورهای امضاکننده آن است آژانس تنها مجاز به بازدید و بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اعلام شده از سوی کشورهای عضو است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها